Någonstans kring nummer 120 eller så.När upphörde tidningen White Dwarf att handla om rollspel för att helt övergå till figurspelet Warhammer?
Jag vet inte, jag gjorde mig av med alla mina gamla WD för ett tag sedan, så jag kan inte kolla. Ångrar mig lite, hade en obruten serie från cirka 45 till cirka 110.När var det? I början av 90-talet eller så?
Nej, det fanns en lång period innan de ens hade figurspel.figurspelen har trots allt alltid varit GWs viktigaste produkt.
Nej, det var först när de började göra figurspelen som de började fasa ut andras rollspel. Det som fick mig att sluta köpa WD var när de lät de som skrivit deras egna spel skriva recensionerna på sina egna spel...Förändringen skedde i mitt tycke gradvis. När Games Workshop började göra egna rollspel (Warhammer Fantasy Roleplay samt RuneQuest, Call of Cthulhu och Stormbringer) fasade de ut rollspelsmaterial till andra spel, t ex AD&D.
Japp. De började ju som enbart en spelbutik i Hammersmith.Nej, det fanns en lång period innan de ens hade figurspel.
Och poängen är? Jag sa att figurspelen var GWs viktigaste produkt. Jag kan ha fel, men mig veterligen var aldrig någon av GWs rollspel en lika stor försäljningssuccé som figurspelen. Och att det fanns en period när GW varken gjorde figur- eller rollspel är väl ganska irrelevant för diskussionen?Nej, det fanns en lång period innan de ens hade figurspel.
Tja, jag har flera ex av WD där det finns material både till figurspelen, GWs egna rollspel och andra rollspel också. Vad jag kan utröna ur min samling försvinner material till icke-GW produkter först, sedan material till WFRP m m. Kvar finns figurspelen.Nej, det var först när de började göra figurspelen som de började fasa ut andras rollspel. Det som fick mig att sluta köpa WD var när de lät de som skrivit deras egna spel skriva recensionerna på sina egna spel...
Intressant! Menar du GW tillverkade rollspel innan WFRP? Vilka då, isf?Under den tid som Ian och Steve ledde GW, ägnades företaget mest åt rollspel.
Jo, men att det fanns en (ganska lång) period då de inte gjorde figurspel men gjorde några riktigt bra rollspel (och några brädspel och datorspel) är.Och poängen är? Jag sa att figurspelen var GWs viktigaste produkt. Jag kan ha fel, men mig veterligen var aldrig någon av GWs rollspel en lika stor försäljningssuccé som figurspelen. Och att det fanns en period när GW varken gjorde figur- eller rollspel är väl ganska irrelevant för diskussionen?
Vilket var anledningen till att jag skrev att de började fasa ut dem. Man klippte inte tvärt. Jag kan inte se vad jag skrivit som motsäger det du sagt.Tja, jag har flera ex av WD där det finns material både till figurspelen, GWs egna rollspel och andra rollspel också. Vad jag kan utröna ur min samling försvinner material till icke-GW produkter först, sedan material till WFRP m m. Kvar finns figurspelen.