Recca said:
Ond bråd död said:
Det kanske är vad marknaden vill ha?
Porriga, lesbiska tjejer och bögar som inte stör så mkt. De flesta rollspelare är ju män.
Ja usch va tråkigt om det är så enkelt.
Vore intressant om det var något mer komplext, fanns fler faktorer som bidrog till hur det låg till osv.
Jag tänker, lite utifrån vad BDG skrev, att det nog har en del att göra med hur vi ser på sex i samhället i stort. Om en manlig spelare spelar en manlig RP som är homosexuell så ses nog det som att han är accepterande och modig. Om samma spelare spelar en kvinnlig kraktär som är homosexuell så blir nog reaktionen snarare att folk tittar lite snett och tycker det blir en så typisk grej som killar gör när de spelar kvinnliga RPs.
Vidare kan det också vara ett uttryck för hur vi ser på sexualiteten. Att i ett förhållande man-kvinna så framställs ofta kvinnan som den kärleksfulle och mannen som den sexuellt drivande. En reaktion på detta kan ju vara att när man parar ihop RPs av samma kön så får de möjlighet att gå emot sin könsroll. Kvinnan/orna kan bli sexuellt drivande, mannen/männen kan bli ömma och kärleksfulla.
Att spela en manlig RP som drivs mycket av sex är ju att spela en stereotyp man i en ostereotyp form och att spela en kvinnlig RP som drivs av sina ömma känslor är ju att spela en stereotyp kvinna i en ostereotyp roll. Det kanske lockar mer att löpa hela linan och vända på settingen lite till.
Men till syvende och sist tror jag ändå, som jag skrev först och för att spinna vidare på OBD, att det handlar om samhällets bild på sex. Och att bilden av två kvinnor är någon form av drömscenario för många män och därför så framställs lesbiska par som ekivoka medan manliga par blir onaturligt asexuella. Tyvärr.
Men det är iaf nåt jag måste jobba lite på, måste bli åtminstone en lesbisk relation med djup i min London by Night kampanj. ^^
Lenoir och Bowesley känns för given så den blir det nog inte. Vill ha nåt mer problematiskt.
Blir lite för många kärleksaffärer till den rollpersonen i så fall tyvärr då hon (enda kvinnliga RP'n) är inblandad i nån form av kärleksförbindelse med fem-sex manliga SLP's på en gång. xD Men var en rätt god tanke annars.
Hm... Du känner ju Trinitys läggning och hennes preferenser. Inser du hur jobbigt det skulle vara för henne om någon av de äldre vampyrdamerna i London plötsligt började visa ett sånt intresse i henne? Skulle hon våga backa för risken av replissarier? Eller skulle replissarierna bli större om hon inte backade?
Bowsley - hatar sin sire som vi ju etablerat inte är särskilt förtjust i Trinity eller De Carabas. Är dessutom lite motståndare till den som Trinity har sina ögon på, Simmons. Heh.
Rory - ser sin chans att leka lite.
Mary Violet(!)- problematiskt på sååå många sätt.
Camille - vad vill ens klan-elder egentligen med en och vad ska Eric säga? För att inte tala om De Carabas!?
Men annars så... Mathews sire och Mathews mamma? Det skulle vara problematiskt, för honom.
En alldeles för inflytelserik vampyr och en random familjemedlem till någon av oss?
Någon och setiten Leonore?
I like att du vill ha med en sån här relation. Jobba vidare på det. vi har ju nu också en väldigt arg sabbathlady i skogen.