Re: Postapokalyptik
oj. inlägget drabbades av en brainstorm och jag fick för första gången på länge inspiration till att speleda neotech...
därför kanske det inte är så sammanhängande och lätt förståeligt. Men fortsätt gärna brainstorma med mig.
Hmm.. miljöerna funkar väl alltid.
Nordamerika är en stenöken. (och vem vet vad som finns i övergivna hemliga militärbaser? forskningsstationer? och för att inte tala om det hot som människorna som nu lever här kan utgöra ifall du inte beter dig rätt/er ut rätt/ tror på rätt gudar osv...)
Sydamerika är en gigantiskt djungel. (och vem vet vad som kan finnas i de mystiska indanfolkens övergivna städer. vilka djur kan krypa omkring mellan träden? muterade? vad finns i stålskelleten som är resterna av stora städer såsom rio...
Sydöstra asien och öarna där är det inte mycket kvar av. mest vatten. men eftersom det här finns lite öar så finns här en civilisation. eller ett försök till det.
Euopa och norra asien är täckt av is.
Nåja. om man arbetar på det kaske man kan få ihop det.
Även om jag gillade idén med att karaktärerna vaknar up efter en nedrysning.
kampanjidé:
Rollpersonerna är tappra män och kvinnor som kämpar på samhälletsbotten i det vanliga 2059 som vi känner och älskar.
De är kriminella, lönnmördare, tjuvar och drogberoende. (som de flesta RP dvs
)
dessutom är de utvalda i ett försök med nedfrysning. man vet inte hur en männsika som varit nedfryst i en längre tid egentligen klarar det. särsilt inte en frisk människa. Elelr en männsika med cyberimplantat?
Någon sjuk organisation tänker pröva. RPna är utvalda. Kidnappa dem. jaga dem. få dem desperata.
Fånga dem och frys ned dem.
efter en valfri mängd år (jag kommer nog välja runt 150 eller så) vaknar de igen.
Och de kommer defenitivt vilja ha nya batterier til sina implantat. och de kommer längta efter ett fix.
Sen får det handla om överlevnad i den förstörda värld de möter.
Samma scenario skulle kunna spelas flera gånger, de bara vkanar upp till olika världar.
Hmm.
Jag måste fortsätta på den här idén. hjälp mig gärna. vad ska hända sen? Vilken typ av förstörelse ska jag börja med?
postnukleär? inga övernaturliga saker, bara människan som motstånd? hur hanterar de händelsen psykologiskt?
postarmageddon? slagna änglar och en och annan demon vandrar runt på jorden och försöker hitta en mening med tillvaron utan Gud/Satan (eftersom jag precis avslutat Gida Omen, När Änglar Dör och Preacher serien så känns det här ganska intressant
)
Gud är död. Skapelsen nästan förstörd och männsikorna förstår inte mycket. men mindre ändå förstår änglarna...
Postapokalyps i klassisk b-films anda/klassiska mutant? Muterade djur. Muterade männsikor. PSi-mutanter.
Sen måste man tänka på hur stor befolkningen skall vara? Skall den vara utspridd över stoa ytor eller koncentrerad till ett åtal platser med gigantiska ödemarker emellan.
Teknologi nivån? tillgängligheten på teknologi?
Hur långt har gått efter det att katastrofen inträffade? var det bara ett år sedan? minns alltså människorna hur det var innan? eller är rollpersonerna ufon från en tid länge länge sedan.
storma med mig.
chrull - brainstorm. när han egentligen borde skriva arbeten.