Nekromanti [Zonen] Karta

Mogger

Hipsteranka
Har börjat slänga in lite berg/kullar och träsket är på gång! På kartan nedan ser man även hela Samfundet, som kejsaren, med viss ironi, kallar sina skattemarker.

Attachments

Mundo

Myrmidon
Måns;n162326 said:
Tackar. Nästan bara photoshop. Det är ganska enkelt faktiskt. Ritar mer eller mindre på fri hand. Grejen ligger ofta i färgval och sånt. Man kommer ganska långt på det :) Jag använder ytterst lite texturer och sånt. Mest är det helt vanliga photoshop-effekter.
Tutorial. English. Pls.

Mogger

Hipsteranka
Mundo;n162356 said:
Tutorial. English. Pls.
Själv är jag alldeles för ostrukturerad och går för mycket på känsla för att kunna lösa det, men jag har snappat upp väldigt mycket bra på Cartogeophers Guild. Kolla in deras tutorials där. Eller ställ en fråga på forumet. De är sjukt hjälpsamma.

Mogger

Hipsteranka
Ok, efter att ha funderat en del tror jag att kartan ska visa det här området:

Man kan fundera över varför. Här är mina tankar:
1. Sverige är inte så jäkla enkelt att få in snyggt på A-storlek.
2. Jag vill inte att det ska 100% uppenbart vid första anblick att det är Sverige.
3. Zonen behöver sina vita fläckar.
4. Det är trots allt den här regionen som är den intressanta.

Attachments

roboman

Veteran
Åh så snyggt!

Jag är nyfiken på det som ser ut att heta... Skarpnäck? Är det något vedertaget i Mutant UA? Eller något eget tillägg till Zonen? Någon personlig koppling kanske? Det ser ut som Sänna.
MVH Uppvuxen vid norra Vättern.

Mogger

Hipsteranka
roboman;n162774 said:
Åh så snyggt!

Jag är nyfiken på det som ser ut att heta... Skarpnäck? Är det något vedertaget i Mutant UA? Eller något eget tillägg till Zonen? Någon personlig koppling kanske? Det ser ut som Sänna.
MVH Uppvuxen vid norra Vättern.
Skarpnäck fanns med i MUA, men var inte speciellt utförligt beskrivet, men ffa så återkom platsen ofta i vår kampanj (en av RP:S hemort och strategiskt läge). Så jag har en ganska klar bild över hur det ser ut där. Verkar ligga väldigt nära dagens Sänna, ja.

Skarpnäck (och Svartmåla) utgör Askerdals södra gräns, vilket är en stygg otrakt med vassa stenflisor och aska. Ja, det är en mökarns helsickesbygd, svin-äte-mig! Ett värre hinhål går knappt att nosa upp!