Det ställer jag helt och hållet upp på. För mig kändes den karaktären väldigt färglös. Alltså inte bara för att han ofta var i svartvitt, utan… jag vet inte. Avsaknaden av ögonbryn gjorde att han fick svårt att emote:a tror jag. Jag fattar att man vill skapa lite albino/alien-utseende men det tog ifrån karaktären mycket pondus. Jag tror egentligen att skådisen kunnat göra bättre, men handikappades lite av sminket.Om jag ska anmärka på en detalj i Dune del två så tycker jag att Austin Butler kändes lite svag i rollen som Feyd-Rautha. Någon som Iwan Rheon, som spelade Ramsay Bolton i Game of Thrones, hade antagligen kunnat ge Feyd-Rautha större pondus.
Ja, tiden är en relevant aspekt. Kanske hade det varit bättre om Feyd introducerats redan i del ett, även om han inte egentligen var betydelsefull för handlingen då.För mig har det också att göra med att han inte får så mycket tid att byggas upp som skurk.
Jag tänker att det är alla de här aspekterna, och att en eller två av dem egentligen inte varit ett superstort problem. Hade han introducerats tidigt så hade det kanske inte gjort så mycket att han ser ut som en ödla utan ögonbryn och spelas av en skådis med kanske lite för lite pondus. Hade han spelats av nån med mer pondus kanske det kunnat kompensera för ögonbrynen och den sena instroduktionen…?Håller med angående Feyd-Rautha. För mig har det också att göra med att han inte får så mycket tid att byggas upp som skurk.
Det håller jag helt med om. Jag hade ju innan jag såg filmen råkat läsa någonstans att Feyd-Rautha var en fantastisk skurk, jämförbar med Heath Ledgers Joker. Så jag tänkte att min aversion mot karaktären nog hade att göra med att mina förväntningar var för högt uppskruvade.Jag tänker att det är alla de här aspekterna, och att en eller två av dem egentligen inte varit ett superstort problem. Hade han introducerats tidigt så hade det kanske inte gjort så mycket att han ser ut som en ödla utan ögonbryn och spelas av en skådis med kanske lite för lite pondus. Hade han spelats av nån med mer pondus kanske det kunnat kompensera för ögonbrynen och den sena instroduktionen…?
Ja, absolut. Men då spelades han av en mer karismatisk skådespelare, och hade ett utseende som var mer in-your-face emotivt. Då funkade det att han var med mindre och inte introducerades tidigt.Vad snackar ni om? Feyd-Rautha var ju med mer här än i den förra filmatiseringen.