Vimes said:
Tack för spel Stöveln och Tyr (ska bli spännande att se vad du hade efter spelets slut)!
Jag siade, som utlovat, Möller, och fick rött resultat. Nu måste vi väl kunna börja göra något vettigt av siarresultaten? Jag har siat alla röda hitintills. Vilka har siat olika?
Well, jag tror att det är mig Recca refererar till när hon skriver "Tyrs resonemang om i vilken ordning som KVV outat", men jag kan ha missat något. Hur som helst är de namn som listas där just de jag tycker KVV-outningen pekar ut.
VildKatt och Unfair bråd död är alltså de enda nu levande deltagarna som outar KVV efter att Stöveln outat sig som KVV-lös. Det är imo ett tungt argument.
xyas outar sig egentligen rätt tidigt och borde vara reko. Det vi har på honom och KVV är det BDG plockade upp (som jag klistrade in i förra rundan).
Så, helt baserat på outningordningen är det såhär:
1. VildKatt och Unfair bråd död
2. Möller och Recca
3. xyas
Xyas
Xyas har gjort ett dåligt jobb att förklara sig. Det defensiva sättet tänder ju inga gröna lampor kring honom. Men jag har aldrig hållt honom speciellt högt på misstankelistan heller.
Misstänkta
Jag tycker ju att orättvis bråd död eller Möller är den vi måste ta, Möller sianden talar ett tydligt språk här. Han fick Stöveln grön, han fick OBD grön men fick Cassius röd. Vi vet att Stöveln är röd, vi är rätt så övertygade om att Cassius är grön. Alltså, Möller siar antingen ulvar som gröna - dvs OBD är en ulv. Eller Möller har inga siarkrafter.
Om det är andra som siar random och inte får grönt ELLER rött resultat varje gång de siar så är det dags att släppa den infon nu.
En annan grej som talar mot Möller är att KK försökt hänga Möller sedan runda 1 för att skydda sitt eget skinn. Just då var både Möller och KK mest misstänkta och vi vet hur hemskt gärna ulvarna använder sina egnas hängningar för att gröna sig själva.
För Möllers skull vore det bra om vi grävde upp hans enda grönande grej, nämligen att han är först bland Nosferatu att outa hatet mot Toreador. Hur grönande är det? Vilka omständigheter finns kring outningen? Hur många klaner har redan outat?
Notering: I min åsikt är beefen mellan toreador och Nosferatu ganska basic knowledge. Det säger sig dessutom självt om man läser om de båda klanerna. Men det räcker med att ha spelat Vampire: Bloodlines för att veta att toreador och nosferatu inte har någon kärlek för varandra.
Ond bråd Död/Unfair - misstankebilden
Ond Bråd Död då? De röda poängen på Unfair/OBD-teamet baserar sig nästan helt på att han är sen med outningen samt att han inte tillfört så mycket till spelet. Det senare har han ju täckning för, kan man säga eftersom han hoppat av spelet - vi vet alltså att något kommit i vägen för OBD. Dock så är det också så att ulvarna är de som för det mesta lämnar spelet på grund av inaktivitet, och får en avbytare, traditionellt. Så om vi ska följa traditionen borde vi rösta ut Unfair nu.
KVV
Eftersom byn bestämt sig för att KVV ska vara ledande för våra teorier och det har ju funkat för att fånga tre ulvar och vår nästa utröstning kommer till stor del basera sig på NÄR folk outar KVV. Om den sista ulven finns bland dessa två-tre personer och vi kör på den här teorin och tar fel två gånger i rad, har vi fortfarande råd att ta fel på det tredje försöket?
Alltså, om vi plockar OBD och han visar sig vara grön, och vi sen plockar Möller och han visar sig vara grön. Har vi råd att faila på Vildkatt då? Bör vi diskutera möjligheten att den sista ulven ljög ännu tidigare än KK? Att ulvarna kanske tänkte så här: "Okay, det verkar orimligt att alla har KVV men vi skickar in en tidig trevare med X medan alla andra kör en sann outning."
Tyvärr består listan då av en massa hjälpsamma personer i:
Basenanji
Cassius
Elmrig
Lu-Kaazh
Måns
Vimes
Nä, det håller inte. Om jag skulle skita i vår KVV-teori skulle jag fortfarande misstänka dessa mest och i ordning:
1. OBD/Unfair
2. Möller
3. Vildkatt
4+. Xyas (xyas spelar ganska ulvigt generellt)
Röst: Möller
Eller...
Röst: Unfair
Jag kan inte bestämma mig...