Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 2)

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Stövelkatten och de fem mysterierna

Vimes said:
Alla bör ta ställning till det här. Varför vill ni inte rösta ut KK?
Tja, i dagsläget vill jag nog rösta ut KK. Men det vore oerhört dumt att nöja sig där. Fokusera på annat ett tag.

!Paxen är ulv. Säg att KK också är det. Då saknas fortfarande (cirka) 2 ulvar. Vilka skulle det vara?

Tror vi fortfarande på idén om att det inte borde vara hela tre deltagare i en och samma klan? Ponera för en stund att jag är grön. Vem av VildKatt Basenanji är då ulv?

Jag har väldigt svårt att hänga med i några teorier om hur siandet fungerar (men någon annan får gärna titta på om det finns några likheter mellan de som siat rött och mellan de som siat grönt). Jag har lite tid över så jag kommer, som jag sagt, granska Ond Bråd Död lite närmare. Tänkte också räkna ihop inläggen från förra rundan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,703
Re: Stövelkatten och de fem mysterierna

Tja, jag tror att Möller, KK, xyas och möjligen OBD är ulvar (om vi har haft fem ulvar i spel). Just nu står KK högst på min lista, men Möller är klar tvåa.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Björn den gode said:
Möller said:
Lu-kaazh said:
Jag siade Möller

han är en skurk
Oj, jävlar!

Du kan knappast vara forumets sämsta varulv längre, för dig har jag inte alls misstänkt.

Nåja, bara en ulv kvar då.
Möller said:
Cassius said:
För det råkar vara så att jag också är Siare. KK är röd.
Äh men bull shit.

Du också? Kom igen, du måste ju reagera på att Lu-kaazh är siare.
Möller said:
Men, jag ska inte vara så aggressiv. Det finns kanske en möjlighet att vi båda är gröna. Att du är naiv siare eller att det har med att vissa klaner kör ihop sig eller nått.
Möller said:
Det är väl, och här får ni erfarna fylla i, inte helt orimligt att det finns en naiv siare och en riktig.
Möller said:
Visst.

Det måste komma som en enorm chock för alla att jag också är siare. Min disciplin är Animalism (och jag kan som sagt inte se hur den kopplar till min förmåga.

Jag siade Cassius röd.

Och jag hade faktiskt en plan. Jo. Jag siade Cassius för att jag tyckte att han spelat skumt, särskilt mot slutet av runda 1, han kändes inte som en kandidat för ett nattmord och att sia Basse eller Vildkatt hade inte varit trovärdigt.

Jag var medveten om att mitt förtroende i byn var rätt lågt, så istället för att gå ut direkt ville jag vänta lite. När Lu-kaazh öppnar med att sia mig röd tänkte jag acceptera ett utröstande av mig men försöka se till att rundan inte stannade av bara för att alla bestämt sig. Sen mot slutet hade jag gått ut med att jag var siare och Cassius röd. Jag hade bett er att när ni konstaterat att jag var grön rösta ut Cassius i runda 3 och fundera på om Lu-kaazh kanske vara paranoid siare eller något. När så Konrad också siar mig röd skulle jag möjligtvis indirekt kunnat fälla två ulvar genom att bli utröstad.
Det här hänger inte ihop. Det inte bara inte hänger ihop det är fel på så många plan att det inte är sant och jag vet nästan inte ens vart jag ska börja. Börja med första citatet. Här är han övertygad om att Lu-kaazh är en skurk. Det är nämligen den "normala" byboreaktionen om man blir siad som ulv. Men nu påstår han sen att planen var att föreslå att Lu-kaazh kanske var en paranoid siare eller så. Går inte ihop. Sen om man tar planen i sig, på vilket sätt skulle det vara bättre för byn om han väntade till slutet, skulle diskussionen stanna av om vi plötsligt hade två siare som dessutom båda sagt sig hittat ulvar? Går inte ihop att han ens skulle ha trott det.
Kommentaren om att det inte är helt orimligt att det finns en naiv siare och en riktig går inte heller ihop med att han själv också skulle vara siare.

Vidare trodde han verkligen att hans trovärdighet skulle öka om han väntade med att gå ut med att han var siare och gjorde det precis innan slutet? Skulle verkligen en bybosiare tycka det vore rimligt att bli utröstad bara för att han hittat en ulv, det vore ju sjukt dåligt spel av någon som var siare i ett någorlunda normalt spel. Jag tror inte att Möller skulle spela så, så det hänger inte heller ihop.

Nä, jag är lika säker på att Möller är ulv som jag var säker på att !Paxen var det, sen kan man inte säga att ulvarna har haft det lätt men som du själv säger Möller.
Möller said:
Nu föll det pladask.
. Därmed inte sagt att inte KK är ulv den åsikten känner jag mig nämligen också väldigt trygg i (jag har ju tom redan pekat ut våra fyra ulvar dag 1, om dom stämmer tänker jag vara kaxig minst en vecka). Jag har inget emot att ta KK först, bara ingen imorrn får för sig att Möller skulle vara grön för att KK är röd, det är nämligen inte sant, båda är ulvar.
Snyggt.Jag tyckte också att de första inläggen kändes spelade. Liksom, varför reagerar han så om han själv är siare?

Det sista inlägget hade jag missat. Verkligen obegriplig logik där.

Röst:Möller
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,520
Re: Stämmer detta?

Äh. Kan vi inte bara säga åt Mukwa att vi vill ta ihjäl KK och Möller, och så får ulvarna två nattmord och så kickar vi igång runda 4 ikväll?

Fast. Om vi ska få någon användning för all den här siarhysterin vill vi förstås använda våra förmågor. Så det är ingen vidare idé.

Och visst, det finns saker att göra. Hitta den fjärde ulven till exempel. Men jag känner mig rätt blasé. När vi fått resultatet av KK och Möllers utröstningar kan spelet börja igen känns det som.

Får se om jag ids göra någon analys av de potentiella ulvarna utöver KK/Möller ikväll. Jag är skeptisk. Ska dock hålla några getögon på tråden, men annars kommer jag vara relaxed resten av rundan.

_'_

Ett hett tips för de hypotetiska bybo-Möller och bybo-KK är att skita ur sig analyser, misstankar och grejer.

Ni kommer liksom inte gröna er. Så det ni skriver kommer bli bybo-certifierat inom kort. Era ord och tankar är viktiga! Vi vinner som ett lag, kom ihåg det!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Både Vimes och Recca har spelat upp sig, särskilt Recca som gått på hårt. Jag har börjat koppla att det är hennes stil, och inte scum tell att hon låter lite övertänd.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,800
Location
Stockholm
Re: Stämmer detta?

Vimes said:
Äh. Kan vi inte bara säga åt Mukwa att vi vill ta ihjäl KK och Möller, och så får ulvarna två nattmord och så kickar vi igång runda 4 ikväll?

Fast. Om vi ska få någon användning för all den här siarhysterin vill vi förstås använda våra förmågor. Så det är ingen vidare idé.

Och visst, det finns saker att göra. Hitta den fjärde ulven till exempel. Men jag känner mig rätt blasé. När vi fått resultatet av KK och Möllers utröstningar kan spelet börja igen känns det som.

Får se om jag ids göra någon analys av de potentiella ulvarna utöver KK/Möller ikväll. Jag är skeptisk. Ska dock hålla några getögon på tråden, men annars kommer jag vara relaxed resten av rundan.

_'_

Ett hett tips för de hypotetiska bybo-Möller och bybo-KK är att skita ur sig analyser, misstankar och grejer.

Ni kommer liksom inte gröna er. Så det ni skriver kommer bli bybo-certifierat inom kort. Era ord och tankar är viktiga! Vi vinner som ett lag, kom ihåg det!
Att kapa tiden så hårt känns ltie överdrivet men att halvera längden på rundorna och köra 4 rundor i veckan är jag helt på. Skulle iofs bli ltie hektiskt och kanske inte läge att införa en sådan gallenskap mitt i.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,520
TYR! Work that analytisk hjärna!

Hoy, Tyr!

I runda ett var du såhär: "Äh, jag har inte så mycket att säga. För jag är analytisk förstår ni. Det blir bättre när det finns info att analysera. Jag kommer som mest till min rätt när jag får analysera speluppbyggnaden."

Och nu har det sprutat speluppbyggnadsinfo ur öronen på varenda jävel. Och du är typ såhär: "..."

Kom igen nu! Analysera detta. Do the choka-choka!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Stämmer detta?

Elmrig said:
Vimes said:
Äh. Kan vi inte bara säga åt Mukwa att vi vill ta ihjäl KK och Möller, och så får ulvarna två nattmord och så kickar vi igång runda 4 ikväll?

Fast. Om vi ska få någon användning för all den här siarhysterin vill vi förstås använda våra förmågor. Så det är ingen vidare idé.

Och visst, det finns saker att göra. Hitta den fjärde ulven till exempel. Men jag känner mig rätt blasé. När vi fått resultatet av KK och Möllers utröstningar kan spelet börja igen känns det som.

Får se om jag ids göra någon analys av de potentiella ulvarna utöver KK/Möller ikväll. Jag är skeptisk. Ska dock hålla några getögon på tråden, men annars kommer jag vara relaxed resten av rundan.

_'_

Ett hett tips för de hypotetiska bybo-Möller och bybo-KK är att skita ur sig analyser, misstankar och grejer.

Ni kommer liksom inte gröna er. Så det ni skriver kommer bli bybo-certifierat inom kort. Era ord och tankar är viktiga! Vi vinner som ett lag, kom ihåg det!
Att kapa tiden så hårt känns ltie överdrivet men att halvera längden på rundorna och köra 4 rundor i veckan är jag helt på. Skulle iofs bli ltie hektiskt och kanske inte läge att införa en sådan gallenskap mitt i.
Jag kommer inte vara med så mycket, och inte alls efter söndag, men jag ser gärna kortare rundor.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Stövelkatten och de fem mysterierna

Antal inlägg, med reservation för fel, från förra rundan:

Konrad Konvalj 105
Recca 104
Vimes 87
Basenanji 65
Cassius 59
Måns 57
Möller 54
Vicotnik 54
Elmrig 50
Tyr 48
!Paxen 46
Björn den gode 41
Xyas 33
Ond Bråd Död 29
Lu-kaazh 22
Stövelkatten 22
Vildkatt 17
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Björn den gode said:
Vidare trodde han verkligen att hans trovärdighet skulle öka om han väntade med att gå ut med att han var siare och gjorde det precis innan slutet? Skulle verkligen en bybosiare tycka det vore rimligt att bli utröstad bara för att han hittat en ulv, det vore ju sjukt dåligt spel av någon som var siare i ett någorlunda normalt spel. Jag tror inte att Möller skulle spela så, så det hänger inte heller ihop.
Min trovärdighet skulle vara väldigt hög efter att jag röstats ut.

Och vadå ta risken som siare? Förr eller senare brukar man bli nattdödad om man går ut som siare. Om jag istället blir utröstad är det samma resultat.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K hittar 5 ulvar!

Yes, jag har löst det!

Det finns en ulv i varje klan som är överbefolkad!

Toreador
xyas
Notis: Outade klan först och ulvarna trodde det nog var rätt safe att göra så.
Elmrig
Vimes

Ventrue
!Paxen
Notis: Outade först på xyas inrådan. Visade sig inte vara ett smart drag.
Lu-kaazh
Måns

Nosferatu
Möller
Notis: En av Nossarna är ulv och han siades som ulv.
Basse
Vildkatt

Malkavian
Recca
Notis:Har ju varnats av sina ulv-vänner att det inte är läge att outa utan att det är bättre att flyga in som 3:a
Tyr, har ingen siarförmåga
K.K, är bybo


Brujah
Vicotnik
OBD
BDG
Notis: Har ju varnats av sina ulv-vänner att det inte är läge att outa utan att det är bättre att flyga in som 3:a

Tremere
Cassius
Stövelkatten
 
G

Guest

Guest
Re: K.K hittar 5 ulvar!

Konrad Konvalj said:
Yes, jag har löst det!

Det finns en ulv i varje klan som är överbefolkad!

Toreador
xyas
Notis: Outade klan först och ulvarna trodde det nog var rätt safe att göra så.
Elmrig
Vimes

Ventrue
!Paxen
Notis: Outade först på xyas inrådan. Visade sig inte vara ett smart drag.
Lu-kaazh
Måns

Nosferatu
Möller
Notis: En av Nossarna är ulv och han siades som ulv.
Basse
Vildkatt

Malkavian
Recca
Notis:Har ju varnats av sina ulv-vänner att det inte är läge att outa utan att det är bättre att flyga in som 3:a
Tyr, har ingen siarförmåga
K.K, är bybo


Brujah
Vicotnik
OBD
BDG
Notis: Har ju varnats av sina ulv-vänner att det inte är läge att outa utan att det är bättre att flyga in som 3:a

Tremere
Cassius
Stövelkatten
Smakfull teori... men känns det inte lite väl enkelt att det är utfyllnadskaraktärerna i klanerna som är ludna?

Eller vafan, det här spelet gör mig snurrig i huvudet och det skulle inte förvåna mig om Mukwa gjort det så att mitt i hela den här härvan ligger lösningen där strömlinjeformad som en nyskjuten säl.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: K.K hittar 5 ulvar!

Va? vad grundar du det där på?

HAr Tyr ingen siar förmåga fö? Är det bara han eller är det några som inte outat än?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K hittar 5 ulvar!

Ond bråd död said:
Va? vad grundar du det där på?

HAr Tyr ingen siar förmåga fö? Är det bara han eller är det några som inte outat än?
Han har själv skrivit att han inte har det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K hittar 5 ulvar!

Stövelkatten said:
Smakfull teori... men känns det inte lite väl enkelt att det är utfyllnadskaraktärerna i klanerna som är ludna?

Eller vafan, det här spelet gör mig snurrig i huvudet och det skulle inte förvåna mig om Mukwa gjort det så att mitt i hela den här härvan ligger lösningen där strömlinjeformad som en nyskjuten säl.
Känns ungefär lika troligt som att alla utan KVV är ulvar vill jag påstå.

Alltså, K.K-!Paxen-Stövelkatten
+ (minst) 1 till.

Borde i så fall rimligen vara Tyr då eftersom han inte har en siarförmåga. Han sticker ju också uppenbarligen ut.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Björn den gode said:
Här är han övertygad om att Lu-kaazh är en skurk. Det är nämligen den "normala" byboreaktionen om man blir siad som ulv. Men nu påstår han sen att planen var att föreslå att Lu-kaazh kanske var en paranoid siare eller så.
Planen var aldrig att föreslå att Lu-kaazh var paranoid siare.

Jag trodde faktiskt att Lu-kaazh satt sig i klistret och var röd. Sen insåg jag att det inte nödvändigtvis måste vara så utan att det »bara« var Cassius som var ulv.

(Det kanske ni har märkt, men jag har använt »naiv siare« felaktigt. Det är ju att alltid sia grönt, inte att alltid sia rött som jag först använde termen för.)

Björn den gode said:
Sen om man tar planen i sig, på vilket sätt skulle det vara bättre för byn om han väntade till slutet, skulle diskussionen stanna av om vi plötsligt hade två siare som dessutom båda sagt sig hittat ulvar?
Jag var redan ifrågasatt efter en taskig start i början av runda 1. Jag skulle direkt ha blivit anklagat för att ha varit ulv och så hade byn riskerat att nöja sig med det. Lite som vi gjorde förra rundan med !Paxen - det var inte direkt ett spännande slut på den rundan. Eller som i Ankeborgsliret då min uppenbara varulvsstatus sköt både runda 2 och 3 i sank.

Något var jag tvungen att göra för att byn skulle fortsätta hitta ulvar. Det var ett ärligt försök även om det kanske inte var den bästa av planer.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,326
Location
Göteborg
Re: K.K hittar 5 ulvar!

Brujah
Vicotnik
OBD
BDG
Notis: Har ju varnats av sina ulv-vänner att det inte är läge att outa utan att det är bättre att flyga in som 3:a
Jag förstår inte, försöker du säga att jag är ond för att jag flög in som trea, det vill säga var sist att outa mig som brujah? Förutom att det är fel (jag är inte ond) så är det fel, då jag var först att outa mig som brujah.

Men det är kul att du fortsätter försöka, om inte annat så kommer det göra det enklare för oss när det visar sig att du är ulv. (och skulle du inte vara ulv så kommer jag förstås ge dina ord betydligt mer vikt än vad jag gör just nu, inte just i den här frågan dock).
 
Top