Nekromanti Who wants to live forever ?

Ymir

Liten kantbaron
Re: Schaman= ospelbart

Ser inget inlägg som handlar om regelförändringar, jag. Och det faktum att schamanism gör en i princip odödlig ingår inte i de dåliga reglerna. Vad jag klagade på är att det finns luckor i schamanismreglerna. Tex finns det inga regler för HUR man hittar något på andeplanet, hur det ser ut på andeplanet, hur andeplanet förhåller sig till den fysiska världen, etc. Om jag tex vill besätta Constantin XIV, hur f-n hittar jag honom på andeplanet då? DET hittar du inte i reglerna, grabben.

- Ymir, konfunderad schaman från Malmö

Virocon

Swordsman

Och även om nu något är bristfälligt kan man ju alltid ringa farbror Improvisation också. Som Krille sa: Om man lägger upp reglerna på ett sätt innan modulen för ämnet kommit ut har du rätt och dem fel, förutsatt att dina regler funkar.

Virocon

Swordsman
D.v.s, du är näst intill odödlig och kan hantera det? Självklart kan man ge ett sånt förtroende om man känner för det, men det är överdrivet ändå. En RP passar inte som schaman, det är bäst att använda dem som SLP:er eller ännu bättre inte alls. Tycker i alla fall jag, sen om din något liberalare SL tillåter det är det hans problem.

Virocon

Swordsman

Sant nog, men varför i h*****e vill du besätta honom? Är du schaman vill du inte handla på det sättet, du vill inte göra något i den stilen. Om du dödas anfaller du gärningsmannen, vill du kalla ned en demon använder du ritualer...
Med rollspelande av den(antagligen)planerade schamanvarianten är du inte så hemsk som du är inne på.

/Schamaner...Trevliga människor.