Nekromanti [Zonen] Karta

Mogger

Hipsteranka
Lekte lite med en ny karta till det nya postapokalyptiska Sverige. Apropå tråden om flodäventyr så är det alltså Norddalsälven som flyter fram diagonalt över kartan. Överlag är det ganska stora skillnader på den här och tidigare varianter. Men än så länge är den rätt översiktlig.

Åsikter?

Attachments

PAX

Jordisk Äventyrare
Vättern har på något mystiskt sätt försvunnit...

Mogger

Hipsteranka
PAX;n161894 said:
Vättern har på något mystiskt sätt försvunnit...
Den har bara inte ritats in än. Det fattas överlag en hel del sjöar och vattendrag. Och jag tror att jag ska flytta tillbaka Nordholmia igen. I Mutant 1-2 låg det utmed älven, men i UA flyttades stan. Tror jag gillar den bördiga Domsjöbotten!

Mogger

Hipsteranka
Och så att ingen nämner det så är loggan omgjord så att O:et ser ut som ett O och inte ett Y :)

roboman

Veteran
Åh, mysigt. Har aldrig lekt med tanken på ett översvämmat Sverige (har inte heller spelat Mutant så mycket). Önskar att landet låg ännu mer under vatten, just nu ser det inte så där jättedramatiskt ut. Det är alltså min dröm om ett postapokalyptiskt Sverige, Inte kritik mot kartan (som var superfin).

Som sprungen ur ostsidan av Vättern, ett område som nu ser ut att vara markerat med triangel, undrar jag om trianglarna är samhällen eller förbjudna zoner? Ja ni ser ju, jag skulle klara mig uselt efter katastrofen, som inte kan skilja på samhällen och förbjudna zoner. Sämsta kartläsaren att ha med sig i sådana sammanhang!

Mogger

Hipsteranka
Trianglarna ska vara de få hyfsat permanenta bosättningar som finns i området. Ännu osäkert vilka som ska med och var de ska ligga. Överlag så är kartan mest en skiss i dagsläget. Jag vet ännu inte riktigt heller hur detaljerad och hur "snygg" jag ska göra den. Dessutom tänker jag zooma in den, så att den inte visar en fullt så stor del av Sverige. Det optimala vore om man inte omedelbart såg vad det var för område. Vi får se vad jag landar. Främst är det en arbetskarta så att jag får lite koll på älven.

Följ tråden för uppdateringar! :)

Mogger

Hipsteranka
Eller kanske ska man tom zooma in så här mycket, så att det inte blir så mycket hav. Havet är ju en värre otrakt en inlandets monstermarker!

Attachments

Mogger

Hipsteranka
Och, är man intresserad av hur Zonen förhåller sig till Mutant 1-2 och Mutant: UA så är här en karta över "Kejsarens skattemarker". Det rör sig alltså inte om den nationsliknande region som fanns i M2 men inte heller förhållandet i UA. Det här är en klassisk rövarbaron, stöpt i en postapokalyptisk skrud.

Övriga maktfraktioner är:
  • Pirits mobsters
  • Nordhomlias Bonnermän
  • Järnvägsbaronen och hans rallare
  • Vita kåren (löst knutna till kejsaren)
  • Rubbitarna
  • Motormarodörerna
  • Järnmagistern och hans väldiga rullande fästning
  • Har jag glömt någon?

Attachments

Caligo

Swashbuckler
jag förstår inte hur området kring forna Göteborg är tänkt? Är allt översvämmat? Ser lite lurigt ut. Som det saknas något.

Leon

Leo carcion
Måns;n162237 said:
Fortfarande inte klart, men börjar närma sig.
Fräckt! Borde inte östgötaslätten vara en översvämningsdrabbad bayou?

Leon

Leo carcion
Måns;n162267 said:
Och, är man intresserad av hur Zonen förhåller sig till Mutant 1-2 och Mutant: UA så är här en karta över "Kejsarens skattemarker". Det rör sig alltså inte om den nationsliknande region som fanns i M2 men inte heller förhållandet i UA. Det här är en klassisk rövarbaron, stöpt i en postapokalyptisk skrud.

Övriga maktfraktioner är:
  • Pirits mobsters
  • Nordhomlias Bonnermän
  • Järnvägsbaronen och hans rallare
  • Vita kåren (löst knutna till kejsaren)
  • Rubbitarna
  • Motormarodörerna
  • Järnmagistern och hans väldiga rullande fästning
  • Har jag glömt någon?

Coolt. Men blir inte Järnvägsbaronen och Järnmagistern ganska lika.

Gillar dekonstruktionen av Pyrisamfundet ;)

Mogger

Hipsteranka
Peter;n162280 said:
Coolt. Men blir inte Järnvägsbaronen och Järnmagistern ganska lika.

Gillar dekonstruktionen av Pyrisamfundet ;)
Han får bara heta Baronen då, helt enkelt. Eller så stryker jag Järnmagistern helt. Ulvriket finns ändå inte :)

Mogger

Hipsteranka
Caligo;n162276 said:
jag förstår inte hur området kring forna Göteborg är tänkt? Är allt översvämmat? Ser lite lurigt ut. Som det saknas något.
Bra fångat. Det ska in lite öar där naturligtvis, som jag hade glömt bort.

Leon

Leo carcion
Måns;n162282 said:
Eller så stryker jag Järnmagistern helt. Ulvriket finns ändå inte :)
Järnmagistern = Automatkejsaren?

Det är ju annars ett grymt tufft namn. Kanske kan dyka upp som ena halven i ett klassiskt SLP-par a la Felix och Gotrek

"Smilet och Järnmagistern"

Mundo

Myrmidon
Satan vad snygg din karta börjar bli.
Vad använder du för program och hur gör du?

Mogger

Hipsteranka
Mundo;n162309 said:
Satan vad snygg din karta börjar bli.
Vad använder du för program och hur gör du?
Tackar. Nästan bara photoshop. Det är ganska enkelt faktiskt. Ritar mer eller mindre på fri hand. Grejen ligger ofta i färgval och sånt. Man kommer ganska långt på det :) Jag använder ytterst lite texturer och sånt. Mest är det helt vanliga photoshop-effekter.