Ja det var faktiskt för någon månad sedan, en i min spelgrupp gjorde mig införstådd i just det här plagiatet och hur sjukt ofräscht det är.
Vi(många) har kastat en hel del ris på författarna till nya alvboken t.ex. här eller här, men inte enbart ris utan faktiskt en del välförtjänst ros också.
Vissa saker måste man bara rent avsky dock, som t.ex. just detta.
Men jag kände mig åtminstone sviken efter jag sett detta med mina egna ögon då jag faktiskt gillade den.
Det är sådant här som gör att resten av hela boken börjar stinka.
Visst mycket i boken är bra, och även dikten.
Men jag vill gärna be om lite fräschare material och lite genuin originalitet ifrån författaren i fortsättningen.
/Poseur ser inte detta som en hyllning och köper inte att den bortförklaras som en sådan.
Vi(många) har kastat en hel del ris på författarna till nya alvboken t.ex. här eller här, men inte enbart ris utan faktiskt en del välförtjänst ros också.
Vissa saker måste man bara rent avsky dock, som t.ex. just detta.
En väldigt fin, sång/dikt whatever men hur i hela helvete kan man ordagrant stjäla en dikt och lägga in den i en rollspelsbok? Plagiat och dåligt sådant. Visst nu är den sjukt obskyr och i en Magnum-serietidning med Hellblazer ifrån 1996.Ifrån Alver- Sångarens ätt sid. 72
" Jag dansade på morgonen
När världen var helt ung
Jag dansade i solens sken
Jag dansade mig ung
Jag dansade på jorden
Från himlen kom jag då
Jag dansade i natten svart
Försökte månen nå
"Dansa då, tamtadam, om du kan
För jag är dansens mästare", sa han!
"Dansa, dansa, allihop, jag er leda kan
Dansa, dansa, allihop. Dansa," sade han "
Men jag kände mig åtminstone sviken efter jag sett detta med mina egna ögon då jag faktiskt gillade den.
Det är sådant här som gör att resten av hela boken börjar stinka.
Visst mycket i boken är bra, och även dikten.
Men jag vill gärna be om lite fräschare material och lite genuin originalitet ifrån författaren i fortsättningen.
/Poseur ser inte detta som en hyllning och köper inte att den bortförklaras som en sådan.