Nekromanti Werewolf: Var e vargen?

.113

Swashbuckler
Ok, ska fundera vidare lite, jag tänkte mest på något jag hörde nyligen om någon som bodde i tunnelbanan, men som sagt ska fundera vidare. Om någon annan vill vara med och kommer på något bättre före så är det lugnt :)

.113

Swashbuckler
God45;n129385 said:
Nu är jag förvirrad måste jag erkänna... Alltså, Quickstartern har ett karaktärsblad längst bak men det är inte ifyllbart. Stasen är så enkla man kan skriva ut dem snyggt i en post dock så det fungerar. Eller så får man kopiera över bladet till ett annat program och fylla i det.

I någon av länkarna fanns det länkar vidare till 2 formulär, den ena va icke form-fillable, den andra var det. Men funkade inte :p Så jag tänkte.

God45

#PrayersForBahakan
.113;n129388 said:
I någon av länkarna fanns det länkar vidare till 2 formulär, den ena va icke form-fillable, den andra var det. Men funkade inte :p Så jag tänkte.
Ah, då var det jag som missade det. Sorry :emb:

Jocke

Man med skägg
Är inne på att spela en skägghipster. Eventuellt med nån slags militär bakgrund.

God45

#PrayersForBahakan
Jocke;n129405 said:
Är inne på att spela en skägghipster. Eventuellt med nån slags militär bakgrund.

Jag gillar konceptet :)

.113

Swashbuckler
Jag är lite osäker på om jag kommer hinna med att posta tillräckligt så kanske bättre om någon annan tar fjärde platsen, men jag kollar gärna på och ser hur det funkar :)

God45

#PrayersForBahakan
.113;n129418 said:
Jag är lite osäker på om jag kommer hinna med att posta tillräckligt så kanske bättre om någon annan tar fjärde platsen, men jag kollar gärna på och ser hur det funkar :)
Ok, kanske nästa gång ????

Daniel

Swordsman
Det här måste vara den bästa tråden nånsin på ett Internet-forum.

"När månen om natten sätts i brand...!"

God45

#PrayersForBahakan
Daniel;n129449 said:
Det här måste vara den bästa tråden nånsin på ett Internet-forum.

"När månen om natten sätts i brand...!"
Vill du vara med och spela? :)

God45

#PrayersForBahakan
Jag tänker sätta upp tidsgränsen här också, om en vecka vill jag ha färdiga karaktärer postade i den här tråden. Vill ni diskutera något eller fråga något har ni hela veckan på er att göra det :)

Daniel

Swordsman
God45;n129495 said:
Vill du vara med och spela? :)
Just november och december blir fullspäckade månader för mig jobbmässigt och har ett annat rollspel pågående, så får tacka nej, men kommer följa med nöje! Thåström och fascistbekämpning är mina stora intressen.

Njord

Veteran
Hej! Tänkte spela en ung papperslös flykting från Mellanöstern. Hon har en svårkontrollerad ilska och är förföljd av både IS och myndigheterna. Tänker mig en Homid Ahuroun. Osäker på tribe, kanske Black Furies.
Passar denna ide' äventyret?

God45

#PrayersForBahakan
Njord;n129919 said:
Hej! Tänkte spela en ung papperslös flykting från Mellanöstern. Hon har en svårkontrollerad ilska och är förföljd av både IS och myndigheterna. Tänker mig en Homid Ahuroun. Osäker på tribe, kanske Black Furies.
Passar denna ide' äventyret?
Fungerar! :D

Njord

Veteran
Okej, så här på ett ungefär tänker jag mig min rollpersons bakgrund: Farah al-Sayed är en ung (17-18) papperslös flykting från en liten by i norra Irak. Hon är den yngsta dottern till byns starke man, den åldrande klanledaren Hamad al-Sayed. Redan som liten hade Farah extrema vredesutbrott och sågs tidigt av byns befolkning som lite av en vilde. De flesta av lokalinvånarna ansåg att Hamad var för slapphänt med sin dotters uppfostran, men att det nog skulle ordna sig om hon bara blev gift. Dock hade Hamad andra planer för Farah då han upptäckt att hon besatt en nästan omänsklig talang för språk. Farah skickades därför till ett läroverk i Bagdad för att skola sig. Men ödet hade en annan väg utstakad för den arga flickan. I en amerikansk drönarattack dödades både Farahs far, mor och äldre syster och lämnade Farah ensam med sina bröder. I och med nyheten om föräldrarnas och systerns död fick Farah ett så våldsamt raseriutbrott att hon relegerades från skolan, och utan någonstans att ta vägen for hon hem igen. Men hennes bröder som väntade där hemma hade, i takt med den Islamiska Statens tillväxt och morden på deras familjemedlemmar som utlösande faktor, radikaliserats allt mer. De såg sin chans att dels visa sin lojalitet mot IS och dels få sin syster gift genom att arrangera ett giftermål mellan Farah och en respekterad IS-krigare. Farah protesterade högljutt men utan resultat och snart fann hon sig vara tvingad att dela säng med en för henne okänd man, som till råga på allt försökte tvinga sig på henne under deras första natt tillsammans. Detta triggade den sjudande kraften inom henne att brisera och ut kom en varelse av vrede och blodtörst som inom loppet av några sekunder hade förvandlat hennes make till köttslamsor. När Farah slutligen, täkt av IS-krigarens blod, insåg vad som hade hänt fylldes hon av fasa. Hon förstod att hon nu hade ett pris på sitt huvud och beslutade sig för att fly. Hon följde flyktingströmmen norr ut med den allt mer okontrollerbara vreden som ständig följeslagare. Hon såg allt fler människor som retade hennes ilska förvandlas till sargade lik i en ursinnig virvelvind av klor och sylvassa tänder. Gång på gång återfick hon sansen täkt i blodet från en girig människosmugglare, en rasistisk gränsvakt eller kvinnohatande våldtäktsman. Farah lämnade ett spår av blod och döda kroppar tvärs över Europa. I lägren började rykten om en vansinnig mördare spridas. Andra kunde svära på att den som än begick dessa groteska dåd inte var av mänsklig natur. Så hamnade Farah till slut i Sverige, där hon snabbt gick under jorden. Hon är fortfarande rädd att hennes bröder eller någon IS-agent ska hitta henne, men börjar mer och mer kunna tygla och utnyttja sina metamorfoser vilket gör henne lite tryggare. Samtidigt har hon efter sin mordtune´ genom kontinenten fått en omfattande svans av polis och myndigheter efter sig. Dom har för tillfället bara rykten och indicier att gå på men de kryper allt närmare sanningen.

Något jag bör lägga till/ta bort? Vilken tribe tror ni skulle passa henne?

God45

#PrayersForBahakan
Njord <3 :D

Jag diggar Black Furies för den här karaktärern. Du skulle kunna swinga Bone Gnawer eller Glass Walker också men jag tror på Black Furie.

Jocke

Man med skägg
Det blev en Homid Philodox, Children of Gaia. Med city running, streetwise och brawl som sina signaturgrejer. Tänker mig att min varulv har gjort "några vändor". Har sätt skit som du inte skulle vilja att din värsta fiende sett. Gjort en del skit också.
Är lite party-pooper allvarlig, men hjärtlig. Lever på att jobba lite extra tex som vakt på krogen eller personlig assistent. Väl omhändertaget skägg. gammal kronancyckel. En pistol i jackfickan. Har inte riktigt tänkt på namn ännu.

Jocke

Man med skägg
Helt omskrivet inlägg!

Nu har jag gjort om rollpersonen med rätt regler. http://imgur.com/a/5a6XP
Jag tror dock att jag kommer att tänka mig att han är ungefär som han blev med w20 reglerna, det blev ju mer substans där.

I quickstart reglerna har ju valt ett typsnitt på rubriker som är ÄNNU omöjligare att läsa än i vampire, så jag ändrade alla rubriker till areal (utom de första som är nått annat typsnitt, dock läsligt).

http://www.boningen.org/wp-content/u...uick-Start.pdf

Dessutom har jag tagit loss formuläret, så att man kan få bara det i en pdf.

http://www.boningen.org/wp-content/u...k-Start-27.pdf

Jocke

Man med skägg
En fråga:
De här mellanformerna, som heter typ som bröderna Marx (Glarbo och Hispo), finns de i vårt spel även om de saknar regler eller är det bara de tre huvudformerna som gäller?