Jag brukar alltid tycka att man ska outa det man helst vill outa så länge man samtidigt motiverar varför. Motiveringarna är väldigt bra att ha sedan när man analyserar vad folk skrivit och vilka anledningar de angivit.Konrad Konvalj said:Nu har jag som sagt var noll koll på fluffet, men jag tror som du gällande förmågor och generationen på vampyren.Recca said:Med min fluffkunskap så tror jag att generation är indikativ för förmåga på så vis att en låg generation med större sannolikhet innebär mäktigare förmåga än om generationen hos vederbörande är hög, därför tror jag att det kan vara smart att gå ut med klan i första hand om man är drevad mot. Det är också klan som minst en av ulvarna kommer vara tvungna att ljuga om skulle jag tippa på (antagligen fler). Vad tror ni om det?
Att i förväg besluta att vi skall gå ut klan i första hand om man blir drevad gillar jag inte. Den drevade under press skall outa det den vill och motivera sin outning. Det har funkat bra de senaste spelen och det gör det knivigare för en ulv.
Men jag tillåter mig ändå att fundera över möjligheten att det kan vara så att byn tjänar på att inte hux flux vräka ur sig sina generationer i tron att det är "safe" i nån mening. Om generation nu är indikativt för förmåga, vilket är väldigt troligt med tanke på hur fluffet ser ut så kanske man åtminstone bör ha det i åtanke som bybo.
Min röst gör stort inte mycket där den ligger...
Jag är på att dreva Möller.
Röst:Möller