Ju mer kortet faktiskt ser ut som ett spelkort, desto ballare tycker jag. Det är ju en asfräsch idé, för fan!
Jag gillar den stående layouten som Dante föreslagit. Jag har själv en stående layout på mitt visitkort, och de få som jag delat ut (de flesta har jag gjort spel av) har jag fått bra respons på, just på grund av den stående layouten.
Jag gillar idén med Klöver Knekt; det är väldigt fyndigt och om du skulle behålla floskeln så hjälper den lekfulla idén med spelkortsdesignen till att lätta upp kortet och undvika att det framstår som högtravande.
Den bruna färgen känns inte helt rätt för mig, dock. Det ser ut som om du försökt designa ett fantasyrollspel med pergamentsbakgrund, och det gör kortet onödigt kluddigt och mörkt. Jag skulle faktiskt överväga att använda ett faktiskt klöver knekt-kort som bakgrund; med en sådan där stiliserad gubbe på. De är grafiska, eleganta och anslående. Och möjligen överväga att använda ett ruter istället, eftersom klöver för mig känns som att du försöker "tjäna en massa klöver", medan ruter istället skulle ge associationen "jag är en karl med ruter i". Men det är möjligt att det är mina göteborgshumor-tendenser som talar här.
Floskel-titeln är förstås blajig, men jag har sett
mycket värre från den här sortens konsulter. Värst är de som kallar sig något blaj på engelska, typ "juggler", "Key account manager", "Outplacement consultant" och bullshit i den stilen.