Nekromanti Wrnugrupperingar

Rickard

Urverk speldesign
Se det här lite som studenternas kårer (bara ett exempel, Rising) och om vi nu ponerade att det fanns sådana här kårer på wrnu, vilket tycker ni då borde finnas och vilka skulle ni själva tillhöra?

Tre (uppenbara) exempel på kårer:
Indiespel
Friform
d20

Har ni några kårer som ni skulle vilja placera andra forumiter i?

/Han som tycker en bra kår är en sådan som känns specifik så att den står för något men som inte är för specifik så att folk inte kan ansluta

Johan K

Gammal & dryg
För att bidra med något, så får jag väll säga:

* De posstiva

* Allmänsvararna

/ Johan K, som nog kanske kan pasa in i bägge dessa grupper..

Ost

Warrior
Jag placerar mig själv i Gnällpretto-kåren. Alla andra som känner sig manade är välkomna att ansluta sig... :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
W000t !

...är en alldeles egen grupp som bara består av honom själv!
Sweeeet !
Inte alla som får en alldeles egen grupp juh !!

/ Johan K, som tackar Nightowl för detta aldeles eminenta förslag !! :gremgrin: :gremwink:

Gastono

Hero
Re: W000t !

Det stämmer ju om dig om det stämmer om någon... du är väl ganska one-of-a-kind... Alltid ditt "jolly" humör och allt platsar dig i en helt egen grupp :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Se det här lite som studenternas kårer (bara ett exempel, Rising)
Tur att du skrev det där, annars hade jag spytt.

Mina polare är förmodligen Mr.G, 176 (eller vad fan hon nu heter, hon är friformare iaf, och hon är bra, så vem bryr sig om hennes avatar? (yeah, betonghoror, jag gillar Stenhöna och Simbad (han heter förvisso något annat här på wrnu, men han heter Sinbad på Sverok, så sug mig, era knullfuckade nässelfittor)) osv.

Å så gillar jag sköna lirare som Dante, Chrull, Eksem, Vulf, Magnus Seter, Eksem, och Storuggla, helt enkelt för att de är sköna. Sådana gillar jag.

Wictor

Warrior
Gnällpretto-kåren

Innefattar inte den kåren lite väl mycket? Jag tror att alldeles för många känner sig hemma där. Lite som att placera sig i rollspelarkåren. :gremtongue:

All generalisering är utav ondo!

Wictor

Warrior
Garderobsnördarna

Passar Garderobsnördarna som en kår? Där skulle jag nog placera mig. Garderobsnördarna är inte så jätteöppna med sitt rollspelande. De väntar gärna med att berätta för folk att de spelar rollspel tills de har känt varandra ett tag för att undvika förutfattade meningar och åker sällan på konvent och dylikt. Att inte vilja ha ha rollspelböcker öppet i bokhyllan hör även hit. Det handlar inte om att man skäms eller nåt dock.

Vår rollspelgrupp har till och med kodord för rollspelande. Vi har "mekarkvällar". Manliga ölhävarkvällar är när vi syr lajvkläder också, mest för att sykvällar låter så omanligt. :gremtongue:

Rickard

Urverk speldesign
"Tur att du skrev det där, annars hade jag spytt."
Märks att du har druckit.. Brukar ju få dig att kalva.. Glöm inte att namnge grupperna också (annars blir det halvjobbigt för andra att ansluta sig).. Förvisso fixade DeBracy namnet på det senare gänget..

Åh just det, ja.. Givetvis så kan man tillhöra flera kårer.. Kudos till Johan K som fattade det direkt..

/Han som dock såg att Rising inte glömde Eksem

Storuggla

Champion
Språket, vännen, språket

"(yeah, betonghoror, jag gillar Stenhöna och Simbad (han heter förvisso något annat här på wrnu, men han heter Sinbad på Sverok, så sug mig, era knullfuckade nässelfittor)"

Ojojoj. Om du nu känner ett sådant behov att använda könsord och skällsord så kan du väl ta dem på på aftonbladets chatt eller skrika dem på balkongen så slipper vi läsa dem här i fortsättningen?
Tagga ner vulgosnacket, okej? Det gäller fler än dig, men det här var droppen.

Storuggla, morr

Dewil

Skrivbordsgeneral
Standardfantastikerna

Standardfantastikerna gillar den opretentiösa samlingsgenren standardfantasy och förstår inte riktigt andra forumiters utfall mot spel som inte är tillräckligt hårt nischade. Standardfantastikerna kan möjligen delas upp i Eoniter och DoD-nostalgiker (som fortfarande spelar DoD pre-Chronopia).

Dewil, standardfantastiker

hraufnir

Swordsman
Re: Garderobsnördarna

Jag kan verkligen bara se EN anledning till att smyga så med allt. Och det är att man har någon pervers inre önskan á la Rising att få leva ett hemligt andra liv som ingen vet om. Lite "Ibland går fantomen på gatan bland andra dödliga"... =)

Själv hattar jag runt i lajvkläderna på Universitetet, på stan och hemma =)

Hunk

Hero
Re: Standardfantastikerna

Det finns D&D-nostalgiker bland standardfantastikerna också, så det blir ytterligare en undergrupp, där bl.a. jag själv kan sägas ingå (även om jag själv ser mig som standardfantastiker med Sword & Sorcerytwist).

PAX

Jordisk Äventyrare
Publicistgruppen

Publicistgruppen
Avser de som har lyckats klämma ut en tryckt version av sitt rollspel.

Crossover
För de som blandar och ger mellan olika rollspel.

Nybörjargruppen
Kan inte skapa egna regler till en början utan sitter och väntar ett halvår eller längre på att Publicistgruppen skall vara mer aktiva.

Själv tillhör jag säkert Crossover då vårt spelgäng har en stor kvarn där vi maler ner alla regler och världar till något mer spelbart och anpassat efter vår egen spelstil.

Frixeray

Swordsman
Småeoniterna

Småeoniterna är oftast nybörjare på rollspel (eller har åtminstone inte hållt på särskilt länge), oftast just på grund av deras relativt låga ålder som brukar ligga runt 15 år. De tycker oftast att Eon är det absolut apfräckaste spel de någonsin spelat och har en hög felskrivningsfrekvens och verkar ofta ta influenser från webb/SMS-språket (snabbt med förkortningar och utan skiljetecken). Brukar inte heller ha särskilt stor koll på vad som ligger utanför Eonforumet och söker sig inte heller utåt förrän möjligen efter ett tag. Brukar också ofta komma med frågor som rdean har diskuterats till leda varpå en trist åthutning i stil med "SÖK!" utdelas av någon mer erfaren forumit.

Småeoniterna antas dock växa ur sin grupp efter ett tag, men forumets korta historia samt det faktum att småeoniterna brukar minska besöksfrekvensen på wrnu efter ett tag gör att detta är svårt att verkligen fastställa.

(Yeah, en ärlig men även småhumoristisk observation av Eonforumets besökare)

Marcus J

Hero
uppvuxna Småeoniter

De uppvuxna småeoniterna är en eonanist som är äldre. Exempel är jag själv. När man upptäcker att det finns system som det inte tar en halvtimme per runda att strida i så får man ofta en ahaupplevelse.

Oftats så ramlar man in på de andra forumen pågrund av att man tycker att det aldrig händer något på eonforumet.och kollar därför rollspelsforumet. Där träffar man på personligheter som föralltid skrämmer bort en från forumet eftersom man tror att man måste kunna lika mycket som dem. Eller åtminstonde lära sig vettiga grammatikregler.

Jag betäknar mig som upvuxen småeonit och eonanist.

/Marcus tuffar på.

Lindenius

Swashbuckler
Höh
Alla är välkomna till

Överanalytikerna (för oss som tar vårt rollspelande på allt för stort allvar)

//erik. tittar in strax innan utbrändheten slår in. kul att se er igen.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
WRNU-ninjaklanen

Grupperingen för alla som har varit med sedan tidernas begynnelse, men aldrig gjort sådär jättestort väsen av sig. Vi kanske verkar timida och lätta att se förbi... men vi vet allt om er och kan forumet som vår egen ficka. Misshagar ni oss glider vi ut ur skuggorna och flippar ut och dödar grejer.