Basenanjis försvarstal
Varför försvara sig?
Jag vill inte försvara mig av vilken anledning som helst. Jag är verkligen ingen mästerspelare i varulvsspel. Men jag vill försvara mig ordentligt eftersom det hjälper byn – det är kort och gott min förbannade plikt att göra allt som står i min makt för att hjälpa er andra Stadsbor. Därför detta försvarstal.Å andra sidan har jag outat allt jag vet och jag har ingen superförmåga. Därför tror jag inte att det gör så väldigt mycket om man hänger mig. Byn kan säkert klara biffen ändå.
Men det här spelet förtjänar bättre spel från min sida, helt klart.
Självkritik
Alltså, inget varulvsspel utan att jag klantar mig på åtminstone något sätt. Den här omgången (Western) har innehållit många fel från min sida. Jag har inte deltagit tillräckligt mycket, varken skrivit eller läst så mycket jag borde. Därför har jag legat lågt – alternativen har inte funnits…
Det innebär att jag signalerar ”Varulv!” med eldskrift och jag kan inte klandra den stadsbo som tycker sig ha skäl för att hänga mig. Men nu, när jag är ensam med datorn (!) och har både tid och pålitliga nätverk ska jag fan göra allt som står i min makt för att rentvå mig – men också analysera er andra. Jag hoppas att jag genom att göra så kan reparera lite av konsekvenserna av mina klantigheter!
Min inaktivitet
Jag har haft jättemycket att göra – min licentitatuppsats befinner sig i ett kritiskt skede och jag har varit på olika konferenser med anledning av detta. Därför har jag inte kunnat delta på samma sätt som förut. Tex har mina poster blivit väldigt korta och innehållslösa. Så blir det förstås när man inte har så mycket att tillföra...
Men:
1) Det är faktiskt bra när min paranoia inte får för stort utrymme. Kommer ni ihåg slutet på förra spelet? Om jag hade varit lite mindre "all over the place" och låtit Vimes få ta täten istället hade det säkert gått bättre…
2) En del ser min inaktivitet som skum. Någon tycker att jag borde ha "förvarnat" om min inaktivitet. Jag kan inte förstå varför det skulle vara ok att säga i förväg att man ska vara inaktiv? Det är väl aldrig ok att inte delta? Jag hade hoppats kunna delta mer, men det gick inte pga omständigheterna kring mitt jobb. Det finns tex inte nätverk överallt har jag upptäckt…
Mina poster
Tänk vad många det är som är kritiska till mig, men
ändå låter bli att läsa mina (få) poster? Snälla ni, läs vad jag har skrivit och kommentera sedan.
Jag ska hjälpa er på traven:
Ett av mina inlägg (#703085) har rubrikraden "Och hur var det här det här då?". Tänk efter - vilken yrkesgrupp brukar säga så? Jag avslutar dessutom mitt inlägg med:
"Så, nu har det blivit dags att leta upp det där pillret som jag tappade alldeles nyss."
Sedan, i inlägg (#703729) försöker jag lätta på nästa ledtråd: jag är kvinna, och välvillig.
Kan ni se något mönster?
I inlägg 703839 säger jag följande:
"Jag är assistent och jobbar med att ta hand om människor. Mitt yrke hänger INTE ihop med min förmåga." (=att jag vet att minst 50% av alla assistenter är stadsbor)
---
Ok, sammanfattningsvis: Jag är SJUKSYSTER och kan hjälpa en annan spelare (någon av er andra borde verkligen byta röst!
) Min förmåga gör att jag vet att minst hälften av alla stadsbor är assistenter. Jag uttryckte mig oklart förut, ber om ursäkt.
Vad händer nu?
Jag tycker inte att de där långa listorna med korta sammanfattningar över vad folk har skrivit är så värst hjälpsamma. Tvärtom känns de som ett sätt att visa hur man är aktiv, utan att egentligen tillföra så mycket.
Nej, den här omgången tror jag kräver en annan sorts listor. Jag ska kolla lite på det där excelarket jag skrev, korrigera det som är fel och sedan gå vidare.
En sak är säker – om jag lyckas vända det här drevet innan måndag kväll och vi tar en varulv på måndagkväll – då har jag gjort ett bra jobb!