Nekromanti Vrållådan i iPhone?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Mycket kort egentligen: jag tycker inte att vrållådan (småprat/storprat) funkar så bra i iPhones browser och undrar om det finns något annat bra sätt att chatta där? Förklara gärna som om jag vore ett barn.

Gardener

Champion
Nej, det finns inget direkt bra alternativ. Det går att använda en jabber-klient som har stöd för konferensrum, men sist jag kollade fanns det bara betalappar som stödde det. <div>
</div> <div>Jag har en plan att göra en iPhone/Android-webapp, men det är tveksamt att jag skulle orka göra det inom en överskådlig framtid. </div>

Christoffer

It's all pig.
Det går inte att styra upp en stilmall som ger storpraten rätt bredd och sådant för iPhone?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Poppe said:
Det går inte att styra upp en stilmall som ger storpraten rätt bredd och sådant för iPhone?
Det är inte så mycket bredden som är ett problem för mig, utan snarare att jag inte kan scrolla när jag använder stor, eller småprat i iPhone.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Vitulv said:
Poppe said:
Det är inte så mycket bredden som är ett problem för mig, utan snarare att jag inte kan scrolla när jag använder stor, eller småprat i iPhone.
testa scrolla med två fingrar

Gardener

Champion
Det funkar ju, men är fortfarande bökigt. Html-koden borde vara gjord så att den inte har en extra nivå av scrollning för att det ska funka smidigt. Och borde skala om efter storlek på fönster och om man har liggande eller stående skärm. <div>
</div> <div>Men då det känns som ungefär lika mkt jobb att fixa dom grejerna som att göra en specifik html5-klient, som dessutom ger fler fördelar, så lägger jag hellre ner tid på det. </div>

Simon

Swashbuckler
Vitulv said:
Det funkar supersmidigt för mig, bara dubbeltappa på småpraten och sen scrolla med två fingrar.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Simon said:
Det funkar supersmidigt för mig, bara dubbeltappa på småpraten och sen scrolla med två fingrar.
Jag kör storpraten på min ipod touch ibland, funkar precis så för mig också. Största problemet jag har är att jag skulle vilja öka typsnittsstorleken utan att zooma in, så jag kunde ha både läsbar text och hela bredden av textrutan. men det kan ju helt enkelt vara jag som inte hittat hur man gör än.

Gardener

Champion
Det är ju ett följdproblem av att det är en statisk ruta på sidan med ett innehåll som scrollar. Designen flödar inte om baserat på fönsterstorlek.