Jag personligen hade föredragit att kunderna/betraktarna inte förväntar sig att skapare av underhållning (och konst) ständigt anpassar sig efter högljudda grupper, utan fokuserar på att skapa bra underhållning (eller konst) istället.
Jag kan säga att jag som skapare tycker att verk som reproducerar rasism är dåliga verk, och därför är det samma sak att fokusera på att skapa bra underhållning/konst som att anpassa sitt skapande efter de rön som framkommer vad gäller rasism och rasistiska föreställningar.
Om jag lär mig något nytt om rasism är det väl självklart att jag anpassar mitt skapande efter det — jag avskyr ju rasism, inte bara några enstaka rasistiska uttryck.
Jag förväntar mig att skapare håller sig uppdaterade, för det är vad som krävs för att man ska kunna skapa bra saker.
Lite på samma sätt som man bör hålla sig uppdaterad om andra saker. Om man tänkt skriva felaktigheter i en bok till exempel, är det väl bäst om man gör det medvetet snarare än för att man bara är okunnig och missat… tja, jag vet inte, nya rön om dinosauriers fjäderskrud eller vad det nu kan vara.