Nekromanti Wizard 9/Incantatrix 10/Mystic 1 = Hiroshima Combo

Re: Gissade rätt!

Näääää, jag är snäll. Men jag är ganska ny på D&D så jag trodde Kobolder varsom orcs och därmed oftast onda....så det var därför jag tyckte att vi kunde göra oss av med dem....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

König

Hero
Korrekt!

Yes....han använde sin light x-bow mer än sina spells, vilket gjorde medspelarna nervösa ibland.....
....tills en sleep spell kastades och redde ut situationen.
Men då låg oftast någon nere på 0-1 HP.

"When the DM laughs it is already to late"

König

Hero

Det är OK......nja....stackars små söta kobolder /images/icons/wink.gif

Tamshan

Warrior

Jag tror det här äventyret försökte visa att i vissa situationer så går det även att samarbeta med onda humanoids i stället för att slakta dem.

König

Hero

Det var tanken......det visade sig vara svårt för spelarna att ändra attityden då de visste att det handlade om dungeon crawl.....särskilt mot goblins (som var favored enemy hos rangern)

Tamshan

Warrior
Åh nej.

Caen, ni missade ju halva äventyret låter det som.

Meepo, Yvatheera Adananar som hon egentligen heter, var en female Sunelf Archmage från Evereska som blivit förvandlad till kobold av den otäcka och skvatt galne lichen Larloch som sedan givit bort henne till en stam kobolds som ett rent skämt. Det är tänkt att man i äventyret ska hitta en dryck som förvandlar henne tillbaka till sitt rätta jag. Bara det ger 5000 bonus XP till alla inblandade. Av ren glädje så tar Meepo med spelarna till sitt torn i Everska och ger dem ett valfritt magic item, dock max +3. Dessutom så tar hon alla wizards i äventyrargruppen som lärlingar och fyller deras spellbooks med spells på de nivåer de kan kasta. Karaktärerna får också ett antal scrolls och potions, Dm bestämmer exakt vad och hur många. Om karaktärerna vill får de även använda Meepos torn som bas för fortsatta äventyr i trakten, tornet har portaler till flera andra coola platser med lätt XP att plocka, samt gratis träning vid the Everskan Academy of Magic & Arms.

Taskigt av König att inte ge er lite bättre ledtrådar, äventyret var ju fullt av dem.

Re: Åh nej.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjj!!!!!Fan vad heeeeeeeeeeeeeeeeeeeemskt!!! Och det missade vi......Meppo paratde inte ens med oss fastän jag var sunelf......Faaaaaaan vad elakt av König.....

Står och hoppar jämfota av putthet........

Faaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnn!!!!!!

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnn!!!!!

Skit..................!!!

Dumle!!!!!

Jävlar!!!!!!

König

Hero
Ledtrådar!!!

De fick en drös av dem, jag sade bl.a. att Meepo var ovanligt söt för att vara kobold.....att just denna kobold hade spetsiga öron och mumlade på elven....
....Meepo flörtade till och med med Caens sun elf, innan hon somnade /images/icons/wink.gif

Re: Ledtrådar!!!

Det stämmer inte alls......Det där skämtade du om upfattade jag det som....Och du sa inte alls något om att hon hade spetsiga örön och mumlade på alviska........

Gabri L

Warrior

Caen, cool it. Min ranger fattade detta och gick tillbaks efteråt och löste alltihop. Jag är nu lvl 5, och har en mighty longbow of piercing +3. Hah. Varför tror du jag körde hem König, va?

"Slå en t4:a, det går bättre då..."

König

Hero

Aha, det var nog då du var på toaletten....eller letade efter en tärning på golvet. Jag minns tydligt att jag gav er alla ledtrådar ni behövde /images/icons/tongue.gif

König

Hero

Man slutar inte spela för att några vill åka tåget hem.
Gabri L och jag bytte lokal till Orontes och fortsatte spela i en timme till, var det inte +4 på bågen?

Gabri L

Warrior

Nä, König! Du ville ge mig en liten bonus för att jag löste uppdraget, och bågen blev alltså en piercing longbow. Annars hade den enbart varit +3.

"Slå en t4:a, det går bättre då..."

DEt måste ha varit när jag var på Toan....för jag är inte så senil att jag glömmer bort något sånt....jag hade helt klar undersökt!

Nåja, det var det........

Caen/ Som tycker att vi fumlade till det ordentligt.....

König

Hero

Just det, men du fick ju 20 keen arrows+5. Och en tarvlig vanlig elven chainmail!

Caleth

Veteran
Re: Metamagic

<> Subdual Substitution: energy designator (acid, fire, cold, electrictiy or sonic) does subdual damage instead of killing, +0 spell slots

Denna feat är ju gjuten för wizards som tjänstgör i stadsvakten. En subdual fireball borde kunna sätta stopp för vilket krogslagsmål som helst... :)

König

Hero

Ja, men hur många wizards har statsvakten. Det är det som är frågan?
Annars kan de ju använda sleep!

Sleep är en nyttig besvärjelse.....Synd att dte inte finns någon greater sleep som fungerar på kritter med fler HD.