Nekromanti Werewolf the Masquerade

Basenanji

Postd20modernist
Re: Världen

Jag vill faktiskt inte berätta hur mycket/lite jag kan om settingen. Låter kanske mystiskt, men jag uppfattar det som taktisk information.

Inte heller tänker jag säga vem jag uppfattar som vassast bybo eller varulv. I min värld är alla tänkbara ulvar och alla kräver lika mycket uppsikt och eftertanke. Se det som ett tecken på hur mycket jag respekterar er andra som varulvsspelare.

Mukwa: kör hårt! Jag litar fullkomligt på dig och är övertygad om att hur du än gör kommer det bli ett episkt spel!

Mukwa

Swashbuckler

Jag vill faktiskt inte berätta hur mycket/lite jag kan om settingen. Låter kanske mystiskt, men jag uppfattar det som taktisk information.
Anledningen till att jag frågade var för att jag ska veta hur mycket info jag behöver ge om världen i startinlägget. Jag vill inte att någon får (för stor) fördel över att kunna mer om WoD än någon annan.

Jag hade fått för mig att typ alla kan ganska mycket om oWoD, men jag inser att så kanske inte är fallet, och då behöver jag ta det i beaktande när jag fixar spelet... (som förvisso redan är färdigt)

Basenanji

Postd20modernist

Jo, och det är förstås på sin plats som arrangör att informera om spelet. +1 för det! Däremot vill jag inte riktigt "skylta med" huruvida lilla jag är påläst eller inte.

Det kan ju få betydelse för hur vi analyserar fluffet framöver tex. (Eller rättare sagt: hur någon förstår sig på fluffet!)

:gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler

Jo, och det är förstås på sin plats som arrangör att informera om spelet. +1 för det! Däremot vill jag inte riktigt "skylta med" huruvida lilla jag är påläst eller inte.

Det kan ju få betydelse för hur vi analyserar fluffet framöver tex. (Eller rättare sagt: hur någon förstår sig på fluffet!)
Haha, du behöver inte :gremsmile: Jag kommer dock försöka moverka att lilla du eller någon annan skaffar sig fördelar på grund av fluffkunskap. Fluffkunskap är alltid bättre än ingen fluffkunskap, men jag ska försöka iallafall :gremsmile:

Mukwa

Swashbuckler
Spelet är färdigt, rollerna är lottade och här sitter jag i spänd förväntan!

Söndagen den 27:e maj, ca kl 14:00
Då dundrar kampen mellan Camarillan och Sabbaten igång!

Nedräkningen har börjat.

11 dagar kvar.

Mukwa

Swashbuckler
Nu måste ju nån annan skriva att det är 10 dagar kvar med size 17 och Arial Black, så att jag inte räknar ned helt själv. Variation förnöjer :gremsmile:

!Paxen

Swashbuckler
Mukwa said:
Nu måste ju nån annan skriva att det är 10 dagar kvar med size 17 och Arial Black, så att jag inte räknar ned helt själv. Variation förnöjer :gremsmile:
10 dagar kvar med size 17 och Arial Black

Nöjd så :gremgrin:

Mukwa

Swashbuckler
!Paxen said:
Mukwa said:
10 dagar kvar med size 17 och Arial Black

Nöjd så :gremgrin:
Det räckte :gremsmile:

Vimes

Sillkung
Protest!

Möller har bytt namn till Murkla. God sed inom spelgruppen är ju att inte byta namn så här nära inpå ett varulvsspel. Som det brukar sägas är ju förvirring varulvarnas vapen, och Möllers okamratliga tilltag kommer garanterat orsaka förvirrning.

Alltså:
Röst: Müller

!Paxen

Swashbuckler
Re: Protest!

Du försöker bara flytta misstankarna från dig till Möller/Murkla! Jag säger inte att M inte är ulv, ni kan båda vara det för ni har båda visat att ni är scum, men oavsett om M är ul eller inte så är du ulv!

Möller

Hubert Hortlax

Vimes said:
Möller har bytt namn till Murkla. God sed inom spelgruppen är ju att inte byta namn så här nära inpå ett varulvsspel. Som det brukar sägas är ju förvirring varulvarnas vapen, och Möllers okamratliga tilltag kommer garanterat orsaka förvirrning.
Nej!

Solvebring bytte mitt namn, utan att jag bad om det (typ). Dessutom så tänker jag byta tillbaks innan spelet, oroa er inte.

Mukwa får hojta till om det är ett problem att jag inte byter tillbaka förrän på fredag-lördag.

Lukas

Mannen i Gult

Murkla said:
Solvebring bytte mitt namn, utan att jag bad om det (typ). Dessutom så tänker jag byta tillbaks innan spelet, oroa er inte.
Visst som om man inte hört den ursäkten förut....