Nekromanti Zombie kliniken.

Navid

Veteran
Hej! jag håller på med ett bordrollspel. Jag har för tillfället inte råd till att köpa nåt så jag gjorde ett själv. Det är mitt första bordrollspel och där jag bor kan man nog inte hitta spelledare så jag gör ett själv. Hur som helst det heter Zombie kliniken och handlar om zombies och sånt, jag tog tabbeller och sånt om egenskaper från eran rollspel bank. Jag fick iden att göra rollspelet när jag såg artikeln till spelet "Sandstorm". Men storyn är inte så lik, den har ju vissa likheter om man verkligen tittar noga. Om nån vill läsa storyn s kan jag lägga upp den. Men skyll inte på mig om den suger, det är mitt första som spelledare och i bordrollspels branchen *Ler*. Plus så är jag bara 11 år....menn jag lägger nog upp storyn.

Navid

Veteran
Ok här är storyn.

Zombie kliniken av Navid huq.
Under andra världskriget byggdes ett sjukhus ute i skogen, det var till för skadade soldater. Skottskador var vanligast men i dem nedre nivåerna behandlades galna patienter. På nåt sätt kom ett virus in i sjukhuset och dödade alla där. Dem låg döda där i flera år och ingen visste om detta topp hemliga sjukhus förutom arme’n . Dessa kroppar låg döda och tomma i flera år och viruset trängde sig in i dem och dem började gå och röra sig dem blev ZOMBIES! Armen beslutade sig för att skicka nån att kolla läget. Ett medellande skickades till en arme bas där överste Baxter tjänstgjorde. Meddelandet löd : Dem lever..!! arrgh…..Överste Baxter som visste att sjukhuset sedan länge blivit smittat av ett virus och alla hade dött insåg att dem hade blivit Zombies. Det är nu hans uppgift att samla en handfull med special tränade soldater för att gå till botten med mysteriet och döda alla Zombie’s. Om detta inte sker rätt kan Zombie’s ta över världen (dem sprids snabbt)….

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Intressant grepp att göra ett rollspel som är så smalt som Zombie kliniken, å andra sidan så kan man ju göra regler som passar precis för just det scenariot som du har tänkt dig. Jobba på!

---
Fixade ett stavfel.

Master Pelle

Warrior
Det låter intressant. Men jag börja tänka på en zomibe rollspel som kallas All Flesh Must Be Eaten som gjort av Eden Studio. Denne rollspelen är ju helt anpassa för zomibe kampajer. Sen finns ju annan spel som är bordspel där man försöker fly från stad som är fullt med zombierna, men jag kommer inte ihåg vad den heter... Men allafall det bli intressant vad din spel ser ut.

Troberg

Sinister eater
Sen finns ju annan spel som är bordspel där man försöker fly från stad som är fullt med zombierna, men jag kommer inte ihåg vad den heter...
Det har det ganska logiska namnet "Zombies!!". Ett intelligent spel (inte spelmässigt kanske, men det har massor av hjärnsubstans).

G

Guest

Guest
Jag tycker det verkar schysst, lagom splattigt och gladlynt. Hade varit schysst om man på något sätt kunde kombinera splatter och motorsågsvåld med Metal Gear Solid smygande.

Men jag tycker du borde komma på en anledning till att militären inte bara bombar sjukhuset eller struntar i zombierna. Håller zombierna på med någon slags offensiv? Kanske finns där skyddsrum där någon sorts hjärnzombie styr sin arme ifrån som man inte kan komma åt med bomber. Kanske finns där till och med kärnvapen/biologiska vapen gömda under sjukhuset som Baxter måste oskadliggöra.

Dessutom kan man få med schyssta rekryteringsscener när Baxter måste söka upp gamla soldater som blivit bittra och lämnat armen, typ Rambo 2 och 3.

Berätta gärna hur det gick när du har spelat det.

Navid

Veteran
Jo , det här med en zombie i källaren som är källan och leder dem är nog nåt jag kan ta med. Och att han hämtar uppsoldater ska vara med bara att han hämtar dem från olika läger han känner bara till dem. Och anledningen till att storyn är lite knäpp är att det är mitt första spel...

Navid

Veteran
Jag kommer nog inte lägga upp spelet här om jag inte inser att det är bra när jag har provspelat men jag kanske ska försöka läggga upp nåt mer med bättre handling..Zombie kliniken var nåt jag kom på av ett skämt med min kompis med en kortlek. 4 A på ett kort blev 4 uzi's och av tre dödade zombies kunde man bygga en helikopter och massa sånt larv..hehe..men nu blev det ialla fall lite bättre..

Navid

Veteran
Re: tabeller[OT]

Nej dem fanns inte i banken, men det fanns massa andra rollspel där jag kopierade tabellerna om egenskaper..

Troberg

Sinister eater

Nej dem fanns inte i banken, men det fanns massa andra rollspel där jag kopierade tabellerna om egenskaper..
Du borde nog fråga författarna om det är OK för säkerhets skull.

Navid

Veteran

Det är ju det som är poängen..hehe..jag kommmer ju ändå inte lägga ut det nånstans. Så det är väl inte nån sorts stöld? i sånna fall ber jag om ursäkt.

Troberg

Sinister eater

Det är ju det som är poängen..hehe..jag kommmer ju ändå inte lägga ut det nånstans. Så det är väl inte nån sorts stöld? i sånna fall ber jag om ursäkt.
Tja, om inte annat så kan det ju vara kul för dem att veta att någon faktiskt tycker att deras grejor är bra och användbara?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Kul idé, och ett bra skäl till att göra ett rollspel har du! Zombies är ballt, skit samma om det har gjorts förut, det är fortfarande ballt. Har du sett filmen Resident Evil? Där kan du nog få lite inspiration.

Ett tips, det skall inte vara något mellanslag i Zombie Kliniken, utan det heter Zombiekliniken. Vore så tråkigt om du gör ett bra spel, och namnet är felskrivet.

/Vulf

Navid

Veteran
Jag har inte riktigt spelat färdigt en men jag och en kompis ska göra ett scenario. Typ en förrädare i gruppen...Det var ju kul min kompis säger att det var spännande och skräckinjagande. Fredric heter han och är också medlem, nästa scenario ska han vara med att göra. Han var med i det första med...

Ziaxool

Veteran
En tanke bara, borde inte Zombisarna ta slut om man ständigt dödar dem? Jag menar, det kan ju inte ha funnits oändligt med människor i basen, och för att det ska komma Zombies måste det väll finnas döda människor (de ÄR ju de döda människorna). Dessutom hinner man väll utforska hela basen efter några äventyr, och vad händer då? En idé är att det var en ö de släpte ut viruset över (typ Alaska, Hawaii eller Island), eftersom det då finns gott om både platser att utforska och döda människor (alias Zombier) att ha ihjäl.

Navid

Veteran
Jo, jag har också tänkt på det så jag ska göra lite scenarion om att zombiesarna kommer till stan och sånt. Och viruset.

Navid

Veteran

Kankse, jag ska kanske ändra lite och lägga ut den här på forumet. Men jag måste påminna mig om att det är mitt första och reglerna kan vara lite konstiga...

Navid

Veteran
Scenarion till Zombiekliniken

Men när ska man börja görascenarion? jag har besämt att den jag kanske kommer lägga ut på den här hemsidan är grundboken och scenariotgenom skogen och in i kliniken. Men i det scenariot kan man då utforska hela stället och sen kommer scenariot källan? och sen kommer viruset ut och så?
Jag behöver lite råd!

Ziaxool

Veteran
Re: Scenarion till Zombiekliniken

Vad är det för rollpersoner som ska spela kampanjen? Om det är forskare som spelarna tar sig an så kan det hela börja med att de ska underköka ett labboratorium, och när de kommer dit upptäcker de att hela labbet är raserat! De letar igenom labbet efter ledtrådar, och blir anfallna av Zombier. Lite senare under uppdraget kan de hitta en levande forskare som berättar att de forskade på ett virus, men att något gick fel och att viruset spreds mellan forksarna. Doktorn följer med dem när de fortsäter utforska, men i slutet tar hans virus över och han förvandlas till den sista- bossen- Zombien!
Kanske inte jätte orginellt, men alltid något att gå på. Tycker jag då.