w176
Förlorad dotter
Re: Word! [OT om rollspelstriangeln]
Du som rollspelare måste trots allt ta hänsyn till att det finns saker som inte gör som du vill. Vad hade du sagt om du hade spelat Frodo, och fått för dig att behålla ringjäveln och utropa dig till Ringens herre och ta över världen, och jag (som spelar Gollum) häver ur mig, "Så fan heller! Ringen är min! Jag ska ha den, om jag så ska bita fingrarna av dig för att få den!"
Ojsan, där grusade jag visst dina coola planer på världsherravälde, eller hur?
Missade du den där punkten med lagom schysta och oschysta spelledare och medspelare? Går under den. I övrigt se svaret till Rising.
Jag accepterar gärna en bra in game anledning till varför jag misslyckas, däremot så tycker jag att det bara är dumt att "Slå en tärning för att sätta på ringen" "Jag fumlar" "Ringen är hal och svettig och faller ur din hand och ramlar ner för kanten."
Ditt exempel är ett där det först och främst passar spelet att misslyckas (då att ta på sig ringen och bli världshärskare eventuellt skulle förstöra det för alla andra rätt rejält) dels finns en motiverad in game anledning att misslyckas (Vansinnigt litet missfoster som är överkåt på ringen och traktat efter den halva storyn).
Att inte ta hänsyn till andra eller storyn, och att min allena rådande vilja inte på något att ha något med ett gemensamt interaktivt spel att göra har inget att göra med att man varken har känsla för vad storyn behöver, känsla för vad andra spelare och spelledare vill och vad som skulle vara bäst gemensamt osv. osv. till inifinum att man har något emot slumpavgöranden
Du som rollspelare måste trots allt ta hänsyn till att det finns saker som inte gör som du vill. Vad hade du sagt om du hade spelat Frodo, och fått för dig att behålla ringjäveln och utropa dig till Ringens herre och ta över världen, och jag (som spelar Gollum) häver ur mig, "Så fan heller! Ringen är min! Jag ska ha den, om jag så ska bita fingrarna av dig för att få den!"
Ojsan, där grusade jag visst dina coola planer på världsherravälde, eller hur?
Missade du den där punkten med lagom schysta och oschysta spelledare och medspelare? Går under den. I övrigt se svaret till Rising.
Jag accepterar gärna en bra in game anledning till varför jag misslyckas, däremot så tycker jag att det bara är dumt att "Slå en tärning för att sätta på ringen" "Jag fumlar" "Ringen är hal och svettig och faller ur din hand och ramlar ner för kanten."
Ditt exempel är ett där det först och främst passar spelet att misslyckas (då att ta på sig ringen och bli världshärskare eventuellt skulle förstöra det för alla andra rätt rejält) dels finns en motiverad in game anledning att misslyckas (Vansinnigt litet missfoster som är överkåt på ringen och traktat efter den halva storyn).
Att inte ta hänsyn till andra eller storyn, och att min allena rådande vilja inte på något att ha något med ett gemensamt interaktivt spel att göra har inget att göra med att man varken har känsla för vad storyn behöver, känsla för vad andra spelare och spelledare vill och vad som skulle vara bäst gemensamt osv. osv. till inifinum att man har något emot slumpavgöranden