Nekromanti Who wants to live forever ?

hatten

Swashbuckler
Re: Politik

tja jag är närmare mössorna än hattarna för på sin tid var hattarna moderater och mössorna socialdemokrater..

Även om idag så håller socialdemokraterna bli moderater *morr*

Kinesen

Veteran
Re: Don't live forever, but live every seconds

är ett bra ordspråk som jag har hört.

/Kinesen

Moonshadow

Warrior
Du har en poäng där men starwars är väl kanske inte så lämpat för rollspelande. Ja ja jag vet att det finns men det tillhör inte mina favoriter direkt.

-Moonshadow

Virocon

Swordsman
Jag anser att du inte ska tillåta sådana yrkesval i din grupp. Sådana personer är inte passande som RP:er då de vill bringa fred på jorden och förespråka pacifism. Sådant gör inte en RP med det yrkesvalet (antagligen), utan dödar antagligen den som nu råkar stå ivägen för hans planer. Använd hellre schamaner som Visa Män som RP:erna kan ta hjälp av ibland, eller ta dem som fiender åt gruppen och utarbeta någon ond uppgift åt honom, sen kan vi se hur RP:erna klarar honom. Andestrid går ju trots allt ut på PSY-slag, så om du sätter relativt jämna psyken mellan schamanen och den "dummaste" RP:en i gänget kan vi ju få en intressant match. Riskerna är ju egentligen desamma som övrigt, du kan ju lika gärna skicka "Svarte riddaren" på dem med 25 i alla FC:er! Nåja, du förstår nog min poäng. I ett slagsmål så dör man, oavsett om striden sker på andeplanet eller i Tibara. Sant?

darkmoor

Veteran
jag försökte inte säga att man skulle(eller inte skulle) spela starwarsrollspel, bara dra en(kanske lite mysko) liknelse.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som blir utmattad när han blöder

Gunnar_UBBT

Veteran
Är NT synonymt med OT? :)

NT har börjat betyda (Ingen-text-som-har-att-göra-med-ämnet-men-ändå-ofta-något-roligt-och-intressant-att-läsa-i-alla-fall) :gremsmile:. Förvillande likt OT. Fast OT egentligen betyder, "Det här borde ligga i en ny thread men jag är för lat, alternativt vet inte hur man gör." :gremsmile:.

/Gunnar -som själv nu gjort ett OT inlägg :gremwink: (Ingen är perfekt, det var dagens lärdom).

Sodivra

Champion
Det är inte meningen att du skall läsa dom... [NT]

Jag sa ju åt dig att du inte skulle läsa dom! Fy-Fy! [Smisk Smisk]

/Vapenbäraren har talat.
(Har just sålt grisarna och köpt kastknivar och dubbla långdolkar)

Sodivra

Champion

Jag kommer alltid att hålla på mössorna vet ni varför? JO ARVID HORN PAMPAMPAMPAAAMPAAM!!

/Vapenbäraren har talat.

Sodivra

Champion

Håll tyst. (fyrtio-treee inlägg...)

/Vapenbäraren har talat.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Schaman= ospelbart

Imho är hela dena diskussionen tragiskt onödig, iaf om man är regelbög. Schamanismreglerna är nämnligen så kraftigt bristfälliga att de är helt omöjliga att använda utan regeltillägg, friform eller dyl. Således är det i princip vara omöjligt att använda en schaman-rp och få dess förmåga att fungera bra(jag fattar iaf inte hur ni lyckas). Tills neogames ger ut förbättrade schamanismregler är schamaner enligt mig något som hör friformade slp:er till.

- Ymir, gillar schamanism så länge inte rp:na använder det

Tzoch'anthar

Veteran
Sådana personer är inte passande som RP:er då de vill bringa fred på
jorden och förespråka pacifism.

Men hur är det med Tirakiska shamaner? Dessa i synnerhet Frakh är inte direkt några pacifister.

/Tzoch

Moonshadow

Warrior
Tillåta och tillåta, jag är inte spelledare.
Det är jag som spelar Schaman, min speledare har infört något nytt han kallar förtroende.
Den spelmässiga anledningen är att min karaktär har ett känsligt sammvete. Vilket är orsaken till att jag för tillfället lullar runt som en kattunge.

-Moonshadow

Moonshadow

Warrior
Re: Schaman= ospelbart

Va?

Nu tycker jag du verkar lite avig, Du kan ju inte onödigförklara diskusionen på grund av att reglerna är dåliga det var ju det vi sökte ändra på.

-Moonshadow