Jag och frun har kommit tre avsnitt in. Jag lyckades inte övertala henne att se filmen innan, men när vi såg inledningen med klipp från filmen sa hon ”Vilken tur att vi inte såg filmen innan, den verkar ju skitdålig!” Så det var nog lika bra att skippa den.
Vill börja med att säga att all kritik som riktas mot serien är helt legitim. Kostymerna är verkligen bland det mest usla jag sett inom fantasy på väldigt länge, klippningen är superhackig, storyn är lövtunn etc.
Men jag måste erkänna att jag har rätt roligt när jag ser serien. Den är liksom inte bra på riktigt men väldigt underhållande, lite som säsong 2 av Witcher. Jag är helt med på att House of Dragon är milsvid bättre vad gäller kostym, manus, skådisar, men där var jag verkligen inte investerad.
Jag vet faktiskt knapptsjälv riktigt vad det är som gör att jag är investerad. Men det känns liksom som att manusförfattarna när de fick jobbet att skriva en serie på Willow intealls var sugna på det. Så de börjar dricka öl och prata om helgen då de spelade rollspel. Och sen kommer de på att de kan ju skriva en serie som baseras på deras rollspelskampanj och pilla in Willow lite vid sidan av. För det känns verkligen mer som en spelkampanj än en serie. Men på något sätt tycker jag att det är lite kul.
Med detta sagt så fattar jag verkligen att fans av Willow är besvikna och jag är ledsen för deras skull att de inte fick en serie som gjorde filmen mer rättvisa.