Inventering Vimes
Vimes - runda 2
#703712 – Uppmanar Banarok och Dum Panda att "komma in i matchen". Uppmanar andra att berätta sina funderingar kring Måns försvinnande och dreven. Sugen på att haka på Perssons drev mot Solvebring, "lite för att Persson är så skönt hurtig i sina formuleringar". Röstar på: Dum Panda.
#703745 – Tycker solvebrings varulvsspel blir bättre. "Att varulvar gömmer sig i aktivitet istället för passivitet tycker jag är en rätt intressant tanke." Det blir lätt att man förutsätter ett visst beteende och en viss strategi av varisarna. Om Vicotnik är varulv måste han "ljuga jäkligt mycket". Ju mer han skriver, desto mer måste han bluffa. Ju fler lögner, desto större sannolikhet att de upptäcks. "Vi borde kolla på Vicotniks poster och jämföra dem med varandra: finns det motsägelser? vilken information bidrar han med? vilka resonemang använder han? och så vidare."
#703757 – positiv till att Dum Panda blivit aktiv. Uppger att han inte flyttade sin röst (till Poseur) direkt efter att han givit upp pressen mot Krank. "Anledningen till det var att jag inte riktigt visste vem jag ville rösta ut i slutändan. Det var förstås aldrig min avsikt att rösta för att rösta ut Krank, trots att min röst låg på honom nästan fram till klockan 2000 igår."
#703781 - Sammanfattar Perssons första runda: "Ärligt talat, inte så mycket att hänga i julgranen. Är kanske väl ivrig i infofiskandet, annars inget direkt att kommentera. Vädrar misstankar mot: Krank, Lukas, tripp_trap, Solvebring."
#703811 - Räknar röster. Konstaterar att Vicotnic-drevet handlar om "att Vicotnik har skrivit mycket och tagit mycket plats." En kass anledning att misstänka någon, men det är en bra dito att pressa någon, så drevet har hans sympatier. Uppmanar till drevande - inte tysta röster!
#703840 – kommenterar Andersson genomgång av Zebulons inlägg med att han "hellre sett en analys och lite eget tyckande än bara mekaniskt repeterande av information"
#703841 - Outar sig som assistent. "Jag har också information som säger mig att assistentstatusen hjälper oss att ringa in varulvarna."
#703921 – Tycker aktiviteten på forumet är för låg och uppmanar andra att aktivera sig. "Ni som drevar mot Vicotnik, reagera, fråga, ifrågasätt, ligg på." eller byt röst. Banarok och Dum Panda uppmanas aktivera sig. Röstar på Craygh för att han är inaktiv.
#703923 – röstsammanställning.
#703954 – Gör sammanställning av Crayghs postande runda 1. "Craygh är antingen varulv eller typ den minst konstruktive spelaren på planen."
#704116 – Meddelar kommande svårtillgänglighet. Gill Craygdrevet och Banarokdrevet. Noterar att Persson måste "outa sin info om hur många yrken som finns innan rundan är slut". Nöjd med rundan: "två hyfsat aktiva drev ligger och pyr. Ser gärna att Basenanji skriver mer, då han tog lite av iniativet till assistent-outandet."
#704117 - Svarar Dum Panda (ang om yrken ska outas första rundan) "Jag tror det var Persson som sa att det var värdelös information (?). Hur tolkar vi det i relation till hans iver att outa yrket och till hans förmåga?"
#704188 - "Min förhoppning var ju att Craygh skulle börja skriva och antingen avslöja sig eller lyckas görna sig. Nu blir ju utröstningen av honom mest ett nödvändigt ont". Tycker det var mest olyckligt att Lukas försvann.
#704190 - Det är inte kört. Se ovanstående inlägg. Vi vinner detta. (ang Kranks neggande)
#704202 - "Innan varisarna plockar någon av oss tänkte jag pytsa ut den info jag ligger inne på. [snipp] Jag vet att mer än 50% av alla assistenter är bybor - enligt mig är den här infon halvvärdo."
#704204 - uppmuntrar Andersson att lägga sin sammanställning i sin signatur.
//erik. *puh*