Har ni läst mitt stora inlägg där jag listar mina misstankar mot OBD? Jag skulle vilja ha nån kommentar på det, vad tror ni om mina teorier? Har jag framfört dem krångligt? Jag har upptäckt förr att jag ploppat ut världens grymmaste ulvdödar-teorier men så har de i princip ignorerats helt eftersom jag framfört dem krångligt eller i för massiva inlägg. Därför vill jag gärna ha input.
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Jag tror att Tyr inte kan sia eftersom Tremere har en färre klanmedlem.
Think about it: Klanerna har speciella vinstvillkor men Tremere har bara en medlem! Hur fan är det möjligt att malkaverna vinner om vi tar ut en giltig klanmedlem i Tremere - Cassius; medan byn slaktar sabbat-katten? Visst behandlar vi bybor vårt KVV som en rökridå, men ändå, är det inte lite för lätt för malkaverna att vinna det här spelet?
Existensen av Tyr som den enda personen utan siarkraft balanserar därför komponeringen mellan Tremere/Malkavians symmetriskt eftersom Stövelkatten inte är en siare utan en ulv och KK inte heller var en siare utan är en ulv. Dvs Tremere har en siare i Cassius och Malkavians har en siare i Recca!
Därför misstänker jag OBD/unfair nu! I Ventrue vs Brujah-dualiteten behöver det vara en odd-man-out i motståndsklanen för att det ska stämma! Ventrue har en sabbat i !Paxen; alltså borde Brujah ha en sabbat. Det finns bara en brujah kvar i klan Brujah, sucks for him.
Notering: Ovan teori baseras på att Stövelkatten är ulv.
Jag har dock en teori som sätter Möller som vår huvudmisstänkta. Den baserar sig på siandena. Om man tittar på grafen som Basenanji lagt ut (den är mest lättöverskådlig om man jämför rundorna med varandra), så är det endast en person som står ut. Möller är den enda som siat en person grönt och en person rött vilket står ut. I nästa runda kommer nog alla siare sia exakt likadant som i rundan dessförinnan, dvs. Jag siar folk grönt medan Elmrig siar dem rött. Det här betyder att Siandena är ett väldigt indirekt sätt att fånga ulvar på, sjukt men smart av Mukwa. Synd på min andra teori om att OBD/Unfair var ulven...
Men iaf. I min åsikt är Stöveln den givna ulven medan det sedan står mellan Möller och OBD/Unfair.