Re: Misstankar
tripp_trap said:
Inlägg #704985
tripp_trap said:
Röst: Persson
Jag vill hävda att du inte kommit med särskilt många nyttiga inlägg, utan surfat lite i skymundan. Att du vill att alla yrken ska outas eftersom du vet hur många som finns hjälper väl inte oss så hemskt mycket heller, om vi utgår ifrån att banditerna INTE har yrken som bankrånare, hästtjuv eller liknande. Men det ger däremot banditerna en bättre chans att plocka våra viktigaste roller. Återigen, det är inga enormt övertygande argument mot dig, så kom gärna med fler egna misstankar och/eller idéer så ska vi se om jag flyttar min röst.
Det var detta inlägg jag tyckte att du inte bemötte alls. Det var inga uttalade frågor som sådana, men jag tyckte i alla fall att du borde ha reagerat på något sätt emot det. Kontentan av inlägget kvarstår för övrigt, min röst på dig är inte hugget i sten.
Jag tycker att min förmåga att leverera har varierat mellan rundorna. Ofta i samband med hur mycket jag haft att göra IRL. Har det varit mycket har jag läst - men inte skrivit.
Ja jag tycker det är bra att alla yrken outas. Enligt min syn borde samtliga spelare ha outat sitt yrke, ifall man är assistent - ja allt förutom sin konkreta förmåga den första rundan. Jag tror att den kollektiva kunskapen är starkare än att några vet något.
Jag tycker också din argumentation är inkonsekvent. Jag underkänner den.
Du hävdar att det inte finns någon korrelation mellan yrke och bandit (i mening att det finns bandityrken - du exemplifierar flera ovan). Jag delar den synen. Ingenting tyder på en sådan korrelation.
Men, (och här är du ikonsekvent) - du menar att viktiga förmågor och yrken skulle ha en korrelation. Så tolkar jag ditt uttalande - och det finns ingenting som tyder på det heller.
Som jag uppfattar Feuflux arbete så har han använt random på allt. Det vill säga inte bara vem som får vilken roll utan även vad rollen innehåller.
Så nej jag tycker inte att din röst är övertygande. Jag tycker motiveringen är svag till att "röda" mig och jag undrar varför jag skulle vara mer röd än andra. Särskilt eftersom drevet mot mig "började" när jag outade min förmåga och sa att jag reste iväg till Ukraina. Det ansåg som ett lustigt sammanträffande om jag inte minns helt fel. Trots att jag deklarerade min resa långt innan.
Jag återkommer gärna senare med mina misstankar. Ha tålamod dock, är på årstämma med SV imorgon. Så en publikation sker imorgon kväll alternativt tidig söndag.