Nekromanti Xinu i Thalamur [[Spåjjler: Lycan och Pendragon]]

Ymir

Liten kantbaron
Vad tror ni Xinus (dvs L'meas) agenda i Thalamur är när hon väl fått till stånd ett krig mellan Consaber och Thalamur, ett krig som Thalamur dessutom håller på att vinna? Vad vore liksom, hennes nästa steg?

Och hur hade Zaral Zargon, dvs inkarnaten från Melorion, kunnat bistå henne?

Jag vore också tacksam för:

- Idéer på aktörer och intriger inom Silverskäran (jag har redan gjort Vashin och Diash pretty fleshed out, but there's room for much more. Känn er alltså fria att hitta på hela karaktärer här, jag är intresserad av allt).

- Idéer på dekadenta/perversa aktiviteter inom Silverskäran. Jag har redan kört alla mina standardgrepp inklusive ganska explicita beskrivningar av sex och kroppsvätskor, psykiska och fysiska övergrepp, och allmän teatralisk dekadens, jag behöver sadism och hedonism som liksom går bortom disturbing och kommer tillbaka på andra sidan här. Plis help, jag vet att ni alla är sjuka innerst inne. (Jag fick idéer bara medan jag skrev det här som äcklade mig själv...oh dear god, det händer inte ofta...)

- Xinu har tre lustdemoner, två "kvinnor" (Diya och Haryo) och en "man" (Bahir), bundna via ikonotropiska tatueringar (de verkar alltså inte tjäna henne helt frivilligt). Vad kan de tänkas ha för egenskaper, funktion för Xinu, resp egna agendor? Jag har en hel del idéer här redan, men är tacksam för fler. Hittils har de egenskapsmässigt utgått ganska hårt från precendent:et Inalea, den enda lustdemon som tidigare förekommit i mina kampanjer (search and you shall find). Hon är ju bara halvdemon, dock, hur borde en fullblodsdemon vara annorlunda (utöver mer mentalt stabil)? Hur borde lustdemoner egentligen vara i Eon? (No horns + tails plis, död åt klichéer).

(En av mina idéer kring lustdemonerna som kanske bör nämnas redan nu är att en viktig funktion de fyller för Xinu är som ett nödverktyg för att knyta folk till Silverskäran. En lustdemon kan uppbåda otrolig utstrålning och ger jääävligt bra sex, vilket helt enkelt kan användas för att göra folk förälskade/förtjusta/fascinerade av dem och därmed hårdare emotionellt kopplade till organisationen som demonerna tillhör, vilket ju är precis vad Xinu vill - men återigen, why? Hon behöver ju givetvis Silverskäran därför att hon är en gud och behöver få teotropi av folk, men organisationen måste ju ha något annat mål utöver det - vad ska hon egentligen -ha- alla höjdare hon hjärntvättat till?).

Regmolar

Swashbuckler
Vad tror ni Xinus (dvs L'meas) agenda i Thalamur är när hon väl fått till stånd ett krig mellan Consaber och Thalamur, ett krig som Thalamur dessutom håller på att vinna? Vad vore liksom, hennes nästa steg?
Jag körde bara på att X vill destabilisera Rhung-Alari så att Damarien kan ta över Asharina utan inblandning därifrån (killen Jargien har samma uppgift, och ska väl hjälpa till med den damariska expansionen in mot Jargien sedan stället fallit samman). I så fall vore ju nästa steg vara att invadera Caserion för att distrahera Samväldet (om Mandragor tar och fixar lite trubbel i Arkipelagen samtidigt lär det ju vara ganska effektivt). Sedan kan ju ZZ passa på att bli stor hjälte i Caserion, "tvinga" Thalamur till en förmånlig fred och utnyttja det hela till att ta över Samväldet, eller något sådant.

Spånar bara löst.

Fienden

Hero
Hennes hela plan är som följande: Slå ut Consaber. Återuppväcka den sjätte inkarnaten (Stormens Vandrare, finns i Legender & Hemligheter, profetian i Methras-Renk-Drezin). Alla sex inkarnaterna samlas, och genom dem så återuppstår Xinu på Mundana. Jag vet att du inte gillar original-Mörkret, men det är så det ser ut. :gremwink:

Angående perversa saker så är ju en simpel idé bara att skära upp något barns mage eller så och sedan ha sex i såret. Funkar med ögon och liknande områden också. Analpluggar med hela människoben, klippa av och äta genitalier, mala ner en människa och ha samlag i dennes geggiga kvarlevor.

Angående fysiska och psykiska övergrepp i allmänhet, så kan man ju fundera över saker som t.ex. skära upp sår på en fastkedjad person och sedan sy över såren med tyg eller läder, värmda metallspån under ögonlocken, forcerad abort (tillsammans med att modern äter fostret), kanske trycka in möss i diverse kroppsöppningar, både naturliga och skapade. Den klassiska "bada i piss och spya" fungerar väl här också.

//Kraetyz, fantasilös

Poseur

Swashbuckler
Oh vilken underbar tråd faktiskt, tyvärr står mitt huvud verkligen still just nu :gremfrown:
Men ska försöka komma på något åtminstone.

- Idéer på dekadenta/perversa aktiviteter inom Silverskäran. Jag har redan kört alla mina standardgrepp inklusive ganska explicita beskrivningar av sex och kroppsvätskor, psykiska och fysiska övergrepp, och allmän teatralisk dekadens, jag behöver sadism och hedonism som liksom går bortom disturbing och kommer tillbaka på andra sidan här. Plis help, jag vet att ni alla är sjuka innerst inne. (Jag fick idéer bara medan jag skrev det här som äcklade mig själv...oh dear god, det händer inte ofta...)
-Silverskärans medlemmar skulle kunna ha fertila kvinnor i fångenskap där dom blir ständigt våldtagna och när de blir gravida så skapar man missfall, och dessa döda foster mosas ner och dricks tillsammans med dyra viner och modersmjölk för det verkar ha en föryngrande effekt.

-Medlemmarna kan syssla med rituell scarification där ledarna binder olika demoner i Xinu´s tjänst i de ockulta symbolerna som ärren bildar. Helst utan att medlemmarna själva vet vad som egentligen händer. Vill man ha det lite mer galet så kan man göra det på fångar/medlemmar som binds fast och så sätter man på Xinu´s skräck ögonbindel.

-Sexuell förnedring utav dess medlemmar, grov sadistisk sodomi. Xinu´s anhängare lär ju stärkas så de inte känner smärta och skam för sådana saker i den mörkaste utav timmar. Tidelag med vildsinta ferfaker eller samlag mellan två personer insmorda i honung och lämnade i en myrstack eller så. Lägga starka magiska besvärjelser som ökar sex-lusten på personen och ha folk som eggar denne medans offrat är fastspänt och tvingas se på men hindras njutning.

-Kannibalism där man anser att själen stärks av att man förtär någon annan, under cermoniella former där Xinu får kraften ifrån självsoffret. Gärna utan att medlemmarna vet vad som föregår.

-Låta dess medlemmar under kraftiga hallucinogena droger och aggresionshöjande droger tvingas möta någon de älskar och de blir eggade att mörda den de älskar, typ sin respektive eller sina barn.

-Låta medlemmarna idka samlag med en annans medlems fru/man en efter en, medan den som "lånar" ut sin fru/man bara får titta på och inte ingripa för att visa sin lojalitet.

- Medlemmarna kan opereras ihop till siamesiska tvillingar och med hjälp av magi så kopplar man deras sinnen till varandra, och låter den ena "tvillingen" torteras samtidigt som den andra lägras sexuellt. Gärna med droger som förhöjer njutningen och smärtan.

Jag ska tänka på det där om lust-demonerna och försöka komma på någonting vettigt att skriva senare, men lovar ingenting.

/Poseur fick några idéer åtminstone

w176

Förlorad dotter
Ymir said:
Gamla sköra kvinnor av mormoders typ. Det är ett slag under bältet som används rätt sällan, och det kan myckets väl tänkas ha familje, eller familjeliknade relationer till andra på hovet var på man via relationer kan uppnå nya lager av sympati.

Hur uppfuckad är en sjuttiårig mormor som levt hela sitt liv vid hovet? Jag tycker en intressant aspekt är inte det som upplevts som fel, utan det som gott så långt att de nomaliserats och försvaras värdemässigt av de som är en del av det.

Telephalsion

Swordsman
Vet inte om det går att göra så mycket mer perversiteter än det som redan nämnts.

Sex med vandöda?

Återuppväcka de som dött under sexakterna och tvinga dem att leva igenom dödsfall efter dödsfall genom perversitet.

ripperdoc

Myrmidon
Allt behöver inte vara sex, om jag ska vara ärlig blir man rätt snabbt avtrubbad som spelare. Det finns andra dekadenser. Dessutom tycker jag inte det handlar så mycket om hur extremt det är utan mycket hur det framställs i spel, d.v.s. om det finns en emotionell uppbyggnad. D.v.s istället för att RP:na stormar in i en dungeon och hittar folk som har sex med lik så kanske det börjar med att en älskad SLP:er dör av någon orsak, att en begravning och likvaka hålls, att det blir en sorgestund, och sedan att de upptäcker att liket försvunnit. Efter undersökningar tror de att det rör sig om likplundring och allt tyder på det då de... upptäcker dungeonen med liksexet.

Nåja, lite förslag på osexiga dekadenser:
- Bemedlade personer bjuder in de som inte har något, får dem att tro att de räddats, blir omhändertagna men sedan bortslängda eller sålda
- Använder magi för att förändra skeenden, leka gud, etc
- Skapa viljelösa slavar eller ovetandes slavar med magi, få dem att göra saker åt dem eller fördärva sig själva
- Sitta i positioner där de förväntas vara till för folket men missbruka detta grovt (tänk helare, någon utsedd att representera folket, en folkvald revolutionär som egentligen inte är det minsta revolutionär)

Perverst är inte allt, liksom.

Telephalsion

Swordsman
Storpolitisk dekadens.

Styra en kanton med avsikt att köra ner folket så långt ner i skiten som möjligt.

Instifta lagar som är jättekonstiga, men med enorma straff. "Ingen man av folket får bära ett pentagram, straffet är stympning." Eller värre/sjukare.

Införa droger i ett samhälle till den grad att samhället börjar cirkulera kring drogen.

Genomföra tävlingar som robinson, survivor, fear factor eller liknande, med brutalare tävlingar, och utröstning är lika med döden.

Låta kidnappa folk och genomföra "saw"-fällor.

Poseur

Swashbuckler
Instifta lagar som är jättekonstiga, men med enorma straff. "Ingen man av folket får bära ett pentagram, straffet är stympning." Eller värre/sjukare.
Vore ju så jävla fucking underbart! Förevigt döma folket till fattigdom då alla mynt i Thalamur är präglade med ett pentagram. Vore ju ren ondska.

/Poseur, that´s made my day.

Fienden

Hero
Poseur said:
Vore ju så jävla fucking underbart! Förevigt döma folket till fattigdom då alla mynt i Thalamur är präglade med ett pentagram. Vore ju ren ondska.
Du är ond. <3

Ymir

Liten kantbaron
Sånt där låter faktiskt väldigt typiskt den där alldeles speciella, exklusiva Caligula-kategorin av diktatorer i vår värld. Ni vet, Idi Amin/Saparmurat Niyazov/François Duvalier-typen.

Man är inte en diktator värld namnet om man inte instiftar bisarra lagar.

(Möjligen kan man komma undan om man är den mer machiavelliska men färglösa Franco/Pinocet-typen).

duncan_UBBT

Swordsman
Hennes hela plan är som följande: Slå ut Consaber. Återuppväcka den sjätte inkarnaten (Stormens Vandrare, finns i Legender & Hemligheter, profetian i Methras-Renk-Drezin). Alla sex inkarnaterna samlas, och genom dem så återuppstår Xinu på Mundana. Jag vet att du inte gillar original-Mörkret, men det är så det ser ut.
Stormens Vandrare är väl en mörkerherre, inte ett inkarnat? Jag har inte läst boken, men jag tänker på det som står i Legender & Hemligheter.

Fienden

Hero
Duncan said:
Hennes hela plan är som följande: Slå ut Consaber. Återuppväcka den sjätte inkarnaten (Stormens Vandrare, finns i Legender & Hemligheter, profetian i Methras-Renk-Drezin). Alla sex inkarnaterna samlas, och genom dem så återuppstår Xinu på Mundana. Jag vet att du inte gillar original-Mörkret, men det är så det ser ut.
Stormens Vandrare är väl en mörkerherre, inte ett inkarnat? Jag har inte läst boken, men jag tänker på det som står i Legender & Hemligheter.
Min idé:
Methras: Gossebarn med demonisk själ föds i fjärran land. Döpt i tusental oskyldigas blod (kriget), yppperligt (sic!) ohelig. Resa sig ur askan av ett utdött rike (Colonan derp). Makten att frammana slutet.

Samt att den där boken som aldrig skrevs om jag inte minns fel skulle heta "Den sjätte vandraren" och handla om någonting relaterat till det här, men jag kan ha fel. Fem inkarnater just nu, "den sjätte", ja du fattar. Dessutom, Zairi:
Österns odjur, krälar uppot, yngel föds av kungadotter.
Consaber: Kungadöme. Ganska säker på att kungen där har typ en illegitim dotter eller något, minns inte. Samt öst.

Det som säger emot mig: "fullgjort sin uppgift... dra sitt mörka svärd och kämpa på världens slagfält..." Det syftar givetvis på Mörkret, men det skulle ju visa att han inte är en inkarnat, för dessa skulle väl dö när Xinu frammanas? En annan sak: Enligt Zairi skulle Azradeus förmodligen vara den förste mörkerherren, vilket innebär att "makten att frammana slutet" skulle kunna syfta till honom (om än väldigt otroligt).

Jag är ganska säker på att jag hittat mer en gång i tiden, för typ två år sedan arbetade jag ganska mycket med Zairis profetia och mörkret för att få ihop det till en kampanj (som aldrig blev av).

Poseur

Swashbuckler
- Xinu har tre lustdemoner, två "kvinnor" (Diya och Haryo) och en "man" (Bahir), bundna via ikonotropiska tatueringar (de verkar alltså inte tjäna henne helt frivilligt). Vad kan de tänkas ha för egenskaper, funktion för Xinu, resp egna agendor? Jag har en hel del idéer här redan, men är tacksam för fler. Hittils har de egenskapsmässigt utgått ganska hårt från precendent:et Inalea, den enda lustdemon som tidigare förekommit i mina kampanjer (search and you shall find). Hon är ju bara halvdemon, dock, hur borde en fullblodsdemon vara annorlunda (utöver mer mentalt stabil)? Hur borde lustdemoner egentligen vara i Eon? (No horns + tails plis, död åt klichéer).

(En av mina idéer kring lustdemonerna som kanske bör nämnas redan nu är att en viktig funktion de fyller för Xinu är som ett nödverktyg för att knyta folk till Silverskäran. En lustdemon kan uppbåda otrolig utstrålning och ger jääävligt bra sex, vilket helt enkelt kan användas för att göra folk förälskade/förtjusta/fascinerade av dem och därmed hårdare emotionellt kopplade till organisationen som demonerna tillhör, vilket ju är precis vad Xinu vill - men återigen, why? Hon behöver ju givetvis Silverskäran därför att hon är en gud och behöver få teotropi av folk, men organisationen måste ju ha något annat mål utöver det - vad ska hon egentligen -ha- alla höjdare hon hjärntvättat till?).
Jag tycker du gör vist i att minnas att lust inte enbart är sexuell njutning. Jag skulle tycka att det vore coolt med att de tre demonerna är syskon, otroligt klassiskt javisst men hör vidare. Å andra sidan behöver de absolut inte vara syskon men skulle ju passa ganska väl med tre olika lust-demoner att de var syskon.

En utav demonerna har krafter genom sex och fysisk njutning, kan förföra män såväl som kvinnor. Detta är den klassiska succubus/incubus demonen ju. Dennes förmågor skulle kunna vara i form av stark empati, kunna andra på folks karaktärsdrag(främst amor), typ likt tomteförbannelsen, den har ju formodligen förmågan att kunna byta utseende mellan man och kvinna. Om man nu kör med hur dennes fysiska manifestation är om man skulle se denne i dess "naturliga" form så skulle jag nog säga att någonting liknande, ur ett manligt perspektiv(kvinnligt vice verca) "Varelsen som tycks till synes först ha en mans välbyggda kropp och är ganska storväxt och muskulös, men desto mer du ser på den så tycks den få mer feminina drag, dess ansikte är väldigt mjukt och har stora vackra röda läppar som ramas in av det stora mörka skägget av tjocka små krulliga hårstrån, dess torso är välformad som hos en kraftig krigare och dess mjuka stora kvinnorbarm sticker ut lika mycket som dess mjuka höfter. Under höfterna står en stor tjurliknande penis i fullt erigerat tillstånd men där pungen borde sitta så rinner saften ifrån ett kvinnolikt sköte."
Någonting åt det hållet kanske. Med andra ord en oxymoron mellan manligt och kvinnligt.

Den andra demonen som också är en lust-demon är skulle kunna vara en frossar-demon. Den ger och får njutning genom att låta sina offer frossa i olika saker och ting, men framför allt mat och dryck.Den ger orgasmisk njutning för alla som äter eller dricker något i dess närhet och desto sötare och fetare maten är desto större blir offrens njutning. Detta gör att offren normalt inte kan sluta äta utan kan äta ihjäl sig om demonen inte stänger av förmågan, och det är även så demonen äter själar, alltså att den kan bara äta själar som uppnår enorm njutning genom att förtära saker. Den har förmågan att göra så att offren ser saker som mat, tänk mat-hallucinationer, överallt även andra människor, husdjur och tillslut även sig själv om det inte finns annat att äta.
Utseendet kan tänkas vara följande " En humanoid figur som ser utsvulten ut, den är alltid naken och saknar kön, den ser utmärglad ut, inge kött på benen alls utan bokstavligen bara skin och senor, dess rovdjurslika ögon ser på allt som om det vore ätbart och ifrån dess hud utsöndras flottyr och ister som den ständigt försöker mätta sig själv med.

Den sista demonen ger intellektuell njutning och är förmodligen den äldsta av syskonskaran, men kan lika gärna vara yngst. Den skapar njutning i folk likt en exceptionell önskan att klara av nya hinder och svårigheter, den förstärker lyckokänslan när någon lyckas åstadkomma något. Den använder sin förmåga att binda offret till sig och desto mer offret njuter av att lyckas övervinna svårigheter och eller få ny kunskap så stärks bandet. För varje gång offret lär sig något så ges ett otroligt stark lyckorus som man snabbt och enkelt kan bli beroende av, nackdelen med detta är ju också att för varje ny stor kunskap som offret får så tar demonen en del av dess gamla kunskap och livnär sig så att säga på offrets gamla minnen. Demonen älskar starka njutningsfulla upptäckter och kan således få ut mer av någonting viktigt som personen kommit på, tex så skulle demonen finna mycket större njutning och mer aptit av att äta någons minne av att ha upptäckt filamenten än att denne lärde sig knyta skorna.
Utseendet har jag faktiskt ingen seriösare idé på.

Jag hoppas du fick några idéer eller inspiration av det iaf.

/Poseur har sömnproblem

w176

Förlorad dotter
Poseur said:
Jag tycker du gör vist i att minnas att lust inte enbart är sexuell njutning. Jag skulle tycka att det vore coolt med att de tre demonerna är syskon, otroligt klassiskt javisst men hör vidare. Å andra sidan behöver de absolut inte vara syskon men skulle ju passa ganska väl med tre olika lust-demoner att de var syskon.
Jag tycker ett asymetisk familjeförhållande är mer intresant. Syskon och far/mor, eller mamma, pappa, barn. En asymetisk realtion och maktfördelening ger ett mer rikt spel tror jag.

Ymir

Liten kantbaron
yngel föds av kungadotter.
Dem här har alltid varit problematisk eftersom det officiellt saknas prinsessor i Mundana; Consabers kung är barnlös, likaså Soldarns, och Damariens har bara döda barn. Den enda nu sittande monark som tituleras "kung" och möjligen kan ha en dotter är kungen av Drunok; i hans fall finns inget officiellt material som utesluter det.

Det utesluter förvisso inte att kungarna av dessa respektive länder har systrar, fastrar, etc som ju då också rimligen är "kungadöttrar", dvs döttrar till tidigare kungar i riket. Det är snarare extremt sannolikt att det är så, Mundanas Sibirien-demografi till trots.

Men en intressant möjlighet (as efterkonstruktioner goes) som "Västlanden" kommer inbjuda till är att det i själva verket rör sig om dottern till en -kefal-, och sådana finns det hundratals om inte tusentals av i Mundana (om man låter enkel matte få företräde gentemot cepe-demografin). Kefalerna har nämnligen övertagit titlarna och värdigheten från Mûhads forna stadsstaters konungar, och deras döttrar tituleras därmed som prinsessor; de anses besitta den kwarenah, ancient royal glory, som bars av zhanernas kungar i forntiden. Bara om man bär både detta och Mhîmens ättlingars magiska ljus kan man kvala in till Gudahärskare (men ett anspråk facriberas så lätt...).

Poseur

Swashbuckler
Jag tycker ett asymetisk familjeförhållande är mer intresant. Syskon och far/mor, eller mamma, pappa, barn. En asymetisk realtion och maktfördelening ger ett mer rikt spel tror jag.
Vet inte riktigt om jag håller med där, syskon som tävlar mot varandra om att ligga på topp och kanske bevisa för sina föräldrar vem som är mest duglig, låter mer spännande och ger mer spel. Men det är också bara vad jag tror.

/Poseur vill ha kaffe.

Telephalsion

Swordsman
Varför inte ha med föräldrarna också?

Pappa njutningsdemon gör att alla omkring honom njuter av död, förstörelse och kaos.

Exempelvis.

Regmolar

Swashbuckler
Dem här har alltid varit problematisk eftersom det officiellt saknas prinsessor i Mundana; Consabers kung är barnlös, likaså Soldarns, och Damariens har bara döda barn. Den enda nu sittande monark som tituleras "kung" och möjligen kan ha en dotter är kungen av Drunok; i hans fall finns inget officiellt material som utesluter det.
Däremot finns det ju rykten om att den faderslösa dottern till konungens förtrogna väpnare (som är kvinna) och tillika barndomskamrat och troligen gamla flamma etc. är en kunglig oäkting; det står ju inte "prinsessa", trots allt...

Ymir

Liten kantbaron
Tack för bra svar alla, men alltså, vad frågeställningen om Xinu kokar ned till är:

Consaber ska besegras, enligt Xinu. Varför?

Och nu, med Consaber nästan besegrat, what's next? Vill Xinu eliminera Thalamur som maktfaktor, eller använda Thalamur i sina egna syften? Och i det senare fallet; vilka syften, och hur f-n ska det gå till?

Låt mig förtydliga det senare:
Ariandra, Mandagor, Saral Zargon och Khalian Tharsis
besitter egen, personlig makt som är erkänd av deras omvärld. Men L'meas är en värdelös konkubin, allt hon gör måste gå genom andra, i synnerhet Igar Augus, och hans makt i sig är kraftigt kringskuren av att han bara är en av nio i ett råd.

Så hur f-n, om det är hennes mål, kan L'meas någonsin hoppas kontrollera Thalamur?

Och återigen; vad f-n ska hon med Thalamur till?

(mitt enda uppslag där vore att hon hoppas använda de resurser hon skaffat sig för att skaffa sig kontroll över nyckelområden i världen och se till att dessa överlever mörkret. sedan, efteråt, när hela resten av världen är förrödd, kan hon i lugn och ro från dessa maktbaser (Arkipelagen, Damarien, Thalamur?) skaffa sig herraväldet över den nya eonen. Problemet med den här idén är att den suger eftersom det basically är exakt Dakhû'r-nu:s masterplan).