Nej, Wheel of Time RPG är ett helt eget spel och kräver inte D&D Player's Handbook för att spelas. Spelet har stora likheter med D&D som är världens största rollspel, som om man tröttnar på WoT-världen kan man ganska lätt gå över till mer generisk fantasy senare.
Däremot innehåller boken en äcklig massa regler och tabeller så man kan drunkna, för själv gillar jag inte d20-systemet särskilt mycket. Just levelsystemet kan jag väl i och för sig hålla med om att det passar i WoT-världen, men ändå... Om jag skulle vilja spela i WoT skulle jag skaffa The World of Robert Jordan's Wheel of Time och ett lämpligt regelsystem, som till exempel Västmark, Stormbringer eller möjligtvis DoD6.
Spelet är dock väldigt snyggt och fångar väl känslan av WoT riktigt bra på det hela taget. Det finns ett äventyr att köpa, men för övrigt inga tillbehöv eftersom produktlinjen är nedlagd.
Mitt råd är: om du känner för ett spel med mycket regler och stämning från WoT:s värld kan det nog vara ett bra köp. Men i största allmänhet skulle jag rekommendera Mutant:Undergångens Arvtagare, Drakar och Demoner 6 eller Västmark istället.
/Dimfrost, önskar
Terone var klart så han kunde rekommendera det istället