Nekromanti Wrath of the Ninja

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: en skill och en uppdatering av deathstrike[ANTBTP]

Heh, okej, det jag trodde var att du bara visade just de här första korten för oss, och att du sedan tänkte sälja den riktiga kortleken
Haha, näe, jag tror inte att någon skulle vilja trycka upp mina kort för försäljning, och jag tror inte att jag har råd att göra det själv (har ingen aning om vad det skulle kunna kosta. Någon som har ett hum?)

Så då får folk spelet gratis istället, då kanske det är någon som spelar det, och det skulle göra mig stolt.

eller bara spela med den alldeles själv för att ingen skulle kunna sno dina kort eller sprida dem i stor upplaga om du hade tänk göra en försäljningsversion så småningom, typ.
Äh, folk får sprida dem om de vill. Mig kvittar det.

Rekommenderar förresten ett teckensnitt med "klackar" såsom Times New Roman eller liknande, då de ser mindre maskinella ut än Arial, och därför kanske känns mer ålderdomliga och eleganta ut.
Tack för tipset, funkar Times New Roman eller har du något bättre förslag? Klackar? brukar man inte kalla det serifer, eller är jag helt ute och cyklar?

- Vulf

Rising

Vila i frid
Re: en skill och en uppdatering av deathstrike[ANTBTP]

funkar Times New Roman eller har du något bättre förslag?
Gå igenom dem du har. Se till att du har hög x-höjd (att gemena bokstäver såsom x,c,v,o och e är förhållandevis höga i jämförelse med de högsta bokstävernas längd, såsom X, T, k, A och M.) Times är väldigt smal vilket kan vara problemet med det i det här fallet. Med fördel tror jag att du kan använda något bredare snitt för bättre läsbarhet och mer elegant utseende. Om du har någon Garamond-variant så brukar de vara bra att utgå ifrån. Men prova dig fram.

Klackar? brukar man inte kalla det serifer
Well, det är vad de heter, men jag kallar de sällan för det bland lekmän (eftersom det vore akademikerlökigt, och jag hatar akademiker).