Nekromanti Where do we go from here?

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Vi tänker fel

Just det. Du hade ju svarat vettigt här och därför få de bli ett svar.

De mesta låt oss säga 80% av scenerna var snarare tonårsdrama, diskbänks realism eller något annat low och sött. (Vi bör inte nämna hur många scener som gick åt på att en karaktär och hennes bror låg och tittade på tyska schizzefilmer... Nej.) Så an den anledningen vore att nöta rätt mycket på samma tema.

Fokus låg i och för sig att hitta sin plats i en övernaturlig värld, med de var i grunden mest persondrama och spelare som satt och kramades och pratade om att de fasiskt var okej att vara vampyr, de blir inte så stor skillnad om man bara byter ut orden vampyr, mot gravid.

Och på något sätt tror jag inte politik thriller funkar, då vi inte lägger tonvikten så mycket i de yttre skedena. Visst våra antagonister har en massa elaka plotter som drabbar rollpersonerna. Men de här hela tiden hur de -drabbar dem som är relevant och inte var -de går ut på- egentligen.

Som att vi hade en vän till huvudkaraktärerna, bli misshandlad, torterad och förhörd av några andra de faktiskt också ser som vänner. Grejen där var ju inte alls varför de hade förhör, vad som kom fram i förhören utan bara hur de skulle förhålla sig till och reagera på han blir misshandlad.

Fokus brukar inte alls ligga på de yttre händelseförloppen alls så om någon egentligen var en sovjetisk spion skulle vi tycka ddet vara ointresserat vad detta skulle göra med världsläget. Utan de skulle mest bli en fråga om tillit och hur de skulle känna inför det.

Skulle vi göra en politisk thriller skulle vi visst kunna ha en massa politiskaintriger men, då skulle fokus ändå hamna mest på hur falska alla tyckte alla andra var på grund av alla intriger och lögner, och då faller liksom hela genren och de kommer inte alls handla om politik eller thriller. Men de är bara för att vi är skumma friformare som har ett annat fokus på spelet.

Och jo vi tänker fortsätta köra med modellen med en protagonist var, samt en bunt bifigurer och antagonister var för att ställa till de för protagonisterna. Vilket också gör de här med att man lätt tappar utforskar biten då man själv har kolla på ungefär (men inte riktigt) allt som sker.


Ps: "Wetsex"!? OMG! Noooooooooooooo!
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Mindre organinstaion.

Se svaret till Han.

De är en jättecool ide som skulle funkar vacker att köra på ett konvent någon gång eller med en annan spelgrupp men med den fokus vi har på relations nät mellan karaktärer skulle de där men själva fallen inte bli så intressant egentligen och den massan handla om maktkampen över byron runt fikabordet eller något sådant…

Och just de. Spelgruppen kom efter fem spelmöten på att vi funkade BÄTTRE desto MINDRE organisation vi hade. Att ha en spelledare begränsade den andra och stressade den som skulle vara spelledare och ledde till massa prestationsångest, och att ha planerade handlingar och scener för spelmötet att alla blev stressade på grund av tidsbrist. Så i skippade allt sånt och kör istället en massa metasnack mellan spelmötena om vilka coola scener vi måste spela någon gång och vilka ritningar berättelsen kan ta.

Så just nu spelar vi in kontinuerlig berättelse, helt utan planering och spelledare för att de blir bättre då...

Ja vi är konstiga.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,271
President of the week: Ripperdoc

Skitcool!

Jag kan tänka mig att du tycker att "äsch, det där var väl ingenting- jag bara satte ihop'na mens jag ändå hade lite tid över..."

För mig som aldrig har programmerat eller satt ihop något dylikt verkar det mystiskt och magiskt...

Det som skulle vara fräckt vore om man själv kunde välja vilka alternativ som skulle få vara med i generatorn. Typ, PBEM går fetbort för min del. Skulle man kunna åstadkomma en generator med val?

Nu menar jag inte att du ska göra det, jag bara undrar om det är krångligt. Eller lätt som en plätt?

Hursomhelst, generatorn innehåller som den ser ut idag, drösvis med inspiration och jag kan bara tacka med min djupaste bockning och bugning.

Tack. :gremlaugh:

/Basse
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Mindre organinstaion.

Mer relationer, mindre organisation... om du vill ha mer galna uppslag grunnar jag gärna vidare... hur använder ni temat? Är det något ni metasnackar fram, eller finns det mest som ledord?

Ja vi är konstiga.
Äsch jag tycker ert sätt att spela låter kul och trevligt, skulle dock inte funka för alla (som de spelare som inte uppskattar metasnack), men låter som något jag vill göra med rätt männsikor någon gång (igen).

(hittade inget svar till Han att läsa?)
 
Top