Nu är detta Riotminds varumärke, och jag tycker det är som det ska att de då får gör sin grej av det, även om den grejen inte riktigt är min!
Men jag tänker att man också kan se på tidigare försök att flörta med DoD utan att det nödvändigtvis heter DoD. Av det jag sett på den svenska marknaden (inklusive Riotminds grejer) tycker jag för min del att grundboxen till Svärdets sång är det spel som bäst och mest självklart skulle passa med titeln Drakar och Demoner. Det är kanske lite tjockt, men det är inte p.g.a. att det är omständligt eller så, utan beror på att så mycket är inkluderat i böckerna som hade kunnat ligga i expansioner. Det STÖRSTA varumärket är liksom pricken över i som saknas på boxen. Det mesta annat skriker DoD i ny tappning. Man har liksom prickat en känsla utan att för den skull hamna i alltför mycket harvande av det gamla.
Ett alternativ till Fria Ligan och Riotminds hade varit ett fullstädigt okänt namn som fick varumärket och sedan kunde bygga ett nytt, helt dedikerat förlag med hjälp av det. Det hade varit kul, för jag tycker att Sverige kan behöva ännu fler förlag. Det ger mer konkurrens, fler ställen för frilansare att få ut sina alster, o.s.v. Just ett dedikerat förlag, som alltså bara ägnar sig åt utvecklandet av ett enda spel, är ju något av en nisch där Järnringen lämnat ett stort hål.
Hälsar
Christian