Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 3)

RasmusL

Champion
unfair said:
Jag (Eller rättare saggt OBD som spelade då) har siat Stövelkatten. Stövelkatten var grön.

Agående det Recca sa om att jag borde vara up to date med läsandet så nej tyvärr. Jag orkade inte läsa runda 1&2 sammtidigt som de spelades bara för att jag kanske skulle få vara med. Och det var först i Lördags (Fredags kanske, oavsett hadde jag inte så mycket tid) som jag fick reda på att jag skulle gå in som ersättare.

Vad jag har förstått hitils så har praktiskt talat alla någon form av siande förmåga, men alla träffar olika. Har vi något som tyder på att någon persons sianden är mer pålitliga än någon annans?

Ändå rätt gött att hoppa in såhär i slutspurten av ett spel, nu hänger vi de sista ulvarna och så har vi visat byns styrka med en riktig utklassning.
KK var röd
Cassius siade KK röd
BDG (som var bybo) siade KK grön

Det är egentligen allt som går att säga såhär långt imo. Väldigt synd att inte fler siade stöveln denna rundan.

RasmusL

Champion
Det ser ju inte bra ut med teorierna i och med att reccaa och jag som har samma genereation och samma disciplin (är detta kanske också skummt?) siar samma kille olika. Antingen är det något klanrelaterat, randomrelaterat eller så ljuger någon av oss.

Unfair

Hero
Elmrig said:
Det ser ju inte bra ut med teorierna i och med att reccaa och jag som har samma genereation och samma disciplin (är detta kanske också skummt?) siar samma kille olika. Antingen är det något klanrelaterat, randomrelaterat eller så ljuger någon av oss.
Jag tvivlar ju på att sianderna borde vara helt random, det skulle ju vara kungligt sunkigt.

Sedan det här med KVV. Vilka är det som saknar det och av de som har dött, vilka hadde ett? För vad jag förstått så är det väll något som ska kunna peka ut ulvarna åt oss eller?

Möller

Hubert Hortlax
unfair said:
Sedan det här med KVV. Vilka är det som saknar det och av de som har dött, vilka hadde ett? För vad jag förstått så är det väll något som ska kunna peka ut ulvarna åt oss eller?
Vi kan börja med - har du ett klanvinstvillkor?

RasmusL

Champion
OM det itne är random kan vi dra följande slutsats, förutsatt att info från mig och Recca stämmer:

Toreadorer och malkaver siar klan tremere olika.

Visst var det ett fiendeförhållande mellan Tremere-Malkav?

RasmusL

Champion
Ja:

Tremere VS Malkavian
Toreador VS Nosferatu
Ventrue VS Brujah

Det kan absolut ha något att göra med Reccas och min skilnad i siandet. Ska bli spännande med Stöveln.

Basenanji

Postd20modernist
Jag blir nyfiken på Unfairs låga aktivitet hittills. Jag köper inte alls att han inte var intresserad under de tidigare rundorna, eftersom han signalerade inhopp tidigt.

Tvärtom tycker jag nog att Unfair/OBD har seglat upp på min lista.

Sedan: är det kanske dags att börja diskutera vem som ska sias? Jag tar för givet att vi nu kommer samla allt siande till en person.

RasmusL

Champion
Ja... Det är nog vettigt. Det är svårt att säga något just nu utifrån siandet, det är några konstiga förhållanden men om vi kan fokusera rösterna en runda tror jag att vi kan knäcka det någorlunda. Vem är då mest misstänkt efter Stövelkatten?

Jag blev väldigt nyfiken på förhållandet Tyr <-> Basenanji. Basse tycker jag har pingat en del innan också även om jag inte skulle sätta honom högst på min lista över misstänkta. Basse, varför tror du att du kan sia och inte Tyr? Tror du att Tyr är röd?

Tyr

Hero
Elmrig said:
Basenanji said:
Elmrig said:
En sak som direkt sticker ut REJÄLT är att både Tyr och Basse har obfuscate men bara en av dem kan sia... Har inte läst tillbaka så det här kanske har diskuterats redan, men jag tycekr det är mäkta konstigt...
Det här är en bra grej, även om jag hamnar i strålkastarljuset.

Nu tror ju jag att Tyr (som jag uppfattar som grön) kanske har en annan förmåga än siarroll. Men visst, det är konstigt.

Tyr, spring into action! Förklara något här!
Ja, Tyr börjar sticka ut lite nu. En av er lär ljuga, annat kan jag inte tro.
Det är förstås något jag märkt, och har varit en av anledningarna till att jag varit misstänksam mot Basse. Men jag har inte tagit upp det eftersom jag än så länge inte sett några tecken på att delandet av disciplin skulle vara något skumt i sig. Inte tidigare iaf. Det är rätt säkert att KK hade Dementation och jag är ganska säker på att !Paxen hade Dominate. Unika i sitt slag i spel. Jag är öppen för idéen att det kan finnas fler än en varulv i en klan, men än så länge har allt pekat mot att de är utspridda över klanerna.

Börjar jag sticka ut? Jag är en av de som stuckit ut mest och jag har gjort det sedan början av runda två! Glöm inte att detta gör att Basse sticker ut också. Förvisso så kan det ha med min roll eller att jag är malkav att göra. Men malkavköret känns mindre sannolikt efter att KK bevisligen var ulv.

Sedan Basse så borde du veta att jag har en förmåga. Jag outade det i samma inlägg där jag tog upp scum tellsen mot Vildkatt vilka du tog upp denna rundan.

Unfair

Hero
Möller said:
unfair said:
Vi kan börja med - har du ett klanvinstvillkor?
Detta har väll redan OBD svarat (enligt den där listan lite högre upp) på men här kommer det igen från mig då: Vi Brujah vill döda Ventrue.

Vimes

Sillkung
Tyr, när tänker du outa din förmåga? Jag har ett förslag annars, precis innan deadline den här rundan.

Tyr

Hero
Vimes said:
Tyr, när tänker du outa din förmåga? Jag har ett förslag annars, precis innan deadline den här rundan.
Byn tjänar egentligen inte på att känna till min förmåga, så jag hade inte tänkt outa den mer än om jag är så illa tvungen. Läser man mellan raderna i förra rundan så kan man nog luska ut det ändå. Jag hade en agenda som misslyckades.

RasmusL

Champion
Tyr said:
Elmrig said:
Basenanji said:
Elmrig said:
En sak som direkt sticker ut REJÄLT är att både Tyr och Basse har obfuscate men bara en av dem kan sia... Har inte läst tillbaka så det här kanske har diskuterats redan, men jag tycekr det är mäkta konstigt...
Det här är en bra grej, även om jag hamnar i strålkastarljuset.

Nu tror ju jag att Tyr (som jag uppfattar som grön) kanske har en annan förmåga än siarroll. Men visst, det är konstigt.

Tyr, spring into action! Förklara något här!
Ja, Tyr börjar sticka ut lite nu. En av er lär ljuga, annat kan jag inte tro.
Det är förstås något jag märkt, och har varit en av anledningarna till att jag varit misstänksam mot Basse. Men jag har inte tagit upp det eftersom jag än så länge inte sett några tecken på att delandet av disciplin skulle vara något skumt i sig. Inte tidigare iaf. Det är rätt säkert att KK hade Dementation och jag är ganska säker på att !Paxen hade Dominate. Unika i sitt slag i spel. Jag är öppen för idéen att det kan finnas fler än en varulv i en klan, men än så länge har allt pekat mot att de är utspridda över klanerna.

Börjar jag sticka ut? Jag är en av de som stuckit ut mest och jag har gjort det sedan början av runda två! Glöm inte att detta gör att Basse sticker ut också. Förvisso så kan det ha med min roll eller att jag är malkav att göra. Men malkavköret känns mindre sannolikt efter att KK bevisligen var ulv.

Sedan Basse så borde du veta att jag har en förmåga. Jag outade det i samma inlägg där jag tog upp scum tellsen mot Vildkatt vilka du tog upp denna rundan.
Vilka discipliner de hade kan vi inte veta eftersom att de troligtvis var från andra klaner än vad de utgav sig för att vara (jag vet att teorin om att de redan infiltrerat vampyrsamhället och vet något om klanerna men fluffmässigt är det inte så sannolikt att alla sabbattare ska ha cammarillaklaner) så de som dödats som röda kan vi inte säga något direkt om.

Tyr

Hero
Jag väntar förövrigt fortfarande på att Måns ska berätta om resultatet av hans siande av BDG. Men jag har kanske missat det någonstans.

Tyr

Hero
Elmrig said:
Vilka discipliner de hade kan vi inte veta eftersom att de troligtvis var från andra klaner än vad de utgav sig för att vara (jag vet att teorin om att de redan infiltrerat vampyrsamhället och vet något om klanerna men fluffmässigt är det inte så sannolikt att alla sabbattare ska ha cammarillaklaner) så de som dödats som röda kan vi inte säga något direkt om.
!Paxen kanske, även om jag inte sett några tecken på att några ljugit om sina klaner. Men KK var först med att outa Dementation. Helt galet riskabelt om det vore en lögn.

Recca

Femme Fatale
Varför jag misstänker OBD/Unfair

Elmrig said:
Basse, varför tror du att du kan sia och inte Tyr? Tror du att Tyr är röd?
Jag tror att Tyr inte kan sia eftersom Tremere har en färre klanmedlem.

Think about it: Klanerna har speciella vinstvillkor men Tremere har bara en medlem! Hur fan är det möjligt att malkaverna vinner om vi tar ut en giltig klanmedlem i Tremere - Cassius; medan byn slaktar sabbat-katten? Visst behandlar vi bybor vårt KVV som en rökridå, men ändå, är det inte lite för lätt för malkaverna att vinna det här spelet?

Existensen av Tyr som den enda personen utan siarkraft balanserar därför komponeringen mellan Tremere/Malkavians symmetriskt eftersom Stövelkatten inte är en siare utan en ulv och KK inte heller var en siare utan är en ulv. Dvs Tremere har en siare i Cassius och Malkavians har en siare i Recca!

Därför misstänker jag OBD/unfair nu! I Ventrue vs Brujah-dualiteten behöver det vara en odd-man-out i motståndsklanen för att det ska stämma! Ventrue har en sabbat i !Paxen; alltså borde Brujah ha en sabbat. Det finns bara en brujah kvar i klan Brujah, sucks for him.

Notering: Ovan teori baseras på att Stövelkatten är ulv.

Jag har dock en teori som sätter Möller som vår huvudmisstänkta. Den baserar sig på siandena. Om man tittar på grafen som Basenanji lagt ut (den är mest lättöverskådlig om man jämför rundorna med varandra), så är det endast en person som står ut. Möller är den enda som siat en person grönt och en person rött vilket står ut. I nästa runda kommer nog alla siare sia exakt likadant som i rundan dessförinnan, dvs. Jag siar folk grönt medan Elmrig siar dem rött. Det här betyder att Siandena är ett väldigt indirekt sätt att fånga ulvar på, sjukt men smart av Mukwa. Synd på min andra teori om att OBD/Unfair var ulven...

Men iaf. I min åsikt är Stöveln den givna ulven medan det sedan står mellan Möller och OBD/Unfair. :gremsmile:

RasmusL

Champion
Re: Varför jag misstänker OBD/Unfair

Möller är uppe på tavlan i tid och otid. Jag tycker han är ett helt ok alternativ för massiandet.

Recca

Femme Fatale
Tyr said:
Elmrig said:
!Paxen kanske, även om jag inte sett några tecken på att några ljugit om sina klaner. Men KK var först med att outa Dementation. Helt galet riskabelt om det vore en lögn.
Jag tänkte precis på samma sak faktiskt. Ulvarna har antagligen alibi-discipliner.

RasmusL

Champion
Recca said:
Tyr said:
Elmrig said:
Jag tänkte precis på samma sak faktiskt. Ulvarna har antagligen alibi-discipliner.
Jag håller inte med, dementation känns väl ganska soft att chansa på som malkav? Även om det finns en chans att det är som ni tror så är det så osäkert att eventuella slutsatser byggda på den teorin blir väldigt värdelösa.