Tack för idén om att sätta press på dem. Men tyvärr är press-delen det enda jag kan ta med mig tillbaks. Inget av exemplen passar alls. Gruppens individuella deltagare är farliga ancillaes som primogener hellre vill ha på sin sida än randomutpressa.Anarchclown said:Ok. Det är oftast inte hiskligt svårt att få ihop gruppen i vampire igen. Om de inte faktiskt försökt mörda varandra eller så.
Notera att unga neonater som vill vara i ett coteri inte växer på trän. Med andra ord, utsätt dem bara för det sjukt jobbiga med att försöka klara sig ensam, så kommer de snart att bli en grupp igen.
* Så fort RP visar att de inte är en grupp längre kommer väl Brujah-eldern att dyka upp hemma hos Toreadoren och förklara att dennes skit tillhör henne nu.
*Samtidigt kommer Toreadoräldsten att börja baktala gruppens Nosferatu så att denna måste gå under jord.
*Gruppens gangrel blir trakaserad av en skock Ravnos som funnits där i utkanten av staden men som älskar ensamma neonater.
*Gruppens Ventrue blir dominerad och förnedrad av sin egen sire för att han varit en stygg pojke och blivit alldeles för mäktig alldeles för fort.
*Gruppens Tremere får all sin skit stulet av folk högre upp i pyramiden som skiter i hennes protester.
*Gruppens Brujah får konstant påhälsning av stadens Sheriff som snor hennes saker och om hon kaxar får hon spö.
Om inte RP och spelarna inser fördelen av att vara i ett coterie ganska snabbt efter att sådana saker börjar hända så är det bara att förnedra dem mer, eftersom de uppenbarligen "ber om det" enligt vampyrlogik.
Yes. Jag kör med "otid" vilket är min specialare för att skippa all onödig utfyllnad. Om det är så att nån vill göra nåt på egen hand så tar det vanligtvis ingen ingame tid utan om de har ett möte med varandra så kommer de komma dit ungefär samtidigt och ha mötet. Bara när nån vill smyga iväg för att göra något mitt under mötet så kommer den personen missa ingame-grejer.Arvidos MC said:Tänker du klippa direkt till de tillfällen då gruppen träffas igen? Jag tolkar dig så, det låter bra.
Känns som att jag kan tänka mig alla möjliga situationer då rollpersonerna träffas! Vad är det för krafter som håller dem isär, om man säger så?
Mja... Det är en bra idé och nåt jag kanske använder när nuvarande "act 2" är klar. Första acten slutade i en rättegång mot en av spelarnas karaktärer som hade dibbat en tremere witchhunter. Han frikändes och nu plottar Tremere att döda honom. En av hans kompisar i coteriet backstabbade dock honom vilket gjorde bland annat att gruppen framöver inte är så tight. Sen började Rippermorden strax efter downtimen och de har ju skett med lite rituella ockulta förtecken så gruppen har smått motvilligt börjat samarbeta igen för att allas expertiser gör att de har större chans att lösa morden som plågar Whitechapel.God45 said:Här, som alltid, är svaret Blues Brothers.
Hoppa typ fem år framåt efter att de splittrats. Ge någon av dem ett uppdrag som han inte klarar själv och som han måste ha med folk han kan lita på för att inte bli förråd. Låt honom get the band together again. Då kan du ha en kort scen med var och en av dem där de och du kan presentera vad som hänt de senaste fem åren? Det genomgående temat bör vara att det började gå åt helvetet så fort gruppen splittrades. Nu kommer deras gammle vän och erbjuder dem en ny chans att bli relevanta igen.
Det kanske inte passar ditt spel men jag hade get dem ett uppdrag från någon väldigt mäktig spelare i WOD bara för att det ger rätt känsla av "This time it is serious". Plus, Blus Brothers! Vad är häftigare än "We are on a mission from Cain!" ?
Vet du vad som skulle göra det här ännu coolare? De minns inte killen som gör det. Det är bara en random NPC vars liv de förstörde i förbifarten utan att tänka sig för, eller för att de är vampyrer. De dödade hans fru av misstag eller förstörde hans leverbröd så att han inte hade råd att köpa medisin till sin son. De försörde hans liv och nu är han ute efter hämnd.Burnmoe said:En fiende de trodde var död eller besegrad har ruvat på sin hämnd. Nu låter han sina hantlangare göra livet surt för RPs, kanske genom att attackera deras retainers eller deras, om de inte varit odöda länge, levande släktingar. Kanske är det deras affärer som börjar gå dåligt, eller deras...
Allt händer iaf under samma vecka, och efter några dagar så upptäcker de att det endast är medlemmar i deras coterie som har drabbats av problemen. Men vem, av alla de fiender de skaffat sig genom åren, är egentligen skyldig?
Jag tror du missförstår. Jag vill inte tvinga ihop dem på det viset. De har ju själva skapat den här grejen mellan sina karaktärer och jag tycker det är coolt. De klarar och kan hantera att samarbeta med varandra om nöden kräver det som det är nu, så jag behöver ingen hjälp med att ge dem ett gemensamt mål eller så.God45 said:Ohhh, Vampire i första världskriget hade varit supercoolt
Hmm... Om du haft backstabbing i gruppen blir det lite svårare att få ihop dem. Var det bara två av karaktärerna inblandade så skulle du kunna ge de två ett gemensamt syfte eller hot så att de två dras ihop först och kommer över förräderiet eftersom de måste samarbeta. Var hela gruppen inblandad blir det värre... Kan du sätta dem i en situation där de skulle tjäna på att bloodbonda sig varandra hade det varit en lösning. Tex om de misstänker att vissa av dem är påverkade av en vampyr utanför gruppen.
Ja, det är ju kul att ni ger mig äventyrsuppslag killar, men jag har redan alldeles för många plots just nu för att det ska vara givande med ytterligare en.Burnmoe said:En fiende de trodde var död eller besegrad har ruvat på sin hämnd. Nu låter han sina hantlangare göra livet surt för RPs, kanske genom att attackera deras retainers eller deras, om de inte varit odöda länge, levande släktingar. Kanske är det deras affärer som börjar gå dåligt, eller deras...
Allt händer iaf under samma vecka, och efter några dagar så upptäcker de att det endast är medlemmar i deras coterie som har drabbats av problemen. Men vem, av alla de fiender de skaffat sig genom åren, är egentligen skyldig?