Re: Sidofrågor
En annan fråga: När jag tittar i listan över inloggade så står jag överst. Innebär det att jag är den främste av alla på forumet, eller innebär det bara att man alltid ser sig själv överst? (Misstänker att jag inte kommer att gilla svaret på den...)
Man är faktiskt inte alltid överst. Bara 99,99% av gångerna. Det beror på att det är den som har senast aktivitet på forumet som hamnar överst, och eftersom man själv precis har öppnat en sida, så hamnar man oftast överst. Dessutom är funktionen inte självuppdaterande, vilket betyder att man måste uppdatera för att kolla på nytt, vilket i sin tur betyder att du återigen utfört den senaste åtgärden på forumet.
I vissa sällsynta fall (en gång under min tid på forumet [edit=två gånger, då jag precis lyckades med detta igen. Krille var boven som gjorde någon åtgärd senare än min uppdatering av sidan]) är det faktiskt så att det är någon som gör något exakt samtidigt, eller hundradelar efter dig, och då hinner tydligen servern (eller vad det nu är som registrerar detta) registrera den åtgärden, och då är du plötsligt inte överst längre.
/Black Dwarf, känner sig smart.