Voldstagg13
Hero
Nivå 4, Illusion, magikern gillar att lura sig själv för att ha nåt att förebrå sig i jakten på egenskapsbrister.
Det här går inte att göra med en enda formel. Men det går att göra med en klass, vilket redan är gjort. Wild mage till 2ed AD&D är precis vad du letar efterRhodryn;n38281 said:Heh... *fick en ide*
Är osäker på om det ens går göra något med det.
1: 1-9, vad du känner passar bäst helt enkelt... eller så kanske det är slumpmässigt hur stark den är... ja det låter bättre! Nivån är slumpmässig!
2: Överambtiös perfektionist. Med starka drag av: mycket stort tålamod, super fokus, fokus som skiftar mellan olika ämnen (beroende på vad han känner för just den månaden/veckan/dagen/timmen/minuten), obeslutsamhet, och impulsiv slumpmässighet. (Jag vet... mer än en detalj... )
3: Slumpmässig, eller något liknande.
Hmm... känns nästan som jag slängt tillbaka din egen fråga till dig...
Rhodryn said:Heh. Jag antog att det kanske inte skulle gå att göra något med det. Kommer skriva en normal nedan.
Rhodryn said:Kort efter kriget, efter magikern fick reda på hur hans skapelse hade används, så drog han sig tillbaka från civilisationerna han försökt hjälpa med sina magiska skapelser. Det ryckts att han nu mera bor i ett torn i vildmarken, där han har fortsatt sina studier och experiment och även skapar nya magiska formler... som han dock vägrar dela med sig pga hans tidigare erfarenhet.