Nekromanti Werewolf the Masquerade (Runda 1)

Mogger

Hipsteranka
Ond bråd död said:
Alla tre verkar helt svarslösa, det finns inte så mycket tydligare ulvtecken än så. Jag tror att vi hittat tre ulvar redan första rundan. Det måste vara rekord.
:gremlaugh:

Och jag som hade hoppats på att få spela längre än runda ett, så blir det så här. :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Stövlis+K.K+Paxen Igen

Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag är således nyfiken på hur de rättfärdigare detta. K.K verkar ha inbakat i sin roll specifika skäl till varför han inte har klanvinstvillkor... Har Stövelkatten det? Har Paxen det? Det här är relevanta frågor som jag förväntar mig svar på.
Jag hinner inte riktigt med i det här tempot med tanke på att alla jagar mig. Jag kommer att skriva ett eller flera inlägg gällande mångt och mycket så det behöv egentligen inga mer frågor ställda mot mig för min del.
Sedan du skrev detta har jag suttit och väntat på ditt långa inlägg där du reder ut våra frågor. Men inget har kommit och nu är du utloggad. Det är beklämmande...
Jag har varit inloggad hela tiden.

K.K vs. Cassius tog sin beskärda del av tiden nu skall jag börja med nästa.

Cassius

Hero
Re: Recca fantiserar om Måns

Stövelkatten said:
Cassius said:
Stövelkatten said:
Jag anser att jag inte är vanilla för att jag har en förmåga.
Varför beskriver du då din roll som just vanilla?

Möjligen har det med att min roll inte är vanilla? - Stövelkatten
w00t? Det gjorde jag ju inte alls.
Det står ju "Möjligen har det med att min roll INTE är vanilla".
En nybiten låg generation är väl om något en vanilla roll? Eller de tycker inte du?

Cassius

Hero
Re: K.K vs. Cassius

Konrad Konvalj said:
På allmän begäran så kommer jag posta en hel del inlägg under dagen. Jag har ju även andra saker på sidan om så det kan dra ut på tiden. Jag tycker att Cassius har spelat lite svajjigt rundan igenom och ser honom som en större ulvkandidat än Stövelkatten.

Det tycker många är felaktigt.

Bra att veta innan inlägget så håller jag fortfarande fast vid att det är helt vansinnigt att tro att de tre musketörerna !Paxen-K.K-Stövelkatten är ulvar tack vare att de inte har några Klanvinsvillkor.

Till en början var det mycket fluffsnack från Cassius sida och det hade jag inte så mycket för. Vicotnik halade fram en god strategi att sätta spelare i arbete och få lite åsikter och sådant.

Jag valde Cassius som en av mina "arbetare" och ville veta vad han hade för tankar om Recca. Mitt val av Recca baserade sig på att även hon var väldigt inbegripen i fluffsnacket.

Svarar på det när jag spelat rollspel ikväll!
Ett gäng timmar senare-->

Jag är tillbaka från mitt rollspelade nu men öppnar på jobbet imorgon så kan bara skriva lite idag. Konvard ville att jag skulle rota i lite andra grejer sätter igång med det strax.
Eftersom jag vid det här läget satt precis framför datorn slängde jag snabbt ni en notis att jag gärna ville ha lite spontana tankar (jag tycker spontana tankar är bra)

Jag får lite allmän info om Elmrig. I samma veva som klanvinstvilkoren är på tapeten och där får jag en fealing om att Cassius inte riktigt är med på banan:

Jag har vinstvillkor.
Gud vad dum jag är ibland, jag menar såklart att jag har klanvinstvillkor.
Sen fortsätter Cassius med sitt arbete:

Tyr har skrivit 13 inlägg än så länge, 7-8 av dessa måste anses vara väldigt korta och knappt innehålla något. Intressant att notera.
Fortfarande inget om Recca, men han gör ju något annat än att pratar om fluff tycker jag här, men det visar sig ju att Cassius är lite virrig och blandar ihop spelare. Ingen big deal, men min känsla att han inte riktigt har koll på läget höjs en aning här.

jag råkade skriva fel och det skulle så klart stå Xyas eftersom det var hen som diskuterades. Men det stämmer kanske in på dig också. Ber om ursäkt förvirringen.
(Till Tyrsan)

Sen försvinner Cassius ett bra tag igen och jag pumpar vidare med mitt snack om att jag ville ha lite spontana tankar om Recca.

Är precis hemma från jobbet. Jag minns det som att du bad mig att uttala om fler spelare. Var det Recca du syftade på specifikt så missuppfattade jag det. Ska ta och läsa in mig på vad hon har skrivit men min spontana tanke är att jag upplever henne som gåpåig och kanske inte så mycket en teamspelare, men det säger ju i sak ingenting. Anledningen till att jag kollade upp dom andra var att jag upplevde dom vara lite i skymundan och så försökte jag belägga det empiriskt, inget annat.
Och här får jag lite spontana tankar. Vilket givet gladde mig.

Cassius jagar vidare lite efter Recca och haker genast på !Paxen tåget så snart det rullar igång.

Cassius said:
Ond bråd död said:
!Paxen, har du något försvar? Det går inte att skylla på 50/50 nu längre. Du var online nyss och att bara försvinna gör dig knallröd.
Detta var lite väl tungt. Jag är med på tåget.
Röst: !Paxen
Lite halv tunnt sätt att haka på ansåg jag just då, och att !Paxen är en ulv tack vare att Måns/Lu-kaazh säger att han är det för att han är utan Klanvinstvillkor gillar jag ju inte heller.

Förutom !Paxen tycker Cassius att Möller är skum:
Ta det lugnt nu, jag har inte varit vid datorn. Jag har skrivit en del inlägg och jag vill inte spamma utan försöker skriva något som kan hjälpa till. Jag tycker ju såklart att Möller är sjukt skum, förutom Möller skulle jag nog ha svårt att peka ut någon jag tycker är likvärdigt röd. Ska rota lite och svara sen.
Tio minuter senare kommer detta tillkänna givande:

Nu har jag lite att skriva samt efter lite funderingar. Tror det är rätt att ta upp detta nu.

Stövelkatten är en av dom användare som skrivit minst inlägg(11 inlägg), 1 av dessa innehåller lite analys och en del information. Stövelkatten har outat klan och frånvaro av klanvinstvilkor. Men är en passiv och "i-bakgrunden-användare".

Vi förutsätter att ifall en person har vinstvilkor har alla i klanen det, då måste jag gå ut med att Stövelkatten ljuger. Jag är av klan Tremere och jag har ett klanvinstvilkor. Jag vill att Stövelkatten outar generation.
Som jag ser det kommer det ju väldigt plötsligt precis som om Cassius just där bara måste få fram det hela. Han har ju haft gott om tid att gå ut med det hela innan, men då nämner han inte ens detta. Hans outning sätter Katten på pottan enligt premissen att alla utan klanvinstvillkor är ulvar. En sak som jag fortfarande nu inte tänker gå med på.

Efter detta är det lite jabb och snack hit och dit. Möller skickar en passning till Cassius och nu börjar mina misstankar ytterligare. Alltså, jag anser att Cassius inte riktigt har koll på läget:

Jag undrar hur du menar att det är nödvändiga för att rentvå mig själv? När jag drar igång mot Stöveltramp så har jag inte outat min klan? Eller menar du att det var några som försökte drev lite mot mig, som jag minns det så var det mest att folk ville att jag skulle bli tydligare. Jag försöker helt enkelt så gott jag kan, jag kan inte svära på att Stöveltramp är ulv men det är jäkligt konstigt att jag har ett klanvinstvilkor och inte hen.
Stövelkatt eller Stöveltramp. Sak samma i det stora hela, men det är ju inte helt opassande för Cassius del att claima Tremere köra stenhårt på Klanvinstvillkor. Jag håller fortfarande fast vid att det är helt orimligt att ALLA (!Paxen, Stövelkatten, K.K) som inte har Klanvinstvillkor är ulvar.

Försvarsmässigt kan Cassius föreslå en outning:
Men det finns ett sätt till vi kan reda upp det här. Det är antagligen så att alla klaner har unika klanvinstvilkor och ifall inte speciellt många har outat sitt och det är många som tycker jag är skum så kan jag outa mitt. Det hade väl varit ännu mer suicidalt att gambla så igen?

Mycket fluff snack? Det var två inlägg i början innan rudan verkligen kommit igång. Jag har skrivit om Recca, flera gånger till och med. Min analys av hennes fluffkoll är precis som tidigare skrivit att hon har bra koll på läget även om hon inte verkar ha läst den senaste editionen.

Jag har drevat mot !Paxen, Möller och Stövelkatte. Detta har varit konsekvent och inte skiftat, ditt inlägg är i princip innehålslöst och du rödade dig precis ordentligt. Du tycker i detta läge att det är lämpligt att dreva mot mig trots att det enda du har att gå på är att jag är lite förvirrad, det finns rätt många andra användare som kvalificerar till detta. Du skyddar dina ulv-kompisar så gott det går.

Finns det någon mer Tremere som ber jag er träfa fram nu så vi kan få den här historien överstökad.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag är således nyfiken på hur de rättfärdigare detta. K.K verkar ha inbakat i sin roll specifika skäl till varför han inte har klanvinstvillkor... Har Stövelkatten det? Har Paxen det? Det här är relevanta frågor som jag förväntar mig svar på.
Jag hinner inte riktigt med i det här tempot med tanke på att alla jagar mig. Jag kommer att skriva ett eller flera inlägg gällande mångt och mycket så det behöv egentligen inga mer frågor ställda mot mig för min del.
Sedan du skrev detta har jag suttit och väntat på ditt långa inlägg där du reder ut våra frågor. Men inget har kommit och nu är du utloggad. Det är beklämmande...
Jag har varit inloggad hela tiden.

K.K vs. Cassius tog sin beskärda del av tiden nu skall jag börja med nästa.
Fast jag har ett screenshot från klockan 01.26 som säger att du ljuger. Tur att jag öppnar många tabbar i taget och hade en kvar då. Undrar varför du ljuger om sånt här bara. Det är bara konstigt.

Får man länka till screenshots man tagit? Jag blev lite osäker plötsligt.

Recca

Femme Fatale

Recca said:
Fast jag har ett screenshot från klockan 01.26 som säger att du ljuger. Tur att jag öppnar många tabbar i taget och hade en kvar då. Undrar varför du ljuger om sånt här bara. Det är bara konstigt.

dvs 01.26 pm

G

Guest

Guest

Cassius said:
Stövelkatten said:
Cassius said:
Stövelkatten said:
Jag anser att jag inte är vanilla för att jag har en förmåga.
Varför beskriver du då din roll som just vanilla?

Möjligen har det med att min roll inte är vanilla? - Stövelkatten
w00t? Det gjorde jag ju inte alls.
Det står ju "Möjligen har det med att min roll INTE är vanilla".
En nybiten låg generation är väl om något en vanilla roll? Eller de tycker inte du?
I mina ögon;

Vanilla = karaktär utan förmågor eller annat spörsial.
Icke-vanilla = har något av ovanstående.

(Då det här är mitt andra spel vet jag inte riktigt i vilken kategori var jag ska placera information)

Cassius

Hero

Stövelkatten said:
I mina ögon;

(Då det här är mitt andra spel vet jag inte riktigt i vilken kategori var jag ska placera information)
Noterat. Köper de inte.

G

Guest

Guest

Cassius said:
Stövelkatten said:
I mina ögon;

Noterat. Köper de inte.
Vad finns det att inte köpa?
Det var ju min egen åsikt/definition av vanilla så jag skiter högaktningsfullt i vad du tycker om den. :gremtongue:

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Recca said:

dvs 01.26 pm
Du får säkerligen länka.

Observera en sak bara. Om du håller koll på en användare som sitter och skriver i inloggade användare sidan så kommer den tillslut efter tillräckligt lång tid att försvinna.

Det beror lite på händelser i övrigt så att säga. Hade jag loggat ut hade det stått Konrad Konvalj-Loggar ut.

Hade jag klickat på "osynlig" hade det stått ändrar sina inställningar och så vidare.

Jag håller just nu på att skriva ut min roll i ett annat dokument, men såg det här och ville bara slänga fram det.

Cassius

Hero

Stövelkatten said:
Cassius said:
Stövelkatten said:
I mina ögon;

Noterat. Köper de inte.
Det var ju min egen åsikt/definition av vanilla så jag skiter högaktningsfullt i vad du tycker om den. :gremtongue:
Ja eller är du en ulv som precis snärjt in dig i lögner.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Recca said:
Recca said:

dvs 01.26 pm
Du får säkerligen länka.

Observera en sak bara. Om du håller koll på en användare som sitter och skriver i inloggade användare sidan så kommer den tillslut efter tillräckligt lång tid att försvinna.

Det beror lite på händelser i övrigt så att säga. Hade jag loggat ut hade det stått Konrad Konvalj-Loggar ut.

Hade jag klickat på "osynlig" hade det stått ändrar sina inställningar och så vidare.

Jag håller just nu på att skriva ut min roll i ett annat dokument, men såg det här och ville bara slänga fram det.
Det saknades en grön prick under ditt namn i tråden och du saknades bland inloggade användare i högerspalten... Om det kan ske ändå så får jag be om ursäkt för misstänksamheten.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Cassius said:
Mycket fluff snack? Det var två inlägg i början innan rudan verkligen kommit igång. Jag har skrivit om Recca, flera gånger till och med. Min analys av hennes fluffkoll är precis som tidigare skrivit att hon har bra koll på läget även om hon inte verkar ha läst den senaste editionen.

Jag har drevat mot !Paxen, Möller och Stövelkatte. Detta har varit konsekvent och inte skiftat, ditt inlägg är i princip innehålslöst och du rödade dig precis ordentligt. Du tycker i detta läge att det är lämpligt att dreva mot mig trots att det enda du har att gå på är att jag är lite förvirrad, det finns rätt många andra användare som kvalificerar till detta. Du skyddar dina ulv-kompisar så gott det går.

Finns det någon mer Tremere som ber jag er träfa fram nu så vi kan få den här historien överstökad.
Observera att jag inte håller på att dreva mot dig Cassius. Jag förklarar mig tydligt på allmän begäran eftersom jag skrivit att om jag i nuläget måste välja så skulle jag välja Cassius framför Stövelkatten som ulv.

G

Guest

Guest

Cassius said:
Stövelkatten said:
Cassius said:
Stövelkatten said:
I mina ögon;

Noterat. Köper de inte.
Ja eller är du en ulv som precis snärjt in dig i lögner.
Nu snackar du som en femåring.

Vad fasen menar du?

Cassius

Hero

Stövelkatten said:
Nu snackar du som en femåring.

Vad fasen menar du?
Att jag inte köper att de var en fråga om defintion utan om att du reparerar en lögn. Vad är det du inte förstår?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Recca said:
Det saknades en grön prick under ditt namn i tråden och du saknades bland inloggade användare i högerspalten... Om det kan ske ändå så får jag be om ursäkt för misstänksamheten.
Det får du ta med någon moderator. Ingen aning gällande prickarna. Är det få inloggade användare som klickar väldigt mycket och uppdaterar sidan så att säga så fasas de som inte gör så mycket (exempelvis pumpar långa inlägg) bort ur listan. Den är ju självuppdaterande 1 gång i minuten och jag har lixom suttit med samma flik uppe hela tiden i stort sätt.

Hur som så skiter jag då fullständigt i det :gremsmile:
Du får posta bilder och sånt om du vill det. Jag kommer ju inte ändra mig ändå eftersom jag vet att jag skrivit K.K vs. Cassius (och jobbat, och druckit kaffe) senaste typ 2 timmarna.

Nu tillbaka till K.K vs. Världen!

Cassius

Hero

Konrad Konvalj said:
Cassius said:

Observera att jag inte håller på att dreva mot dig Cassius. Jag förklarar mig tydligt på allmän begäran eftersom jag skrivit att om jag i nuläget måste välja så skulle jag välja Cassius framför Stövelkatten som ulv.
Kan du inte förklara hur du ser på Stövelkatten?

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Måns och Lu-Kaazh

Måns said:
Jag vill förklara att det är helt omöjligt för mig och Lukas att vara i maskopi med varandra.

1. Allt började med !Paxen uppgav något som inte stämde, vilket Elmrig uppmärksammade:
Elmrig said:
!Paxen påstår sig vara ventrue men har inget klanvinstvillkor. Det är i mina ögon jävligt skumt utifrån fiktionen. Kan du kommentera det här !Paxen?
2. Jag, med facit på hand, gick då ut och sa att en av dessa ljuger (av de som hade outat sig vid den tidpunkten). Min förhoppning var att kanske någon annan skulle börja svettas, men som ni vet skrev jag fel två gånger, så det fanns ju ingen chans till det.

3. Lukas har upptäckt samma sak, och även han sätter press på !Paxen

4. Vid den här tidpunkten finns inget drev. !Paxen har 1 ynka röst på sig, som Vildkatt lagt. Däremot finns det flera andra möjliga kandidater. Jag var helt på xyas vid det tillfället, och har inte hunnit ta tag i det igen. Men !Paxen hade jag uttalat lämnat.

5. Lukas råkar säga att han är Ventrue och därför vet att !Paxen säger något konstigt. Märk väl att det inte vad jag som sa något om att hålla sig borta, det var KK.

6. Jag går sedan ut med att jag vet samma sak. Och min klan efter att Vimes frågat.

7. Tyr föreslår att vi ska bekräfta klantillhörighet, vilket vi gör genom att uppge vår klanfiende.

Så, om någon tror att JAG och LUKAS har kokat ihop det så innebär det ÅTMINSTONE att även !Paxen och Tyr är ulvar, och då har vi röjt hela packet. Seriöst. Att påstå att det här är en slug plan är så uppåt väggarna att det inte finns.

Att försöka misskreditera det här, utan annat än "gud vad det ser skumt ut!!" är bara dåligt bybospel eller desperat ulvspel. Punkt.
QFT.

Cassius

Hero

KK: Jag vill att du noterar Stövelkatts aggresiva försvar, något du påpekade i 666 var ett typiskt ulv-beteende.

Recca

Femme Fatale

Konrad Konvalj said:
Hur som så skiter jag då fullständigt i det :gremsmile:
Du får posta bilder och sånt om du vill det. Jag kommer ju inte ändra mig ändå eftersom jag vet att jag skrivit K.K vs. Cassius (och jobbat, och druckit kaffe) senaste typ 2 timmarna.

Nu tillbaka till K.K vs. Världen!
Egentligen är det inte så viktigt, jag ville mest förklara varför jag upplevde det som att du hade flytt diskussionen när du lovat att skriva ett inlägg.