Yin och Yang
Ha kvar Hp-systemet!
-Att man blir svagare ju längre man går in i grottan hänger mer på att man ibland förlorar hp pga fel planering. Med rätt planering (typ "resist energy:fire" om man vet att man kommer slåss mot eldsprutande bestar) lär man förlora färre hp. Att man får tillbaka hp:s innebär att man aldrig behöver ställa sig frågan: "Borde vi gå in i grottan eller borde vi gå till byn och köpa healing spells?". En av de mest spännande frågorna man nånsin kan ställa sig.
Skillsen är väl lagom många? Kanske att man tar bort "Use rope"...men den står ju mot tex "Escape artist" så då får man lösa det på något sätt... Äsch, säger jag, behåll skillsen!
Hur menar du att featsen är obalanserade? Jag tycker att de är asbalanserade (om man utgår från coreböckerna).
De behöver inte revideras, enligt min ödmjuka inställning, men jag utgår från att du har bättre koll än jag.
Trädupplägg, gillar jag, om jag förstår rätt.
Jag gillar när man måste tänka ett steg i förväg: "Om jag tar 'Grave digging Mastership' nu, kan jag ta 'Make graveshaman-spells' och 'Undead fighting' senare..."
Eller hur menar du?
Medhåll på klassförmågorna.
Medhåll på spellsen. En del tror jag
aldrig har använts. Nånsin.
Osså vill jag behålla GE. Pilligt kanske, men kul.
Däremot:
Snabba upp sense-kapitlet. "Move silently" och "Hide" kan vara en färdighet tex. Ok, du har rätt vad skillsen beträffar...
Snabba upp movement och alla såna regler kring rörelse och rutor.
Fler bra äventyr. Det är det som behövs.
/Basenanji, vädrar sina åsikter.