Wrnugrupperingar som borde finnas
Allvarligt, en grej jag saknar från rpg.net är de fullständigt omotiverad smågruppbildningarna som ofta syns i folks sig - det enda vi har är Dimfrosts "medlem i Storugglasyndikatet". Historiskt sett uppstod detta dels när någon började klaga över att det fanns en "clique" av folk som bara stödde varandra och att stackars newbies aldrig fick komma fram: folk började då skämta om vilken klick dom tillhörde. Dels "umgicks" ofta icke-amerikanska spelare med andra från samma land på grund av liknande erfarenheter, och "the Britpack", brittiska rollspelare som tom möttes IRL ibland blev stilbildande - Frogpack (fransmän), Hunpack (tyskar) och till och med Baltpack (folk från Östersjöområdet, en märklig blandning av nordbor och öststatare) är andra exempel, och Dixiepack hänvisar till folk från Sydstaterna. Få av dessa grupper existerar på det vis man kunde vänta sig, knappt ens informellt, men de existerar som en mem, som en fortplantande idé om att de finns, och där slutade jag vara förståelig.
Iallafall, det är ett skönt internskämt jag faktiskt saknar - om fler självidentifierade som medlemmar av Storugglasyndikatet (kufiska typer som gillar hattar och zeppelinare och ogillar mäktiga karaktärer), Stockholmsmaffian (folk som träffas och super ned varandra), Kommunistmarxisterna (folk som alltid intar en vänsterattityd i politiska trådar), Högerspökena (motsatsen, oftast anförda av Mekanurg), Caligulacamarillan (folk som gillar Forgotten Realms och ogillar andra D&D-världar), Norrlänningarna (som hånar Stockholmsmaffian), Friformsfascisterna (som inte fattar varför man behöver tärningar, tabeller och annat trams som börjar på t), Tabelltalibanerna (raka motsatsen), och Johan K (! som enbart består av Johan K, och som aldrig kan inkludera någon annan eftersom de aldrig uppnår Johan Ks speciellt unika coolhet).
Erik, som även kunde nämna Antifjantasyfalangen, Webbserieklicken, Ninjakatanaalliansen som bråkar med Tallerhoffechtuberstormhauptbahnhoftruppen, Glasögonsmurfakademikerna (grundade för att bekämoa Rising, ungefär som Sinister Six och Spindelmannen), Brotherhood of Evil Queers, Tomtekoftgrisodlarna, Can't We All Be Friends?, Vulf's Macho-knuttar och Psykotroniska Psykedelikerna.