Nekromanti Vilket vapen har du?

Ögat

Hero
Ett svärd och en sköld och en "song of sworcery" från Superbrothers S&S EP.

Problemet är att man inte får röra sig när man slåss, så jag har ytterst liten chans om inte alla kommer på en väldigt rät rad.

Pendragon

Swashbuckler
Jag är fruktansvärt rökt eftersom jag spelade Arkham Asylum... så nävar och bataranger.

EDIT: Jag känner ett trängande behov av att spela Army of Two nu, så att jag har en ohemulskt massiv arsenal att försvara mig med.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Sist var det nog ME3 men det senaste jag -minns- att jag använde var det där collector-prickskyttegeväret i slutet av ME2. Toggle mellan det och en collector particle beam.

Hade rollspel räknats hade svaret varit 'en skruvmejsel och ett ex av Harry Potter och den Flammande Bägaren'.

Johan K

Gammal & dryg
Med tanke på att jag lirade Wii sports senast & då var det bowling som gällde, så jag är helrökt jag med. Antar att 1 bowlingklot & lite käglor står sig kort mot zombies..

!Paxen

Swashbuckler
Pendragon said:
Jag är fruktansvärt rökt eftersom jag spelade Arkham Asylum... så nävar och bataranger.
Enligt mig så bör ju Batman själv räknas som ett vapen.. Men..

Arkham City idag, såg till att jag använde freeze blast sist, vilket betyder att jag kan frysa zombiesarna och sen bara sticka iväg.

Vimes

Sillkung
En maxad protossarmé, väldigt colossitung, annars chargelots och lite stalkers, sentries, med 3-3 i uppgraderingar.

Zombies är en ickefråga alltså.

Laowai

Hero
Vete tusan, de är snabba som döden (ah-HAH-ha) och infekterar ju sina offer snabbt som attan.
Du lär ju likt hen med jättearmén anno 1500 ha dig en zombie-armé att ta hand om efter en stund.

Recca

Femme Fatale
När jag först såg den här tråden hade jag precis spelat Sanctum. Det är ett tower defence spel... :gremwink:

Vimes

Sillkung
Nä, alltså. Låt säga att zombisarna kan smitta mina lots, colossi och sentries är ju robotar, jag tror inte det skulle göra så mycket skilnad. Den range och splash som colossi har gör, i synnerhet tillsammans med sentries force fields att en hord på 100 zombies är krispigt grillad innan den kommit fram till min ball of death.

RasmusL

Champion
Hehe, colossus känns ju som stabilaste vapnet hitintills. Själv kör jag byggklossar från ace of spades. Funkar de som i spelet kanske jag kan komma undan upp på ett tak kortsiktigt men i längden är det kört.

Gamgolfi

Veteran
Ehm, senaste spelet jag spelade (igår) var Darkness 2.
Så...

Om ovanstående räknas så ligger jag ganska bra till ^^

Unfair

Hero
Antingen var det Samus laser vapen, pew pew (Super Metroid)! Eller så har jag den legendariska piskan Vampire Killer (Castlevania)!

Unfair

Hero
Vimes said:
Nä, alltså. Låt säga att zombisarna kan smitta mina lots...
Med tanke på Protoss anatomi så bör du vara säker från zombie lotsen. De har ju som bekant ingen mun.

Jocke

Man med skägg
Jag spelade Ruble på min iphone under lunchen så jag har mäktiga ord som sota, sotare, sotad, sotades, ost, ostad, ostens etc på min sida. Men jag har emn brottarmasko också, så det ordnar nog upp sig.

anth

Vetefan
Hm, spelar inte så mycket datorspel, det sista var nog "Cthulhu saves the world" där man spelar Cthulhu.

Jag är alltså Cthulhu ... mot ett par zombies.
Jag kan inte ens i min vildaste fantasi se hur det ska kunna bli en spännande strid.

Oh noes - jag kom just på att zombies inte har några själar som jag kan äta upp. :gremfrown:

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Förmodligen en "Nuclear Missile" från "Civilization V". Borde hålla ett gäng zombies på avstånd.

Krille

Super Moderator
En kvast.

Staff Fighting i City of Heroes, med kvast som anpassat vapenval. Den funkar rätt bra mot det spelets zombies (det finns Vahzilokh Cadavers, Banished Pantheon, Ghoulish Mystics och Halloween Event Zombies, plus en och annan masterminds zombie pets), men jag är tveksam till att det skulle funka mot 28 Dagar Senare-zombies. Så jag sällar mig nog till gruppen "helt rökt".

Hade jag hittat den här tråden i onsdags när du frågade så hade svaret varit "demonhord och smärtpiska". Piskan är väl inte så fantastiskt effektiv mot zombies, men demonhorden skulle förmodligen göra stekt köttfärs av zombies.