Nekromanti [Zonen] Karta, färdig!

Mogger

Hipsteranka
Givetvis kommer jag på saker att lägga till efteråt... Kom gärna med andra förlag:
  • Stor krater på frihetens slätter
  • Karavanleden (den prickade linjen) ska gå ner till Muntermåla
  • Ett maffigt delta i Östergölen
  • Lite öar i Vättaträsket för att träskifiera det lite. Låta det smälta samman med Östergölen mer.

Leon

Leo carcion
Den är som sagt väldigt snygg - håller med om alla övriga tankar ovan.

Sedan undrar jag - du har "Gotland" som en stad men det skall väl vara Visby? Eller skrivas som geografisk region?

Ozonen/Oz?

En stor, otippad ö som ligger där det just nu är djupt vatten vore fräckt. Antagligen skräp eller en övervuxen artificiell bosättning.

Helt med på att Bornholm är dränkt, men Rytterknaegten kan ju sticka upp

Hultamarken?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Peter;n163695 said:
Sedan undrar jag - du har "Gotland" som en stad men det skall väl vara Visby? Eller skrivas som geografisk region?
Om kartan är skriven utifrån "in game"-perspektiv så kan det ju vara rätt passande att nån fastlänning blandat ihop vad som är stad och vad som är region. I synnerhet om Gottland fortfarande är "fienden".

Eller så är större delen av ön obebodd vildmark så att staten Gottland (eller vad det är) i princip är en stad med lite omnejd.

Mogger

Hipsteranka
Peter;n163695 said:
En stor, otippad ö som ligger där det just nu är djupt vatten vore fräckt. Antagligen skräp eller en övervuxen artificiell bosättning.
Det är en cool idé!

Peter;n163695 said:
Hultamarken?
Minns inte riktigt hur det var i MUA. Var det en del av Frihetens slätter? Eller var det trakten mellan Pirit och slätterna?

Mogger

Hipsteranka
Rymdhamster;n163697 said:
Eller så är större delen av ön obebodd vildmark så att staten Gottland (eller vad det är) i princip är en stad med lite omnejd.
Ja, lite så. Mest för att jag inte vill ha allt för mycket som är samma som idag. Funderar på att förstadliga Gottland lite. Gottvik kanske?

Sapient

Swashbuckler
Måns;n163729 said:
Ja, lite så. Mest för att jag inte vill ha allt för mycket som är samma som idag. Funderar på att förstadliga Gottland lite. Gottvik kanske?
En ö uppdelad i två stadsstater - Gotteborg och Burgen - som ligger i ständig fejd med varandra, över en ödslig kalkstensöken?

Leon

Leo carcion
Måns;n163725 said:
Det är en cool idé!

Minns inte riktigt hur det var i MUA. Var det en del av Frihetens slätter? Eller var det trakten mellan Pirit och slätterna?
Jag har för mig att det räknades som en del av Frihetens Slätter - trakterna mellan Växjö och Kalmar typ

Mogger

Hipsteranka
Peter;n163738 said:
Jag har för mig att det räknades som en del av Frihetens Slätter - trakterna mellan Växjö och Kalmar typ
Jo, jag tänker att den finns kvar, men vill ha kartan lite tom så att världen inte känns så civiliserad.

Mundo

Myrmidon
Alltså Måns... Fan vad snygg den kartan är.
Om jag någonsin får tummarna loss och gör färdigt mitt eget rollspel så vill jag att du gör min karta.

Mogger

Hipsteranka
Oh! Nu kom jag på det! Jag ska lägga in Nekropolis typ runt Malmö eller så, som ska vara en gigantisk krater, delvis fylld av vatten, som även bildar en arkipelag i det som en gång var Danmark. Ja, hela Skåne och delar av Halland kommer att vara krossat/dränkt! Nekropolis är givetvis ett forntidens mausoleum, fyllt av ruiner och fornfynd. Och missfoster modell värre!

carrot

Veteran
Skitsnyggt! Det enda jag kan sakna är den klyschiga skrynkligt-papper-looken!

Cassius

Hero
Riktigt jävla snygg, blir pepp på Mutant igen och börjat skissa på en kampanj!

Mogger

Hipsteranka
pappa;n163917 said:
Grymt snyggt! Gillar bergen, hur har du gjort dem?
Lite photoshopeffekter. Snodde inställningarna från någon turorial på Cartogrophers Guild, sedan brukar jag dra lite i rattarna för lite olika utseenden. Men själva knepet, tror jag, är att "måla upp" dem med en ganska spräcklig pensel med låg opacitet, typ 5-6%. Det går sjukt fort och blir alltid riktigt snyggt. Man kan lätt få en mer realistisk look genom att inte jämna till dem så mycket som jag har gjort här.

Edit: Och med låg opacitet menar jag naturligtvis hög :)

Mogger

Hipsteranka
carrot;n163932 said:
Skitsnyggt! Det enda jag kan sakna är den klyschiga skrynkligt-papper-looken!
Jo, kanske ska lägga på det. Får se om jag hittar någon bra.