Vem ska vi sia?
1) Stöveln är ulv. Punkt.
Hans låga deltagandegrad skvallrar om hans skuld. Jag förstår honom, jag hade inte orkat köra på som KK eller !Paxen.
2) Vem är den fjärde eller femte ulven?
Jag tycker nog att vi ska vara beredda på att det finns två till efter Stöveln. Tycker mig minnas att KK skriver nå't roligt om det här i runda ett (typ som att han inte riktigt vill skriva att det kan finnas fem ulvar, utan håller sig till fyra).
Just nu är mina misstänkta: VildKatt, Möller, xyas, OBD/Unfair.
VildKatt tycker jag är skummisch pga hennes försåtliga frågor kring siandet i runda två:
VildKatt said:
Hur fungerar siarsvaren egentligen? Säger dem att A och B är Sabbath eller är det annat som kommer fram i texterna?
Det här är en fråga som hon ställer
generellt,
inte som en del i ett drev mot någon! Lite senare så hamnar hon i ordväxling med Cassius, men det känns ändå lurigt med den där första frågan.
Det kan ju förstås vara så att VildKatt (som inte har fått något svar från Mukwa eftersom Vicotnik nattdödades) verkligen inte vet hur svaren är ställda, men ändå? Vill man veta hur svaren ser ut på det där sättet?
Möller är iofs skum också och när jag läser genom runda två får jag för mig att KK försöker gröna sig genom att peka på Möller.
xyas har legat rätt lågt, men svalnar i mina ögon vartefter. Men BDG:s fynd är otvivelaktligen intressant.
OBD/Unfair...HALLÅ? Är du/ni med öht?
Sedan måste ju någon vara oskyldig av de där om vi har fyra/fem ulvar, vilket får mig att fundera på hur Mukwa har tänkt. Tänk om man har sex varulvar med i spel? Jamen varför inte? När man nu kan tänka sig att ha med 10+ siare, varför inte sex ulvar?
3) Siandet.
Suck. Jag inser ju att Vimes har rätt med att vi borde sia en och samma person, även om min fåniga stolthet vill hålla den sanningen ifrån sig.
Min svaghet är att jag är egoistisk: först vill
jag förstå
mitt siande, innan jag kan tänka mig att testa tillsammans med gruppen.
Därför var jag aldrig riktigt med på det där med att sia samma person.
Därtill: jag tycker att det är lite knasigt att tala om vem man ska sia, eftersom ulvarna då får förhandsinfo.
Men ok,
så träskallig är jag inte att jag inte förstår vad vi gick miste om förra rundan. Jag är definitvt på att sia en och samma person. Mitt förslag är i såfall Möller, som redan tidigare har siats av flera personer (varpå vi kan se om Mukwa slår tärning eller något).
Till sist cred till Vimes och Recca som håller igång spelet! Bra jobbat!