Re: Solvebringanalys
Jag tycker det är intressant för att jag misstänker att förmodligen en, kanske två banditer som är assistenter har varit snabba med att outa detta. Nu har jag inte grottat i om de gått ut med det innan eller efter Basenanji gick ut med att mer än 50% av assistenterna är bybor, men det vet de ju redan om Vimes är bandit. (Även om han inte är det kan jag tro att de har fått den infon genom en tredje person.)
tl;dr: Banditerna har haft is i magen och gått ut med info som kan användas för att ringa in dem.
Mjo, jag förutsätter ju att det finns någon som kan kolla om folk ljuger om sitt assistentskap.NilsH said:Sorry, det var ju inte du som sa att det finns en assistent-radar- sorry, rörig nu...NilsH said:Varför är det här intressant?Intressant att två högeligen misstänkta (Zeb, Vimes) är outade assistenter. De ljuger antagligen inte då de måste anta att det finns en assistentdetektor i spel.
Skulle man inte kunna skurk och assistent?
Det verkar som om du antyder att assistentskapet är samma sak som att vara oskyldig- och det låter lite väl enkelt i mina öron, särskilt om det, som du säger, finns folk som kan avgöra vilka som är assistenter...?
Jag tycker det är intressant för att jag misstänker att förmodligen en, kanske två banditer som är assistenter har varit snabba med att outa detta. Nu har jag inte grottat i om de gått ut med det innan eller efter Basenanji gick ut med att mer än 50% av assistenterna är bybor, men det vet de ju redan om Vimes är bandit. (Även om han inte är det kan jag tro att de har fått den infon genom en tredje person.)
tl;dr: Banditerna har haft is i magen och gått ut med info som kan användas för att ringa in dem.