Size 17 på den och du tycker att jag ska coola ner.Basenanji said:Recca, coola ned lite. För byns skull. Just nu rör du upp så mycket damm att man knappt ser handen framför sig.
Tyr hade ingen förmåga för Tyr sa själv att han inte hade det. Vi behöver ju inte spekulera i hur Mukwas lir fungerar för att fatta det.Recca said:I Tyrs fall finns det omständigheter som talar för att han ska sakna siarförmåga, i min åsikt, och det har att göra med att tremere (vår klanfiende) är färre till antalet än oss malkaver.
Ja, jag är siare och det är inte konstigare att jag har FÖRMÅGAN siare samtidigt som en annan med samma disciplin har en annan förmåga (Tyr outade att han hade en förmåga, men inte vad den gick ut på).
Eller:
vilken logik säger att jag inte kan vara siare bara för att Tyr inte var det?
Misstanken han har mot dig är att du skiljer dig från NORMEN. Det finns lite olika normer i det här spelet. Tyr bryter ju mot en sådan eftersom han inte var siare. Men om man föreställer sig att han INTE bröt mot någon norm. Att hans icke-existernade siarförmåga var normen för Obfuscate. Då har du ljugit om din siarförmåga på precis samma sätt som Stövelkatten gjorde det.