Re: warhammer- the enemy within till DoD (SPOILER)
Jag har spellett hela kampanjen utom sista delen som jag väntar på den remastrade utgåvan. Det är inga problem att använda sig av DoD reglerna om du bara orkar omvandla allt. Att däremot förlägga äventyret till Ereb Altor (jag gissar att detta är den värld du använder då du inte spelat på flera år) kan dock bli svårare. Du skulle dock kunna förlägga kampanjen i närheten av Nidland och då kan mutanterna vara varelser som skickats ut/rymt från Nidland.
Så här tycker jag om de olika delarna i EW:
Shadows over Bögenhafen * * * * Mycket bra äventyr med blandad handling. Strid, deckare och kaos.
Death on the Reik * * * * * Mycket bra äventyr med blandad handling. Mycket åka båt, cool slutstrid. Strid, deckare och kaos.
Power behind the throne * * Dåligt betyg inte för att själva äventyret i sig är dåligt, men från att ha de tidigare äventyren till stor del räknat med att RP är vanliga äventyrare måste de plötsligt vara adel för att ha en chans att lyckas med detta äventyr. Intriger, spioneri och kaos. Jag hade ingen aning om hur jag skulle kunna få in spelarna i den konspration som äventyret handlar om. Man bör även ha modulen:
Middenheim: City of chaos * * * * Sourcebook.
Something is rotten in Kislev * * * * Många tycker detta är den svagaste delen. Jag håller inte med, dock har den ytterst lite med kampanjen i övrigt att göra och kan därför hoppas över. Min spelgrupp hade dock enormt roligt när vi spelade den. Tänk bara en stad med endast odöda som belägras av en armé som i sin tur belägras av goblins!
Empire in Chaos ???? Vem vet? Kampanjens avslutande del dröjer. Från att ha haft ett ursprungligt releasedatum hösten 2000(!!!) saknas releasedatum i dag helt!
Jag rekommenderar dig verkligen att spela denna kampanj, den har varit en av höjdpunkterna i mitt rollspelsliv! Jag håller med dig vad gäller de äventyr man finner på nätet, men även de övriga officiella håller en låg kvalité och är ofta hack´n slash på rälsäventyr.