Jag tycker världen verkar mycket lovande. Hoppas artwork:et kommer att kunna fånga den rätta känslan.
Om jag inte minns fel från en annan tråd gällande just artwork:et till WF så skulle väl bland andra Rosén och Nisse Gulliksson plita ihop en del. Rosén är kort sagt förbaskat tajt på tennan, och vad beträffar Nisse är det knappast en slump att hans namn har blivit ett av de mest betydande vad det kommer till rollspelsillustrationer.
... Om jag nu minns rätt, som sagt...?
Jag är mer tveksam till reglerna. Det låter bra att de är en light-version av Gondica, för Gondicas regler var på tok för avancerade, invecklade och fullständigt obegripliga (bitvis) för min smak. Det återstår att se.
Jag håller med dig, delvis, där. Obegripliga tycker jag inte, men svåra och omständiga som sjutton i mellan åt, ja. Jag minns när jag köpte Gondica av Anders, mycket positiv och exalterad. Det blev dock inte mer än att jag läst och hyllat spelvärlden. Svinbra värld, intressant och förbaskat stämningsful. Gillar verkligen spelet i sig. Funderar på att hitta på någon egen bantning av systemet på några punkter så att det passar min hjärna lite bättre. Jag orkade nämligen aldrig ta mig för alla dessa regler, t.ex. de för strid. De är bra som tusan, det är de, men det är just det. Anders har generat så många detaljer så att jag inte ens minns hälften.
Har dock tittat på WF i början av dess process då jag erbjöd mig försöka skriva lite små, obetydligare saker till det. Ska inte säga för mycket, inte heller utlova något, men av vad jag kunde se verkar det bli lightare och mer logiskt sammanbundna regler.
Jag är en sucker för smarta och coola regelsystem så jag ser fram emot slutresultatet.
Word! System skall vara "smarta", det vill säga smidiga och enkla, men samtidigt generera så mycket som möjligt. Inte för inte jag alltid kommer tala väl om BRP, vilka system jag än skaffar mig ny erfarenhet inom. Omständiga regler är inget att hurra åt enligt mig. En av anledningarna till att jag inte ens tittat åt Eon, eftersom man har hört mardrömshistorier om dess system. För övrigt har jag svårt för Neogames i allmänhet. De tycks alltid blir för omständiga, vad de än tar sig för. Utom Neo Viking kanske
.