Mogger
Hipsteranka
Hold my beer.Jag är helt med på vad du menar. Jag tänker dessutom att vilken material man använder till bokrygg, papperskvalitet etc. kan skapa en helt annan känsla av kvalitet och lyx än dyra bilder i färg. Än en gång tycker jag att Kopparhavets Hjältar är ett utmärkt exempel på detta! Bilderna i den boken är såklart snygga, men de är liksom inte på den nivån att man lika gärna skulle kunna rama in dem och hänga upp dem på väggen som en tavla (vilket om jag förstått @Mogger rätt inte heller är meningen). Men kvaliteten på papper, omslagets material och en stor eftertanke vad gäller layout gör ändå att böckerna känns väldigt lyxiga att ha i hyllan.
(Vi har en del kul grejer på gång!)
Och tack för det fina omdömet. Tyvärr var vi tvungna att byta papper när vi tryckte om men jag tycker det blev rätt bra ändå.
Vill också poängtera att jag är en lekman på området. KH var den första boken jag layoutade men är fortfarande nöjd med resultatet.
Och som sagt visar det att ett semistort svenskt rollspel inte behöver vara i färg. Eloso går f.ö samma väg. De förvaltar arvet efter Äventyrsspel på ett liknande sätt.
Det sagt vet jag inte utvecklingskostnaden är så mycket lägre. Den beror helt på volym.