Nekromanti Wrestling, vad är på lek?

Troberg

Sinister eater
Re: Rasism

Vill bara påpeka att hornswaggle har cruiserweight titeln i raw nu :p han är en lepracaune... :p Han besegrade Chavo guerro :p
Låt mig gissa, han van den inte i en fair fight och han kommer inte att behålla den så länge?

Troberg

Sinister eater
ååååh mickie james! yum! och att hon är den bästa tjej brottaren efter lita är inte fel heller!
Bah! Hon är inte dålig, men hon är ett ynk mot LuFisto. Jag kan inte ens tänka mig Mickie James ställa upp i en 400 lysrörsmatch eller en taggtrådsmatch, eller för den delen vinna en ironman-turnering mot killar.

ripperdoc

Myrmidon
Jag är inte så fin i kanten, men talar vi UFC, MMA och motsvarande är ju givetvis alla helt med på noterna. Att folk då blir skadade på riktigt har jag inga problem alls med. Men, jag tillhör ju å andra sidan Youtube/Jackass-generationen och kan underhållas även av folk som oavsiktligt gör sig (eller andra) illa. Ajaj, sådan är dagens värld :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
LuPiner

"Hon är inte dålig, men hon är ett ynk mot LuFisto."

Hon verkar gilla Drizzt Do'Urden (enligt den officiella hemsidan) så det vore nog inte omöjligt att förmå henne att pröva på rollspel. Även om det skulle vara *gasp* D&D.

Thermight

Warrior
"Nej, blir folk skadade på riktigt så känns det fel att se det som underhållningsvåld."

Det som gör ovanstående citat intressant är ju att det är det är överlägset mer och farligare skador i showbrottning än att fightas MMA proffesionellt.

Tänkte bara informera, för att minska på den totala volymen smutskastning sporten fått utstå på grund av vanföreställningar.

Storuggla

Champion
"Gillar man att se folk slåss så ska man väl inte titta på förvuxna män i kalsonger som stampar i golvet? Man ska titta på förvuxna män i kalsonger som spöar skiten ur varandra - på riktigt."

Trubblet är att UFC, MMA och hela det klabbet är så... trist. Det är två snubbar som slåss, so what? Om det inte finns en story så är det trist.

Storuggla, consider it a soap

Troberg

Sinister eater
Det som gör ovanstående citat intressant är ju att det är det är överlägset mer och farligare skador i showbrottning än att fightas MMA proffesionellt.
Kanske, men när de händer så är det misstag, inte avsiktligt.

Troberg

Sinister eater
Re: LuPiner

Hon verkar gilla Drizzt Do'Urden (enligt den officiella hemsidan) så det vore nog inte omöjligt att förmå henne att pröva på rollspel. Även om det skulle vara *gasp* D&D.
Observera att hon listat honom som "Cartoon character"...

ripperdoc

Myrmidon
Det var därför jag drog med Tony Jaa, som gör oerhört djupa filmer om hans elefant/buddha som tagits av kapitalister. För övrigt - om det är story man vill ha, varför välja något som bara innehåller grova män i trikåer? Jag föredrar då något med en mer... kvinnlig touch. Sunset Beach tillexempel :gremwink:

Thermight

Warrior
Det här kan leda till en tragglig diskussion om avsiktsetik och konsekvensetik.

Jag tycker inte avsikten i en MMA match är att skada motståndaren. När man tävlar är målet att vinna matchen, om någon blir skadad är det en beiffekt. Man kan inte veta i förväg om någon blir skadad eller inte. Det är en riskagning, som alla andra sporter, som dessutom av erfarenhet visat sig innehålla färre risker än många andra sporter.

Jag tror en professionell MMA utövare i genomsnitt är friskare och hälsosammare än medelsvensson.

I MMA cirkusens början fanns inte så många utövare många som fightades mot varandra, alla kände varandra och var polare vid sidan om och dessutom kom att träna tillsammans i olika perioder.
Likaså K-1 var i början, ett enda gäng då alla kände alla.

Intentionen, tanken man har när man fightas är inte att 'skada' utan att undvika att bli skadad och vinna matchen.

Ett mer lokalt exempel är att på klubben där jag tränade fanns två tjejer som ofta brukade träna tillsammans, tror de var bästa kompiar eller nåt. När det var klubbmästerskap så gick de match mot varandra, och det var den våldsmmaste matchen på hela tävlingen. De spöade på varandra rejälv så det small i hela lokalen.
Jag tror att det bara är folk som inte tränar själv som tror att man försöker 'skada' varandra.

Klart att man kan bli omtöcknad och mörbultad under en match, men under kontollerade omständigheter leder det oftast inte till värre skador än blåmärken, bulor och muskelvärk.