God45
#PrayersForBahakan
Antipaladins är intressanta för mig samtidigt som de är en märklig artefakt av D&D alignments. Men samtidigt har de lyckats hålla sig kvar i spelet (och i andra spel) trots att alignmenten har försvunnit. Varken 4ed eller 5ed D&D har alignment begränsningar på Paladin klassen men ändå har de sina versioner av antipaladinen (Blackguard och Oathbreaker Paladin respektive). Så vad gör konceptet "Riddare som slåss för ondskan" attraktivt? Vad gör det här till något som man kan spela och som inte bara är en visuellt intressant skurk att ha ihjäl?
Och utifrån de frågeställningarna tänker jag öppna min senaste i den här typen av trådar. Jag behöver ett ganska stort antal Antipaladiner till min nyligen påbörjade D&D kampanj och jag tänkte basera dem på användare på det här forumet.
Intresserad av att vara med? Svara då på de här frågorna och så skapar jag en Antipaladin baserad på dig:
1. Vilken typ av ondska sysslar du med? Lawful, Neutral eller Chaotic?
2.Jobbar du för en ond gud eller är du en fri agent?
3. Varför kämpar du för ondskan?
Jag kanske är lite långsammare än vanligt på grund av mycket jobb just nu men vill du vara med kommer jag skriva ihop en antipaladin åt dig
Och utifrån de frågeställningarna tänker jag öppna min senaste i den här typen av trådar. Jag behöver ett ganska stort antal Antipaladiner till min nyligen påbörjade D&D kampanj och jag tänkte basera dem på användare på det här forumet.
Intresserad av att vara med? Svara då på de här frågorna och så skapar jag en Antipaladin baserad på dig:
1. Vilken typ av ondska sysslar du med? Lawful, Neutral eller Chaotic?
2.Jobbar du för en ond gud eller är du en fri agent?
3. Varför kämpar du för ondskan?
Jag kanske är lite långsammare än vanligt på grund av mycket jobb just nu men vill du vara med kommer jag skriva ihop en antipaladin åt dig