Xyas;n124523 said:
Kanske inte. Men jag är en jävel på att råna tåg.
Jag hade kul igår och spelade väldigt skärpt, trots den sena timmen. Dock är jag inte helt nöjd med upplägget här, det gynnar ju delade platser som det också blev. Hade vi kört tre partier hade det blivit större spridning antagligen. Om alla övriga vill tycker jag att vi kan köra en tredje match för att skaka ut fler placeringar (det är poäng på spel!). Ni bestämmer, men det blir inget om inte alla är med på det.
Lite om spelet då: i match 1 blev jag Tuco, spelets sämsta gubbe. Dessutom började jag spelet ensam i vagn 2 med Cheyenne. Väldigt bajsigt läge. Strategin fick bli att se till att få gunslinger award och någon penningpung med mig ut ur spelet, då skulle jag inte komma sist och ha ett vettigt utgångsläge inför match 2. Här hade jag tur, lyckades sno med mig en rubin och den enda pungen jag tog var en välfylld en (400). Sedan sprang jag mest runt på taket sköt och undvek att bli slagen på käften av någon. Den här konservativa strategin var nog vettig, men det var mer tur än slughet som landade mig förstaplatsen. (KKs strongbox-gambit var minnesvärd, nästan synd att mitt fegspel betalade sig bättre).
I match 2 hade jag drömläge. Spelade som Cheyenne, spelets bästa gubbe, längst bak i tåget där den mesta looten dessutom hamnat. Jag fick ohejdat plocka på mig pungar och tömde i princip hela vagnen själv. Försökte även ta gunslinger, men xyas var mer rörlig och hade bättre lägen. Dock fick jag utan att utmanas något plocka hur mycket loot som helst, så jag förstod redan näst sista rundan att jag skulle ta hem det.