Mogger
Hipsteranka
Nu känner jag mig nöjd med kartan. Invändningar? Hejarop?
Attachments
-
36.3 KB Views: 0
Om kartan är skriven utifrån "in game"-perspektiv så kan det ju vara rätt passande att nån fastlänning blandat ihop vad som är stad och vad som är region. I synnerhet om Gottland fortfarande är "fienden".Peter;n163695 said:Sedan undrar jag - du har "Gotland" som en stad men det skall väl vara Visby? Eller skrivas som geografisk region?
Det är en cool idé!Peter;n163695 said:En stor, otippad ö som ligger där det just nu är djupt vatten vore fräckt. Antagligen skräp eller en övervuxen artificiell bosättning.
Minns inte riktigt hur det var i MUA. Var det en del av Frihetens slätter? Eller var det trakten mellan Pirit och slätterna?Peter;n163695 said:Hultamarken?
Ja, lite så. Mest för att jag inte vill ha allt för mycket som är samma som idag. Funderar på att förstadliga Gottland lite. Gottvik kanske?Rymdhamster;n163697 said:Eller så är större delen av ön obebodd vildmark så att staten Gottland (eller vad det är) i princip är en stad med lite omnejd.
En ö uppdelad i två stadsstater - Gotteborg och Burgen - som ligger i ständig fejd med varandra, över en ödslig kalkstensöken?Måns;n163729 said:Ja, lite så. Mest för att jag inte vill ha allt för mycket som är samma som idag. Funderar på att förstadliga Gottland lite. Gottvik kanske?
Jag har för mig att det räknades som en del av Frihetens Slätter - trakterna mellan Växjö och Kalmar typMåns;n163725 said:Det är en cool idé!
Minns inte riktigt hur det var i MUA. Var det en del av Frihetens slätter? Eller var det trakten mellan Pirit och slätterna?
Jo, jag tänker att den finns kvar, men vill ha kartan lite tom så att världen inte känns så civiliserad.Peter;n163738 said:Jag har för mig att det räknades som en del av Frihetens Slätter - trakterna mellan Växjö och Kalmar typ
Heja!Måns;n163659 said:Nu känner jag mig nöjd med kartan. Invändningar? Hejarop?
Den Grå DödenMåns;n163890 said:Och missfoster modell värre!
Lite photoshopeffekter. Snodde inställningarna från någon turorial på Cartogrophers Guild, sedan brukar jag dra lite i rattarna för lite olika utseenden. Men själva knepet, tror jag, är att "måla upp" dem med en ganska spräcklig pensel med låg opacitet, typ 5-6%. Det går sjukt fort och blir alltid riktigt snyggt. Man kan lätt få en mer realistisk look genom att inte jämna till dem så mycket som jag har gjort här.pappa;n163917 said:Grymt snyggt! Gillar bergen, hur har du gjort dem?
Jo, kanske ska lägga på det. Får se om jag hittar någon bra.carrot;n163932 said:Skitsnyggt! Det enda jag kan sakna är den klyschiga skrynkligt-papper-looken!